Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3044932
Annemarie Rijnveld schreef: Dan ga ik het met Kees (voorheen Mees) eens proberen, als poten dan toch niet breken als ze onder de wielen terecht komen...hij moet nodig afvallen en spieren opbouwen..

Hoe houden jullie de hond vast? Aan de hand of met zo'n springer?
Haha, die vraag wilde ik net gaan stellen!

Dank voor de tips allemaal, we gaan starten.
Ik ga het eerst even aan manlief overlaten met een fiets. Naast de scoot lopen is echt geen optie, dat ding is loeizwaar. Klinkt als een leuke 'tussen kerst en nieuw activiteit'  :)
Door Suzanne
#3044945
Ik hou Merlijn aan de springer EN in mijn hand. Merlijn kan in het verkeer en naar andere honden vervelend zijn. Hij kan niet weg omdat hij aan de springer zit en ik kan hem "bijsturen" met mijn hand.
Bij Tristan is mijn ervaring dat hij liever niet aan de springer zit maar ik vind dat wel veiliger.
Bij Rowan moeten we het nog gaan uitvinden. Ik wil hem ook eigenlijk "gewoon" ;-)  aan de springer hebben. Kwestie van aanleren denk ik.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Hope
#3044970
De scoot heeft hele brede wielen, en ondanks dat het natuurlijk een scooter is met 2 wielen is de balans op zich prima. Ik ga het denk ik gewoon proberen aan de hand. Mocht dat niet lukken kan ik altijd nog kijken of ik er een Springer aan krijg.
Door Annemarie Rijnveld
#3045062
robbiekomvoor schreef: Ik schuif het handvat van de 1 meter lijn om de  armleuning,op deze manier kun je nl nooit gelanceerd worden :biggrin2:
;D dit heb ik ook geprobeerd!!
Zou een scoot (4 wielen) niet kunnen omkieperen als een Lab ineens stilhoudt of naar opzij trekt?

de riem in mijn rechterhand houdend vind ik ook geen optie, heb ik al geprobeerd, want daar zit ook het hendeltje waarmee je gas geeft  :-X
Door Lil
#3045066
Annemarie Rijnveld schreef: ;D dit heb ik ook geprobeerd!!
Zou een scoot (4 wielen) niet kunnen omkieperen als een Lab ineens stilhoudt of naar opzij trekt?

de riem in mijn rechterhand houdend vind ik ook geen optie, heb ik al geprobeerd, want daar zit ook het hendeltje waarmee je gas geeft  :-X
er is niet veel nodig om een armleuning af te breken...

Hond altijd aan andere kant dan gashendel laten lopen. hier is hond ook al van links naar rechts en weer terug gewisseld. In druk verkeer hond tussen de benen. Boris past bij pa (pa is enorm) tussen de benen.
Door Lil
#3045068
als ik tijd had kwam ik langs voor training, hebben inmiddels 5 honden eraan geleerd. alleen Jones past niet op de treeplank, maar die zit bij mij aan de lijn.
#3045070
Lil schreef: er is niet veel nodig om een armleuning af te breken...

Hond altijd aan andere kant dan gashendel laten lopen. hier is hond ook al van links naar rechts en weer terug gewisseld. In druk verkeer hond tussen de benen. Boris past bij pa (pa is enorm) tussen de benen.
Daar was ik ook al bang voor ja...
wat bedoel je met ''hond ook al van links naar rechts en weer terug gewisseld''? Dat ze gaan kruisen?
Ahaha ja, Yuma's en Ale's lievelingsplaatsje, maar da's natuurlijk niet de bedoeling, ze moeten wèl zelf draven  ;D
Door Lil
#3045079
Annemarie Rijnveld schreef: Daar was ik ook al bang voor ja...
wat bedoel je met ''hond ook al van links naar rechts en weer terug gewisseld''? Dat ze gaan kruisen?
Ahaha ja, Yuma's en Ale's lievelingsplaatsje, maar da's natuurlijk niet de bedoeling, ze moeten wèl zelf draven  ;D
nee, we hebben nu schoot nummer 3 en eerst zat gas links (dus liep hond rechts) en toen zat had rechts en nu weer gas links of andersom. Hond moet even wennen aan de andere kant te lopen dan, maar dat valt mee. Kruisen indien nodig via treeplank nooit voor of achter wielen
Door Gittje
#3045087
Nadia schreef:Hier het eerste stuk aan de hand. En in het veld los.
Hier ook aan de hand in de bebouwde kom en vanaf dat het kan gewoon los. Ik vind het belangrijk om de hond te kunnen bijsturen. Een springer zie ik niet zitten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3045094
Net een paar minuten geoefend. Met de scoot op slakkengang en twee voeten op de grond.
Nelson vond het fantastisch, die liep als een blij ei met een kop van " harder, harder, harder!".
Hij bleef met hetzelfde commando als tijdens het wandelen keurig links lopen (gas zit rechts, met wandelen loopt hij als hij commando krijgt ook links) dus dat ging goed.
De hond van de buren zat in de tuin, toen trok hij wel even maar met een 'doooorlopen!' was hij weer snel bij de les.

Leuk dit. Dan kunnen we gewoon op op mijn slechte dagen weg. Dat is niet alleen voor Nelson fijn maar ook voor mezelf. Ik heb tenslotte geen hond om alleen maar kleedjes te wassen en te stofzuigen  ;D ;D ;D
Door Lil
#3045102
Hope schreef: Net een paar minuten geoefend. Met de scoot op slakkengang en twee voeten op de grond.
Nelson vond het fantastisch, die liep als een blij ei met een kop van " harder, harder, harder!".
Hij bleef met hetzelfde commando als tijdens het wandelen keurig links lopen (gas zit rechts, met wandelen loopt hij als hij commando krijgt ook links) dus dat ging goed.
De hond van de buren zat in de tuin, toen trok hij wel even maar met een 'doooorlopen!' was hij weer snel bij de les.

Leuk dit. Dan kunnen we gewoon op op mijn slechte dagen weg. Dat is niet alleen voor Nelson fijn maar ook voor mezelf. Ik heb tenslotte geen hond om alleen maar kleedjes te wassen en te stofzuigen  ;D ;D ;D
Super!
Door Annemarie Rijnveld
#3045124
Hope schreef: Net een paar minuten geoefend. Met de scoot op slakkengang en twee voeten op de grond.
Nelson vond het fantastisch, die liep als een blij ei met een kop van " harder, harder, harder!".
Hij bleef met hetzelfde commando als tijdens het wandelen keurig links lopen (gas zit rechts, met wandelen loopt hij als hij commando krijgt ook links) dus dat ging goed.
De hond van de buren zat in de tuin, toen trok hij wel even maar met een 'doooorlopen!' was hij weer snel bij de les.

Leuk dit. Dan kunnen we gewoon op op mijn slechte dagen weg. Dat is niet alleen voor Nelson fijn maar ook voor mezelf. Ik heb tenslotte geen hond om alleen maar kleedjes te wassen en te stofzuigen  ;D ;D ;D
Toppie, fijn voor jullie!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door