Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3048407
Fjurdy vind sneeuw helemaal geweldig, maar staat zo zwak op zijn poten dat hij niet kan lopen op de bevroren sneeuw en ijs. Was het maar losse sneeuw. Ik doe hem dan de fleece booties aan en dan gaat ie wel. Spelen en al.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3048418
Radja was niet te houden met sneeuw! 2012 laatste sneeuw voor haar,was ze bijna 13! Wanneer de eerste vlokjes vielen,keek ze me aan met de blik van;" kom op vrouwtje,naar buiten NU!" Al was het midden in de nacht,dan moesten van haar naar het weiland,om te rennen door de sneeuw! En in het bos overdag,werden het lange wandelingen,2 tot 2,5 uur! Heerlijk vond ze dat! En op de terugweg,ging ze ook nog altijd ff zwemmen!
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3048490
Arme queen B is uitgegleden en daarbij komt een oude schouderblessure om de hoek.
Dus traumeel en rust en dan is het hopelijk snel weer goed!
En dan is B nog een jonkie met d'r 7 jaartjes.
Ze liep overigens aan de lijn. Ik heb het idee dat ze los veel beter controle hebben over hun loopje dan gedwongen aande lijn in ons tempo en onze route.
Door Lil
#3048499
MarijeEnBoomer schreef: Arme queen B is uitgegleden en daarbij komt een oude schouderblessure om de hoek.
Dus traumeel en rust en dan is het hopelijk snel weer goed!
En dan is B nog een jonkie met d'r 7 jaartjes.
Ze liep overigens aan de lijn. Ik heb het idee dat ze los veel beter controle hebben over hun loopje dan gedwongen aande lijn in ons tempo en onze route.
Zeker weten!
Oudje hier kan al 2 jaar niet meer aan de lijn. Laatste maanden valt hij om als je aan de lijn doet en zijn tempo stoort.
Laatst gewijzigd door Lil op zo 28 dec 2014, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3048500
MarijeEnBoomer schreef: Arme queen B is uitgegleden en daarbij komt een oude schouderblessure om de hoek.
Dus traumeel en rust en dan is het hopelijk snel weer goed!
En dan is B nog een jonkie met d'r 7 jaartjes.
Ze liep overigens aan de lijn. Ik heb het idee dat ze los veel beter controle hebben over hun loopje dan gedwongen aande lijn in ons tempo en onze route.
Wodka maakt ook gewoon straatkroketten zonder gladheid. B is een beetje een amateur.  :biggrin2:
Ahhhh, arme B. Morgen een gehandicapten/bejaarden/pruttelrondje!  :-*
Door Lil
#3048697
Hier net een heel klein beetje sneeuw, waardoor wij de hele grote ijsplaten niet meer zagen liggen in het veld. Dus oudje is twee keer onderuit geglibberd en verbazingwekkend gaat dat nu juist goed. Vroeger als jonge hond bezeerde hij zich enorm en nu is hij zo instabiel dat hij gewoon even glibberd en weer doorloopt. Geen problemen, geen klachten, geen au gewoon met een jolige guitige kop weer verdergaan. Kan dus ook nog voordelen hebben.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3048886
Hier komen de 2 oudste (13 j. en 8 mnd. en 14 j. en 8 mnd.) met dit weer alleen nog in de tuin om een p&p te doen. De jongste van de 2 staat wel altijd klaar als hij merkt dat we naar de stallen gaan. Hij doet dat uit 'plichtsbesef' (op en top werkhondje). Best wel zielig dat hij niet mee mag nu. Hij kijkt me met zijn lieve oude koppie dan niet begrijpend aan  :(. Hoop dat de sneeuw / ijs / pekel troep gauw weer weg is!
Door Lil
#3048896
Doranto schreef: Hier komen de 2 oudste (13 j. en 8 mnd. en 14 j. en 8 mnd.) met dit weer alleen nog in de tuin om een p&p te doen. De jongste van de 2 staat wel altijd klaar als hij merkt dat we naar de stallen gaan. Hij doet dat uit 'plichtsbesef' (op en top werkhondje). Best wel zielig dat hij niet mee mag nu. Hij kijkt me met zijn lieve oude koppie dan niet begrijpend aan  :(. Hoop dat de sneeuw / ijs / pekel troep gauw weer weg is!
Waarom komen ze niet buiten? Hier dus ook 1 van 13 jaar en 8 maanden en ik geloof dat hij mij via de brievenbus achterna kwam als ik hem niet mee nam. Wel zet ik ze in de auto om in het veld meteen los te kunnen laten en is het 30-45 ipv 45-90 minuten, maar niet wandelen zou de grootste straf ter wereld zijn.
Door tt-tjes
#3048963
Fjurdy vind het ook leuk hoor, hij loopt voorop als hij kinderen sneeuwballen ziet gooien. Dan wil hij meedoen. Hij heeft de meeste moeite met lopen op bevroren sneeuw. Dat doet hem zeer aan de poten. En als hij valt heeft hij de kracht niet om op glad ijs overeind te kimen. Hij loopt aan een uitloop lijn en ik pas mijn tempo aan hem aan. Ik loop nu apart met hem want anders komen B&C beweging te kort.
Door Lil
#3048972
Glad ijs mag zelfs het jong grut niet op inderdaad. Maar soms gaat het per ongeluk mis. Grasveld geen optie? Ligt hier geen ijs op gelukkig.
Door Ruisje
#3048984
Geen ouwetjes meer en Lily en Sergi vinden sneeuw heerlijk, maar ze zijn niet zo uitbundig als onze vorige honden ooit met sneeuw waren.

Geen uitbundige sneeuwfoto's, maar hun laatste winter. :smitten:

Afbeelding
Taylor's laatste winter 2009/2010, 14jr en ongeveer 8 maanden oud.

Afbeelding
Buzzer's laatste winter 2012/2013, 15+ jaar.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3048998
Lil schreef: Waarom komen ze niet buiten? Hier dus ook 1 van 13 jaar en 8 maanden en ik geloof dat hij mij via de brievenbus achterna kwam als ik hem niet mee nam. Wel zet ik ze in de auto om in het veld meteen los te kunnen laten en is het 30-45 ipv 45-90 minuten, maar niet wandelen zou de grootste straf ter wereld zijn.
De 2 oudste komen wel buiten, maar scharrelen alleen wat door de tuin (Die is wel zo'n 1000 M2 hoor ;)). Het is voor hen op straat té moeilijk lopen op het moment. Hier ligt overal een centimeter of 10 bevroren drab, ondanks dat ze flink hebben gestrooid. Ik kan zelf amper lopen nu. Ze lopen sowieso al niet zo soepel meer (zitten beiden ook aan de pijnstillers). Op het moment is het gewoon té zwaar voor ze buiten. Maar als het goed is zet de dooi door! Als het morgen enigszins kan gaat in ieder geval het werkertje weer lekker mee naar de stal!
Door tt-tjes
#3049057
Lil schreef: Glad ijs mag zelfs het jong grut niet op inderdaad. Maar soms gaat het per ongeluk mis. Grasveld geen optie? Ligt hier geen ijs op gelukkig.
Hier is de sneeuw op het gras ook bevroren. Ik heb er zelf al moeite mee om er op te lopen. Overal klonten ijs er op. Ik hoop dat alles snel weg is. Wordt er ook niet vrolijk van.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door