Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3052750
Hitam schreef: Click to calm. Lijkt wel wat op wat Fenixjuh gedaan heeft. Werkt voor Umai heel goed. En dan zonder clicker want daar wordt ze weer te hyper van.
Dus: andere hond is worst! Ik gebruik daarvoor een speciale beloning die ik alleen daarvoor gebruik. Als ze het niet aan wil nemen ben je te dichtbij. je kan dan ook de worst tegen haar aan gooien. dat duurt even maar ze krijgt wel door dat het worst is.
En daarna dus belonen met worst voor naar de hond kijken. Ik laat Uami heen en weer kijken om haar uit het fixeren te houden. Zelfs als ze fixeert kan ik haar er nu uit krijgen door worst tegen haar aan te gooien.

Yvette kan je helpen met oefenen en dan kun je thuis zelf verder.
Wie is Yvette?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3052754
Doranto schreef: Wie is Yvette?
Yvette van Alert hier op het forum, ze zit vlakbij Apeldoorn en is een hele goede en fijne GT
Gebruikersavatar
Door doranto
#3052760
Kaela schreef: Yvette van Alert hier op het forum, ze zit vlakbij Apeldoorn en is een hele goede en fijne GT
Daar zou ik dus ook heen kunnen dan. Heb me nog niet definitief aangemeld bij Monique, alleen gevraagd of er evt. nog plaats was in de eerstvolgende cursus.

Carine, jij kent Harrie een beetje. Wat denk jij wat voor Harrie de beste methode zou zijn?
Door Nadia
#3052767
Bat/lat en click tot calm! Even zoeken welke je prettig vind:)

Hier met Kain (Stafford) naar Yvette geweest. Kain heb ik 'verpest' met opvoeden zodoende kreeg hij wat "labrador" trekjes. Wilde naar iedere hond toe om te dollen. Na half uur met Yvette kon ik met Kain andere honden passeren zonder enig probleem. Zelfs met Kain los ;)
Door Lil
#3052768
Hier twee reactieve honden tot brave gasten gekregen met LAT (look at that). Onder begeleiding van Yvette inderdaad. Nu komt de laatste aanwinst van haar dus die was al een beetje op de juiste weg. BAT wil ik ook ooit nog eens leren, maar het is allemaal gruwelijk ver vanaf zeer zuidelijk Nederland.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3052771
Ja het is een kwestie van kiezen wat je prettig vindt. Beide zijn heel erg goed, maar ze hebben wel allebei een net wat andere insteek. Het is maar net wat jij voor dit probleem het fijnste vindt.

Je kan natuurlijk over alle genoemde methodes al aardig wat info op internet vinden, zodat je je een beetje in kan lezen.
Door C@rine
#3052779
Zoals Kaela al zegt, er over lezen en dan kijken wat je het meest aanspreekt.
Volgens mij is het alweer zo'n 3 jaar geleden dat ik bij Yvette ben geweest.
Wat je ook kiest je zal thuis ook alleen met Harrie moeten trainen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3052787
Kaela schreef: Ja het is een kwestie van kiezen wat je prettig vindt. Beide zijn heel erg goed, maar ze hebben wel allebei een net wat andere insteek. Het is maar net wat jij voor dit probleem het fijnste vindt.

Je kan natuurlijk over alle genoemde methodes al aardig wat info op internet vinden, zodat je je een beetje in kan lezen.
ok, dat ga ik doen!

