Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Elf
#3046371
Totaal geen moeite mee. Als je er problemen mee hebt ga je er toch gewoon niet naar toe? Ik weet dat hier in de stad meer gegadigden waren om te werken op 1e kerstdag dan dat er werknemers nodig waren. Prima toch? Niet dat ik er ben geweest vandaag maar voor degenen die bijvoorbeeld tot kerstavond laat hebben moeten werken fijn!
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3046396
De appie hier is zowel de eerste als de tweede kerstdag dicht en was woensdag al om 19.00 gesloten ipv de normale tijd van 22.00.
Dat heb ik nog niet eerder mee gemaakt hier en ik stond er dan ook echt wel even verbaast van te kijken.
Ik persoonlijk vind het heerlijk dat ik te pas en te onpas naar de appie kan. Vaak ga ik rond 21.00 omdat er dan op veel versproducten de 35% korting zit. Dus ja, ze mogen van mij 24/7 open zijn. Ik heb zelf vroeger in de drogist gewerkt en werkte graag op de feestdagen. Lekker druk en 200% betaald of tijd-voor-tijd. Ik snap dan ook echt het probleem niet waarom mensen hier een probleem mee hebben.
Als je het niet fijn vind dat ze op zondag open zijn ga je toch niet?  ???
Vandaag vond ik het jammer dat ze dicht waren. Ik bedacht me pas vanochtend dat ik ook wel baklava voor mijn vader had kunnen maken als toetje. Helaas had ik geen bladerdeeg meer in huis  :-\
Door keetje
#3046403
Eigenlijk geen idee of de supers hier in het dorp open zijn. :biggrin2: Daaruit blijkt dus wel dat het voor mij niet hoeft. Je kan je geld toch maar 1 keer uitgeven. En je kan er toch gewoon rekening mee houden? Moet je zonodig iedere dag boodschappen kunnen doen. Ik hoor dan wel van, als ik iets vergeten ben kan ik het nog even snel halen? Wat kan je nou vergeten wat je zo nodig hebt dat je daar op 1ste kerstdag nog voor naar de super moet? Ik snap het niet.
#3046404
Angelique schreef: Van mij hoeft het ook niet. Je hebt tijd zat om er rekening mee te houden dat er sluitingsdagen zijn. Ze komen niet onverwacht zeg maar. Dus dan zorg je maar dat je je zooi in huis hebt. En zo niet, zul je vast niet verhongeren.
Dus wat mij betreft...achteruit met die zogenaamde geweldige 24uurs economie.
Helemaal mee eens.
Door M@rina
#3046416
Wij zijn gisteren aangekomen in het Sauerland en we kregen gelukkig op tijd te horen dat de winkels hier 24 december om 14.0o uur dicht gaan. We zijn dus maar een uurtje eerder vertrokken. Om half 12 liepen we in een supermarkt in Olpe, heerlijk rustig, 3 kassa's open en geen wachtrij.
Ik vind het prima, als je het maar van te voren weet.
#3046493
Appie en Jumbo zijn dicht op beide kerstdagen, die wilden hun personeel niet aan het werk hebben, maar laten genieten van 2 extra vrije dagen.
De Supercoop is beide dagen open (personeel krijgt een flinke bonus als ze willen werken) en daar was het gisteren druk, alle 4 de kassa's waren open en er stonden rijen niet normaal, net alsof dit de enige dagen waren dat er boodschappen gedaan konden worden (kwam erlangs toen ik Billy zijn extra ronde uitliet).

Zelf had ik alle boodschappen al binnen en hoogstens in grote nood ga ik op een zondag naar de supermarkt, voor mij hoeft het echt niet
#3046500
heb zelf in winkels gewerkt... daar was toen geen keuze.... en ja dan is t wel een fijne bijkomstigheid als je meer betaald krijgt.. niet meer dan normaal vind ik..
en eigenlijk vind ik werken in de zorg met feestdagen niet te vergelijken met t werken in een supermarkt, overigens vond ik het werken met feestdagen toendertijd in t verzorgingstehuis wel heel erg leuk!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3046503
Voor mij hoeft het niet. Als je wat vergeten bent, dan is dat maar jammer.  Ik vrees ook dat er voor het personeel maar beperkt keuze is. Ja, degene die graag willen zullen dan wel werken, maar je hebt toch een bepaald aantal mensen nodig en met wat pech moeten mensen dus verplicht. Ook in het kader van het consuminderen waar we het laatst over hadden, we hoeven niet altijd en overal maar alles beschikbaar te hebben.

En ja, er zijn veel mensen van andere geloven in NL, maar die kunnen er ook gewoon rekening mee houden en hun boodschappen van te voren doen. Kerst is hier tenslotte een nationale feestdag en ook voor hun is het geen onmogelijkheid eens een dag of 2 geen inkopen te kunnen doen.
#3046660
Elf schreef: Totaal geen moeite mee. Als je er problemen mee hebt ga je er toch gewoon niet naar toe? Ik weet dat hier in de stad meer gegadigden waren om te werken op 1e kerstdag dan dat er werknemers nodig waren. Prima toch? Niet dat ik er ben geweest vandaag maar voor degenen die bijvoorbeeld tot kerstavond laat hebben moeten werken fijn!
+1
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door