Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3045412
Ruisje schreef: Tja... hoe klink je als Hollander in Limburg... ;) Geen zachte 'g', totaal geen Limburgs accent. Soms vragen mensen of ik uit Rotterdam kom, anderen denken Amsterdam. Ik praat abn met een nog te horen Langeraars accent! ;D

Leuk verhaal, Mieke en gefeliciteerd aan je dochter!
Dank je, en nou ben ik benieuwd hoe Langeraars klinkt!
#3045413
Maxi's 3-tal schreef: Mijn accent past zich ook niet aan hoor Mieke, wel een le8k verhaal zo trouwens. :biggrin2:
En gefeliciteerd voor je dochter.


Ik hoop dat ik redelijk abn praat met een wat Leids accent.  ::)
Kom jij uit Leidon dan?! ;)
#3045420
Maxi's 3-tal schreef: Ja, geboren en getogen en toen gevlucht. :biggrin2:

Hebbie dat dan toen nie gehoooord dan. :P
Is toch niks mis met Leidon? Mijn zusje woont er en ook wat vrienden. Allemaal lieve mensen. :)

Nee, niet opgevallen. Maar de volgende keer zal ik eens goed luisteren. ;)
Laatst gewijzigd door Ruisje op di 23 dec 2014, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door cj
#3045429
Zonen gingen in Leiden studeren. Tering die gingen toch ineens kakineus praten. Werden lid van het Corps en van een roeivereniging .
De vrienden en vriendinnen die ze meenamen spraken zo'n kakineus dialect, echt niet verstaanbaar soms.
Gelukkig is dat over!!!!!
Saskia
#3045431
Mieke L. schreef: zalig accent vind ik  :-* als ik kon kiezen zou ik daarvoor gaan!
We gaan wandelen in 2015 Mieke! Langs de gedichten van Willem Wilmink en dan zal ik ze je voorlezen!  :biggrin2: Met mijn vederlichte Twentse accent.... ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door