Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3047544
Ik ben altijd wel heel erg blij als we weer begonnen zijn. Zin om de volgende dag weer op te staan en keihard verder te gaan. Maar dan gebeurt er altijd wel weer wat. Dagvaarding ex partner op de mat of iets anders waar je NU al je energie in moet steken. Daarna ben je leeg en blijft hetgeen waar je zo blij mee was weer liggen.

Vandaag was ik van plan om op te ruimen (even snel hatseflats) een was er in te flikkeren en dan verder met de lijsten langs t plafond. Die zaten er al maar zoals met heel veel dingen hier... Om een onverklaarbare reden kwamen ze na een half jaar weer naar beneden. :o
Dus nu ben ik ze aan t schroeven. Maar ja.. Ik stond op met een snotkop dus verder als opruimen en de was kwam ik niet. Nu zit ik gefrustreerd te wezen op de bank. :shy:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3047575
Esther Q schreef: Enerzijds wat Angelique zegt. Maak een plan voor een klus die haalbaar is, zowel financieel als qua energie en maak die af. Anderzijds wees tevreden met de dingen die je wel doet, en die je wel hebt. Geluk zit hem niet in een af huis. Klinkt banaal, maar het is wel zo. Onvrede is de ergste demotivator die er bestaat als je het mij vraagt.
Dit is ook een goeie.
Ik ben gestopt met me dood ergeren aan dingen die niet af zijn. Ooit is het af. Geen idee wanneer. Wanneer het lukt.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3047597
Het is niet zozeer ergeren aan het niet af zijn. Het is meer omdat dingen geen goeie plek hebben en dus blijft het een rommel in huis. We hebben bijv twee kasten in de slaapkamer. Eentje is in gebruik zoals t hoort, de ander komt de pijp van de houtkachel in uit. Omdat die nog brandveilig afgeschermd moet worden kunnen we die kast niet gebruiken. Dat afschermen is nogal een bijzondere klus omdat het met speciaal materiaal moet en dwars door de vloer en het plafond. Je kan er ook zo lekker bij, zeg maar. Meneer spreeuw moet dit gaan doen maar door alle gedoe wordt dit vooruit geschoven. Een echte klussert zou hier een dag of twee mee bezig zijn en weten hoe t moet. Wij niet dus ligt daar nogal een drempeltje. Soms wou ik dat ik met een bouwvakker getrouwd was. :P alleen klussen die meestal bij een ander en blijft thuis alles liggen. :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3047600
Dan lijkt het mij vooral een kwestie van prioriteiten stellen. Die klus in de kast is dus belangrijker dan de lijsten aan het plafond. Want als de kast klaar is, kan je opruimen en als het opgeruimd is, kan je in het vervolg veel gemakkelijker je energie aan de juiste dingen besteden.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3047601
Hier ook een hele tijd gehad hoor. Dat alles op de verkeerde plek ligt. Op een gegeven moment ben ik gaan ruimen, een kamer leeg (en veel weggooien, weggeven, MP, kringloop). Toen kamer nummer 2, al het overbodige weg, en de rest in kamer 1. Zo alle kamers gedaan. Uiteindelijk hadden we dus nog maar 1 kamer met spullen die we nog niet kwijt konden. Dat scheelt al een boel. Als er weer geld was kwamen er kasten en opbergdozen, dat scheelt ook alweer ruimte. Beetje bij beetje alles een plek geven. Letterlijk en figuurlijk  ;)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3047638
Kaela schreef: Dan lijkt het mij vooral een kwestie van prioriteiten stellen. Die klus in de kast is dus belangrijker dan de lijsten aan het plafond. Want als de kast klaar is, kan je opruimen en als het opgeruimd is, kan je in het vervolg veel gemakkelijker je energie aan de juiste dingen besteden.
Ja maar die lijsten kan ik. Meneer spreeuw niet. Die kast kan hij. Ik niet. Snappie? :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3047641
Zoveel kamers hebben we niet. Twee slaapkamers waarvan 1 voor sano. Een zoldertje waar je niet kunt staan. En heeeeul klein schuurtje waar ik zoveel mogelijk alles een plek heb gegeven maar dan nog kun je er amper in staan en de Pipowagen. Daar liggen de lange dingen zoals de lijsten en de plinten.
T moet stap voor stap.

Vraagje: hoe krijgen jullie je vent overend?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3047644
spreeuwtje schreef: Zoveel kamers hebben we niet. Twee slaapkamers waarvan 1 voor sano. Een zoldertje waar je niet kunt staan. En heeeeul klein schuurtje waar ik zoveel mogelijk alles een plek heb gegeven maar dan nog kun je er amper in staan en de Pipowagen. Daar liggen de lange dingen zoals de lijsten en de plinten.
T moet stap voor stap.

Vraagje: hoe krijgen jullie je vent overend?
Niet. Iets in de categorie: ze moeten het zelf willen. Stimulatie/dwang leidt onherroepelijk tot mislukking. Maar het lijkt me dat meneer Spreeuw dezelfde belangen zou moeten hebben als jij, dus hij zal toch ook gemotiveerd moeten zijn?
Door Esther Q
#3047646
spreeuwtje schreef: Zoveel kamers hebben we niet. Twee slaapkamers waarvan 1 voor sano. Een zoldertje waar je niet kunt staan. En heeeeul klein schuurtje waar ik zoveel mogelijk alles een plek heb gegeven maar dan nog kun je er amper in staan en de Pipowagen. Daar liggen de lange dingen zoals de lijsten en de plinten.
T moet stap voor stap.

Vraagje: hoe krijgen jullie je vent overend?
Als een vent niet zelf overend komt laat ik hem liggen :)
Door eelke
#3047650
Kaela schreef: Niet. Iets in de categorie: ze moeten het zelf willen. Stimulatie/dwang leidt onherroepelijk tot mislukking. Maar het lijkt me dat meneer Spreeuw dezelfde belangen zou moeten hebben als jij, dus hij zal toch ook gemotiveerd moeten zijn?
Oh, hier wel hoor. Meneer, volgende week zaterdag gaan we dat en dat en dat doen. En dan doen we dat. En dan vind hij dat ook oké en is blij dat het gedaan is.
Maar uit zichzelf gebeurd er weinig...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3047653
eelke schreef: Oh, hier wel hoor. Meneer, volgende week zaterdag gaan we dat en dat en dat doen. En dan doen we dat. En dan vind hij dat ook oké en is blij dat het gedaan is.
Maar uit zichzelf gebeurd er weinig...
Dat is hier ook, maar alleen als meneer K er zelf ook het nut van inziet. Anders kan ik zeggen wat ik wil, maar dan doet ie niets. Daarentegen gaat ie ook vaak genoeg uit zichzelf aan de slag als er iets gebeuren moet, maar vanzelfsprekend zijn dat de momenten dat ie er zelf heel erg het nut van inziet. 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door