Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3049179
Ruisje schreef: Voor onszelf gebruiken we Royal Green geurloos en voor de honden en katten heb ik een pot bio Raw Super Food Kokos Olie extra vierge 400gr van de Jumbo voor €5,zoveel.
AH ja klinkt bekend. Die heb ik van de appie ongeveer 5 euro idd en merk weinig verschil met die van ruim 20 euro.
Gebruikersavatar
Door pike
#3049197
-Annemarie- schreef: Voornamelijk wat fijn bakt, en niet belachelijk spettert.
En dan het liefst biologisch, ga er dan wel vanuit dat het ook biologisch is. En dus beter dan KTC.  :-\

Zag onlangs hier bij de kaasboer een biologische van een merk dat ik nog niet kende, kan het zo snel ook niet terugvinden. Die wil ik ook nog eens proberen.
Heb nu Royal Green.

Edit: gevonden. Biologische kokosolie van BoerJan.  Heeft iemand die al eens gebruikt?
En de Royal Green die spettert niet belachelijk? Ik heb die staan maar nog niet in gebruik. Ik heb op dit moment een pot van Witsenburg, die spettert niet, die explodeert zowat. Echt alles zit onder het vet als ik die gebruikt heb. Inclusief mijzelf af en toe. Het is zo vreselijk dat ik hem daarom eigenlijk al een tijdje niet meer heb gebruikt. Dan toch maar eens de pot van Royal Green gaan openmaken.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3049235
pike schreef: En de Royal Green die spettert niet belachelijk? Ik heb die staan maar nog niet in gebruik. Ik heb op dit moment een pot van Witsenburg, die spettert niet, die explodeert zowat. Echt alles zit onder het vet als ik die gebruikt heb. Inclusief mijzelf af en toe. Het is zo vreselijk dat ik hem daarom eigenlijk al een tijdje niet meer heb gebruikt. Dan toch maar eens de pot van Royal Green gaan openmaken.
Hoe gebruikt je die dan? Ik heb dat merk al jaren en nog nooit last mee gehad.
Gebruikersavatar
Door pike
#3049237
Doranto schreef: Hoe gebruikt je die dan? Ik heb dat merk al jaren en nog nooit last mee gehad.
Gewoon in de koekenpan om (kort) vlees in te bakken :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#3049246
Als het vlees te nat zou zijn dan zou het toch gelijk aan de spetter gaan als ik het in het vet leg? Maar het begint pas tegen het eind, in eens is het pats pats knetter en het vliegt alle kanten uit  >:( ik snap het ook niet goed.
Door Lil
#3049284
hier spettert de kokosolie ook wel eens, maar niet erger dan de olijfolie. Alles spettert wel een klein beetje heb ik het idee (en dus voordat ik er vlees in leg).
Gebruikersavatar
Door doranto
#3049306
pike schreef: Gewoon in de koekenpan om (kort) vlees in te bakken :-\
Als vet een hoge temperatuur heeft en je legt er vlees in, spettert het volgens mij altijd. Dat is het water in het vlees dat dat veroorzaakt, niet het vet.
Gebruikersavatar
Door pike
#3049423
Doranto schreef: Als vet een hoge temperatuur heeft en je legt er vlees in, spettert het volgens mij altijd. Dat is het water in het vlees dat dat veroorzaakt, niet het vet.
Ja, het spetteren wordt gewoon veroorzaakt door vocht, en dat kan van het vlees zijn of van het vet (boter bijvoorbeeld bevat water, en sommiger olieën ook) maar ik kan het geen spetteren meer noemen. Het ontploft zowat. En niet als ik het vlees erin legt, pas minuten later.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3049644
pike schreef: Ja, het spetteren wordt gewoon veroorzaakt door vocht, en dat kan van het vlees zijn of van het vet (boter bijvoorbeeld bevat water, en sommiger olieën ook) maar ik kan het geen spetteren meer noemen. Het ontploft zowat. En niet als ik het vlees erin legt, pas minuten later.
Dat herken ik niet.  :-\  Hier spettert het heftig meteen als het de pan in gaat, of iets minder.
Nu moet ik wel zeggen dat ik de pan (meestal gietijzer) eerst voorverwarm in de oven en dat de olie dus meteen in een hete pan gaat. Zou dat extra spetteren dan?  :-\
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3050162
paar dagen geleden ook de aldi kokosolie gekocht .... ik heb t geweten  ::)
dacht een lekker kippetje te bakken erin ....
om kort met de details te blijven ... ik moest een paar uur na t eten rennen na de toilet  :biggrin2:
nu weet ik niet of t normaal is dat de darmen er zo heftig op reageren , maar twijfel dus om de rest op te maken  :-\
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3050170
lauraV schreef: paar dagen geleden ook de aldi kokosolie gekocht .... ik heb t geweten  ::)
dacht een lekker kippetje te bakken erin ....
om kort met de details te blijven ... ik moest een paar uur na t eten rennen na de toilet  :biggrin2:
nu weet ik niet of t normaal is dat de darmen er zo heftig op reageren , maar twijfel dus om de rest op te maken  :-\
:( :-\

Ik zou toch eerder de kip de schuld geven. Of heb je al het kokosbraadvet erbij opgegeten?
Gebruikersavatar
Door pike
#3050241
-Annemarie- schreef: :( :-\

Ik zou toch eerder de kip de schuld geven. Of heb je al het kokosbraadvet erbij opgegeten?

Ik ook  :-X :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door