Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door baileys
#3053128
dinky89 schreef: Auto zullen we zeker gaan huren zodat we ook echt het eiland op kunnen trekken :)

Locatie wordt waarschijnlijk blauw baai, dan hoef je niet heel willemstad door om de rest van het eiland te zien (wat bij de jan thielbaai/lions dive wel het geval is).
'Nadeel' is dat je niet bij alle toeristische strandtentjes zit.

Kwam in elk geval nog de welcome card curacao tegen waarmee je op veel plekken korting zou kunnen krijgen: http://www.welcomecardcuracao.com/providers.php
Jaanchie staat genoteerd als lokaal restaurantje :)
Ook het feit dat je het beste met de mermaid naar klein curacao kan genoteerd (krijg je korting op met die welcome card), wordt dan wel vroeg uit de veren aangezien die boottocht om 6:45 in de ochtend vertrekt.

Bedankt voor de tips met betrekking tot snorkelen en duiken PoP :) Duiken leek mij al stap te ver omdat het training vraagt, bedankt voor de bevestiging ;) Ook met snorkelen valt er al veel te zien lijkt mij :)

Echt fijn om zoveel tips te krijgen!
Zal ook nog even cash passport aanvragen aangezien de bank weigert mij een creditcard te geven. Maand geleden toen ik nog student was kon ik blijkbaar zonder voorwaarden creditcard krijgen maar nu ik afgestudeerd ben en contract heb per 1 februari weigeren ze mij een creditcard te verlenen. De wondere wereld van het bankwezen  ::)
Het door Willemstad rijden heb ik niet als vervelend ervaren. De koningin Julianabrug overrijden, dat vond ik dan weer wel dood eng, maar dan met name door mijn hoogte vrees 
Gebruikersavatar
Door prisje
#3053291
dinky89 schreef: Hoeveel zat er in de fles? 200 ml?
Is zeker info waar ik wat aan heb :-)
Wij hadden de 100 ml
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3055081
Zo, dan heb je de vakantie definitief geboekt en plaatst de ggd vervolgens een bericht op de site dat er een uitbraak is van chikungunya op curaçao... Eigenlijk een zwaardere vorm van de knokkelkoorts wanneer ik het zo lees.
Neem dus maar per persoon een flesje DEET mee van 100 ml want dat zal daar wel nergens meer te krijgen zijn.......
En toch nog maar een 'dure' blouse kopen die bestand is tegen muggen (extra dicht geweven) en een fijne afritsbroek.

Baal er best beetje van maar de info over chikungunya verschilt. Ene site staat genezen na 1 a 2 weken andere 2 a 3 dagen (en daarna levenslange immuniteit).
Door suzanne 1
#3055293
Ik wil wel even vragen hoe het zit.....mn ouders hebben lange tijd op de abc eilanden gewoond en ze hebben nog veel vrienden daar. Die weten vast hoe het zit.  Ze hadden het de laatste keer idd wel over die tijgermuggen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3055360
pluk schreef: Daarom had ik die link naar de Rivm site geplaatst.
Had wel gezien dat het er voorkomt maar gister heeft ggd bericht op site geplaatst met specifiek uitbraak op curacao. Vraag me dus af of het ineens veel erger is.
Griepepidemie in Nederland merk ik nooit iets van bedenk ik me nu.
suzanne 1 schreef: Ik wil wel even vragen hoe het zit.....mn ouders hebben lange tijd op de abc eilanden gewoond en ze hebben nog veel vrienden daar. Die weten vast hoe het zit.  Ze hadden het de laatste keer idd wel over die tijgermuggen.
Graag
Laatst gewijzigd door dinky89 op za 10 jan 2015, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door suzanne 1
#3058405
Volgens mijn ouders zitten ze er al jaren. Op het moment zitten er wat meer dan normaal.  De lokale bevolking maakt zich er niet mega druk om iig. Zorgen dat je je goed insmeert met een spulletje met deet erin. Die je bij de apotheek kunt kopen werkt fijn. De anti mug spulletjes die je op curaçao koopt in de supermarkt werken vaak ook heel goed.  Mn ouders hebben ook weer geboekt voor een vakantie die kant op.....die maken zich er niet zo druk om.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3058418
Dan zal ik mij er ook maar niet druk om maken ;-)
Hebben spray met 40% deet van etos huismerk gekocht dus moet dan wel goed komen.
Vliegen zondag die kant op, weg van het vieze weer hier.
Door suzanne 1
#3058899
wat ook belangrijk is om ze te voorkomen. .....zorgen dat er na een regenbui geen water kan blijven staan in potjes of op de.vloer oid. Dus even met een trekker het water van de tegels wegtrekken. Dat water trekt ze aan als magneten. In de hotel area wordt er trouwens tegen gespoten
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3059005
Zal er aan denken :-)
Hotel area is denk ik bij Jan thiel baai? Dat is meest toeristische in elk geval. Wij zitten in blue bay resort bij blauw baai ;-)

