Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3049378
Els&Flow schreef: Ik heb een jas van Berghaus tot mn knieen, die aan de onderkant omhoog kan worden geritst waardoor je toch profijt hebt van je lange jas en normaal kunt fietsen. :)
Ohhh bedankt voor de tip!!
Ik ga eens ff googlen :biggrin2:
Door Martine-Tom
#3049404
zurca schreef: Neehoor..is niet gek....
Met alleen een spijkerbroek en zeker een wat strak model heeft de kou en de wind "vrij spel" en is je huid eigenlijk amper beschermt.
Met legging en jurk heb je een laagje tussen je huid en de buitenlucht, tussen dat laagje blijft warme lucht hangen.

Ik heb dus precies hetzelfde, winterbenen. (op mijn bovenbenen aan de buitenkant van mijn been) Zorg ik dat ik een legging oid aan heb, een wat wijd model broek en dan een lange jas dan heb ik nergens last van. Alleen een spijkerbroek en korte jas is gegarendeerd ellende....
Ik zoek dus nog een oplossing voor op de fiets want de jas die ik heb komt dan omhoog en vorige winter had ik er weer enorm last van. Een lange jas waarmee ik kan fietsen zou dus ideaal zijn maar heb nog niet zoiets gevonden.

Bij wintertenen zou ik zo'n zelfde iets proberen. Laarzen/schoen miss. een maatje te groot en goede warme sokken. Schoenen maatje te groot zodat er warmte in de schoen kan blijven hangen en de tenen niet krap/strak tegen de rand zitten.
Ah ja zo klinkt het wel logisch idd  :)
Ik had het idee dat een dikke spijkerbroek warmer zou zijn, maar een dunne legging werkt toch echt beter als een dikke spijkerbroek.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3049405
zurca schreef: Het begint bij mij met rode bulten, alsof ik flink gestoken ben door een mug. Die bulten worden echt vurige, warm en rood en jeuken!!(en krabben doet dan weer zeer) Als dat na een aantal dagen/week over is krijg ik blauwe plekken. Tot dieppaars toe en ook pijnlijk
Als het goed raak is dan zijn heel de buitenkant van mijn bovenbenen de klos en als het dan zo blauw is lijkt het wel alsof ik een pak slaag heb gehad ::)
Dat heb ik ook. Baasje verlangt dat wij in bedrijfskleding lopen, maar bij de hele tijd in en uit de auto/diepvries, is het flanellen broekje toch wel erg dun. Heb blauwpaarse vlekken op mijn bovenbenen en droge plekken over heel m'n benen. Het jammere is dat een thermolegging er niet onder past, omdat de broek al een beetje strak zat toen ik m kreeg ::)
Door Lil
#3049408
Nadia schreef: Vraagt zich af of dat dat gene is wat ik op mijn bovenbenen heb. Na wandeling in de kou jeuken mijn bovenbenen heel erg. En zijn wat paarsig
Dat is wat ik al een paar jaar heb.  :-\ Succes....  :-*
Laat het niet te erg worden, want dan gaat jeuken over in erg zeer doen en idd dikke bulten etc.
Goed warm inpakken die bovenbenen.
Door Nadia
#3049416
Lil schreef: Dat is wat ik al een paar jaar heb.  :-\ Succes....  :-*
Laat het niet te erg worden, want dan gaat jeuken over in erg zeer doen en idd dikke bulten etc.
Goed warm inpakken die bovenbenen.
Ik heb dit al zeker 10 jaar. Heb het altijd genegeerd.
Ik heb ook geen bulten. Als ik weer op temperatuur ben is het weg.
Door Lil
#3049460
Nadia schreef: Ik heb dit al zeker 10 jaar. Heb het altijd genegeerd.
Ik heb ook geen bulten. Als ik weer op temperatuur ben is het weg.
Gelukkig. Hier loopt het soms mis en gaat het dus standje erger (dat verdwijnt niet bij opwarmen) en dat is echt niet prettig. Ooit gekomen door te denken dat ik bij -10 wel even in mijn gewone broek kon wandelen. Eerder geen last van gehad hooguit beetje rood en jeuk maar niet erger.
Door pallas
#3049463
Geen idee of het ook helpt bij wintertenen/handen. Maar verse gember werkt bloedverdunnend, ontstekings remmend en verwarmend. Raspen, heet water erbij en evt een lepelhoning. Je kan t eens proberen. :)
Ik neem elke dag gember door mijn sapje, scheelt echt tegen de stijfheid in de gewrichten.
Door Lil
#3049465
pallas schreef: Geen idee of het ook helpt bij wintertenen/handen. Maar verse gember werkt bloedverdunnend, ontstekings remmend en verwarmend. Raspen, heet water erbij en evt een lepelhoning. Je kan t eens proberen. :)
Ik neem elke dag gember door mijn sapje, scheelt echt tegen de stijfheid in de gewrichten.
Gelet op de gewrichtsklachten: gaan we doen (met flinke lik honing hihi).
Door pallas
#3049480
Lil schreef: Gelet op de gewrichtsklachten: gaan we doen (met flinke lik honing hihi).
verse sinaasappelsap en gember is ook lekker :P
Door Too
#3049527
Abroflor, winterhandencreme bij mij deed t weinig of niks en ik ben ook een groot deel van t jaar buiten en sta dan veel stil  Na 30 jaar wintertenen zweer ik bij mijn eigen smeersel én droge voeten. Van wisselbaden gaat t ook niet echt over, zeker niet als je t goed te pakken hebt maar t stimuleert die vermaledijde bloedsomloop wel en je voeten worden weer lekker warm ook de gloeiende wintertenen

Ik weet niet of gember daadwerkelijk helpt maar je wordt er in ieder geval heerlijk warm van en dat is ook heel wat waard
Door rosmin
#3049537
verwarmbare thermozooltjes in je schoenen?

Ik draag als het erg koud is, vooral als dan ook nog waait, een gevoerde broek, dan hou ik de jeuk/ branderigheid/ bulten  op mijn bovenbenen binnen de perken  en doe mijn spijkerbroeken in de ban.
Door zurca
#3049551
Els bedankt voor de link!
Mini's 3-tal schreef: Dat heb ik ook. Baasje verlangt dat wij in bedrijfskleding lopen, maar bij de hele tijd in en uit de auto/diepvries, is het flanellen broekje toch wel erg dun. Heb blauwpaarse vlekken op mijn bovenbenen en droge plekken over heel m'n benen. Het jammere is dat een thermolegging er niet onder past, omdat de broek al een beetje strak zat toen ik m kreeg ::)
Nahhh da's niet fijn!! Kan je geen nieuwe kleding krijgen, maatje groter?
Mag je wel een eigen jas aan? Anders een lange jas aan?
Door tessa
#3049590
De zere tenen insmeren met kamferspiritus helpt echt heel erg goed.  Heb vroeger wintertenen gehad en na een paar dagen smeren met kamferspiritus was het over.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door