Iedereen bedankt voor de tips!  :-*
Door tt-tjes
#3052811
Doranto schreef: Heb jij ook BAT therapie gedaan?
Niet echt. Veel advies van Yvette gekregen.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op ma 05 jan 2015, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3052979
We hebben trouwens ongeveer 1 jaar geleden al eens contact gezocht met een GT. Dat was niet zo'n succes. Wij vermoedde dat ze bang was van Harrie. Ze vond hem verschrikkelijk dominant. In haar ogen regelde hij hier het hele huishouden. Vóórdat we het probleem waarvoor we haar benaderd hadden (het reageren op andere honden) aan konden pakken, moesten we eerst 'de basis op orde hebben' want die was volgens haar helemaal niet goed. Wij deden bijna alles fout  :-\. Pas als de basis goed was konden we verder (klonk logisch). Het voornaamste wat we volgens haar moesten doen was hem de hele dag zoveel mogelijk negeren. Er mocht helemaal niets van hem uit gaan. Als hij bijvoorbeeld bij je kwam zitten, mochten we hem niet aaien, laat staan knuffelen, want dan zou het initiatief daarvoor van hem uit gaan. Volgens haar gaf hij ons dan het commando "aai mij" en wij volgden dat dan op. Ook mochten we niet met hem spelen als hij een speeltje kwam brengen. (Mochten hem niet eens aankijken) Pas als hij helemaal niets deed, mochten we gaan spelen of knuffelen, zodat bij alles het initiatief van ons kwam. Wij mochten hem ook niet 'gewoon' eten geven, maar moesten hem eerst commando's laten opvolgen. Hij mocht eigenlijk helemaal niets meer uit zichzelf doen. In feite dus de hele dag ergens alleen maar liggen, liefst op een vaste plek (hebben wij hier niet want het hele huis staat vol manden  :-\)
Wat Harrie ook graag doet is bij je komen liggen en bijvoorbeeld zijn kop op je voet leggen of een poot. Hij houdt graag contact  :). Dat mocht echter ook niet want dat was dominantie!  :-\ Wij moesten hem dan wegduwen, en weglopen, want hij wilde dan alleen maar de baas zijn  :-\ Hij ligt best wel vaak dáár waar wij zijn. Als wij bijvoorbeeld in de keuken zijn ligt hij daar vaak languit op zijn rug, met alle 4 de poten in de lucht. Wij vinden dat leuk en moeten erom lachen. Maar volgens haar is dat dominant gedrag. Hij eist dan die plek op! We mogen dan niet om hem heen lopen of over hem heen stappen, maar moeten dan recht op hem af lopen waarna hij op moet staan en aan de kant gaan voor ons. Pfff. Ik kon dat allemaal niet doen (in feite kon ik helemaal niets doen wat volgens haar allemaal zou moeten). Ik werd er gewoon helemaal depressief van  :'( :'(. Als ik op die manier met mijn honden om moet gaan, wil ik geen honden.
Wij hebben haar adviezen toen ook niet opgevolgd, omdat wij dan in onze ogen een hond krijgen die wij niet willen. Wij houden van interactie en vinden het leuk als onze dieren ons opzoeken of ergens om komen vragen. Soms gaan we daar op in, soms als we daar geen zin in hebben, niet. Volgens mij is daar niets mis mee. Het is dan ook bij één bezoek van haar gebleven....
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik hier een oproepje heb geplaatst. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat er meteen een GT aanbevolen zou worden, maar dacht meer aan eigen ervaringen enzo. Maar kennelijk zit er toch wel wat verschil tussen verschillende GT's als ik het zo hoor. Wij gaan daarom toch nog maar een keertje de gok wagen en een GT raadplegen. Dat zal dan waarschijnlijk óf Monique, óf Yvette worden.
Wordt vervolgd  :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3052984
De dominantietheorie is aardig achterhaald en dat hele gedoe van "je hond mag geen innitiatief tonen want dan beslist hij" enz gelukkig ook. Althans, als je een GT/hondenschool hebt die dit los heeft gelaten en nieuwe kennis gebruikt. Ik vind het echt heel goed dat je toen al naar je gevoel luisterde en het advies niet opgevolgd hebt! Dat is best moeilijk, tenslotte haal je een deskundige in huis én zit je met een probleem dat je opgelost wil hebben.

Bij een van deze twee dames zal je ervaring vast een stuk beter zijn!
Door Lizzy
#3052985
Ik snap je angst voor GT's. Na zo'n ervaring. Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik er niet zoveel mee op heb, met de meeste GT's.... Maar ik vind Monique Bladder echt erg goed. Ze heeft niks met dominantie-geneuzel. Overigens is BAT niet zo moeilijk. En je zou natuurlijk ook eerst zelf een poging kunnen wagen met behulp van een boek over BAT. Moet wel je Engels een beetje goed zijn: http://www.bol.com/nl/p/behavior-adjust ... 011741528/
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door