Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inge58
#3053084
Laten we voorop stellen dat iedereen hier op dit forum natuurlijk een dierenarts kiest waar hij of zij vertrouwen in heeft en waar jij en je dier zich prettig voelt.
Maar als dat allemaal klopt,mag je toch ook wel naar je portemonee kijken.....toch?

Hoe kan het dat de prijzen hier in nederland zo verschrikkelijk hoog zijn t.o.v belgie
Ik heb de mazzel dat ik vlak aan de grens woon,en dus zo over de streep kan gaan.
Voorbeeldje; Music is gisteren uitgebreid ondezocht,heeft twee injecties gekregen ( waarvan 1 een vitaminespuit) plus voor 5 dagen een pillen kuurtje.
Bedrag 35 euris  ::)
Een consult bij onze plaatselijke dierenpraktijk kost 32 euro,en dan hebben ze de patient nog niet aangeraakt!  :o
Hoe kan dat toch?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3053086
In Nederland zijn de prijzen in elk geval vrij wat inhoud dat de betreffende arts zelf de prijs kan bepalen.
Weet niet of in België restricties zitten aan de prijzen en door de overheid worden vastgesteld?

Bij vrije keuze worden ook bijvoorbeeld de aanschafprijs van apparatuur, huur van vestiging en opleidingen doorberekend wat kan zorgen voor verschillen binnen Nederland in elk geval. 
Door eelke
#3053093
Bij de menselijke gezondheidszorg is dat verschil inderdaad ook zo groot. Ik denk goedkopere opleidingen, minder belasting, en minder inkomensbelasting?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3053102
Ik denk dat het aan heel veel factoren ligt. Huur pand, hoeveel assistentes in dienst (en wat leveren die op versus wat kosten die), apparatuur die beschikbaar is, nascholing die gevolgd wordt enz enz.

Ik heb geen idee wat een dierenarts in Belgie aan belastingen afdraagt, maar daar zou ook een aardig verschil in kunnen zitten.
Gebruikersavatar
Door kira
#3053242
In Duitsland is de dierenarts ook veel goedkoper. De factuur van het mensenziekenhuis ook. Voor het bedrag van een foto (mens) en het consult, verbinden, medicatie waren we bijna minder kwijt als in Nederland aan parkeergeld en koffie. Omdat we geen zorgpas hadden moesten we zelf dokken. Dus het was echt de volle prijs die neergeteld moest worden, niet een bijdrage oid.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door