Hebben beide in elk geval nosilife blouse aangeschaft en klamboe, beide geimpregneerd.
Ik heb ook nog nosilife lange broek gevonden. Wilde eigenlijk afritsbroek maar was niet te vinden in mijn maat.
Ook is er airco op de slaapkamer waar ze als het goed is ook niet van houden.
Heb wel het idee nu goed voorbereid te zijn qua weghouden van muggen :-)
#3066044
Zo, we zijn gisteren weer in Nederland terug gekomen na 3 uur vertraging met het vliegtuig. Met de kou viel het ons erg mee, we hadden verwacht te verkleumen na 1,5 week rond de 30 graden. Maar in de praktijk waren we eigenlijk gelijk alweer gewend. Wel is het zo dat ik het liefste gelijk weer op het vliegtuig terug zou stappen, heb voor het eerst heimwee na een vakantie  :-\

Omdat jullie mij geholpen hebben met tips (en om zelf nog eens na te genieten) hierbij enkele foto's van de vakantie (ik alleen heb bijna 400 foto's gemaakt en mijn vriend ook nog een keer zoveel):

We vlogen via Sint Maarten waar we een korte tussenlanding maakten
Afbeelding

De dag van aankomst gelijk even wezen op het strand bij ons resort (blue bay) en was dit ons uitzicht met een mooie zonsondergang
Afbeelding

Het uitzicht vanaf ons balkon/terras/buitengebeuren
Afbeelding

Één van de vele hagedissen die dagelijks op de paden lagen te zonnebaden
Afbeelding

Een jonge leguaan die ons pad kruiste
Afbeelding

De beroemde handelskade vanaf de beroemde pontjesbrug
Afbeelding

Het restaurant van de katten die op het vakantiepark wonen
Afbeelding

Enorme cactussen bij fort Beekenburg
Afbeelding

De flamingo's met de bekende Nederlander die met ons mee was op de eilandtour en die we paar dagen later weer tegenkwamen bij het zee aquarium
Afbeelding

Paar visjes bij ons in de baai
Afbeelding
Afbeelding

Eén van de schildpadden bij klein curacao
Afbeelding

Paar vrolijk gekleurde vogels op bezoek
Afbeelding

Onze 'huisleguaan' die dagelijks in de zon naast de trap zat
Afbeelding

En weer terug in Nederland
Afbeelding

We hebben heel erg veel gezien maar ook veel niet gezien omdat de tijd daar simpelweg te kort voor was. We hebben dus alle reden om weer een keer terug te keren.
Voor de mensen die nog willen gaan, we hebben nauwelijks muggen gezien. En wij zaten nu aan het einde van het regenseizoen waarin het dus het ergste zou zijn met de muggen. In Nederland heb ik altijd overduidelijk meer last van muggen! Wat wel aan te raden is, is om cash euro's mee te nemen om te wisselen bij het vliegveld, voor de pinautomaat staat namelijk gelijk een lange rij maar binnen in het kantoortje waar je cash kan wisselen niet. Tevens is het aan te raden om te kiezen voor guldens ipv dollars omdat dingen in guldens nog wel eens goedkoper willen zijn dan in dollars ;-)

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust!
#3066097
Die bruine vogel wilde die gele vogel wegjagen bij 'zijn' brood, zelfs toen die bruine vogel niet meer aan het eten was  ;D
Maar die vogels zaten dagelijks op de rand van de balustrade, ook zonder brood op tafel ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door