Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3045126
Lil schreef: nee, we hebben nu schoot nummer 3 en eerst zat gas links (dus liep hond rechts) en toen zat had rechts en nu weer gas links of andersom. Hond moet even wennen aan de andere kant te lopen dan, maar dat valt mee. Kruisen indien nodig via treeplank nooit voor of achter wielen
Ik dacht ''schoot nr 3''  :o maar daarna ging mij een lampje aan haha...OK dank je, ja, ik heb het begrepen..
Door Lil
#3045152
Annemarie Rijnveld schreef: Ik dacht ''schoot nr 3''  :o maar daarna ging mij een lampje aan haha...OK dank je, ja, ik heb het begrepen..
sorry, auto correctie. scoot(mobiel) nr 3.
Gebruikersavatar
Door Rapalje
#3045725
Fijn als ie zo toch lekker zijn beweging kan krijgen!

Ik zie even niet of iemand het al geopperd had, maar kun je er niet gewoon zo'n fiets-veer-ding op installeren?
Afbeelding

Ik durf zelf eigenlijk niet te fietsen zonder dat ding (hij trekt soms ineens als ie een hond ziet, of hij wil even heeel erg hard en dat vind ik eng met 1  hand fietsend) maar met dat ding gaat het perfect :)
Door Fynn
#3045748
Ik had zo'n springer maar ik neem gewoon de riem in mijn hand.
De jongste waarmee in nu naast de fiets loop die luister heel goed.
Ik heb bij 1 van de andere wel eens gehad dat ze een kat zagen en dan moest ik toch loslaten als ze besloten te gaan.
Ik weet het het is niet veilig en niet leuk voor de katten  ;) Is maar 1x gebeurd daarna niet meer hoor ze lieten het wel uit hun hoofd daarna.
Fijn dat het gelukt is naast de scootmobiel.

Gr Rian,Ijuba,Fynn,Asani en Sies
Gebruikersavatar
Door Hope
#3048134
Rapalje schreef: Fijn als ie zo toch lekker zijn beweging kan krijgen!

Ik zie even niet of iemand het al geopperd had, maar kun je er niet gewoon zo'n fiets-veer-ding op installeren?
Afbeelding

Ik durf zelf eigenlijk niet te fietsen zonder dat ding (hij trekt soms ineens als ie een hond ziet, of hij wil even heeel erg hard en dat vind ik eng met 1  hand fietsend) maar met dat ding gaat het perfect :)
Waar ik zo bang voor ben, als hij echt iets ziet of bijvoorbeeld in paniek raakt dan is hij niet meteen los denk ik?
Een riem in je hand kan je vasthouden maar in geval van nood ook snel loslaten zodat je niet zelf omvalt.
Door Lil
#3048313
Hope schreef: Waar ik zo bang voor ben, als hij echt iets ziet of bijvoorbeeld in paniek raakt dan is hij niet meteen los denk ik?
Een riem in je hand kan je vasthouden maar in geval van nood ook snel loslaten zodat je niet zelf omvalt.
En ook andersom: we hadden een Fox terriër die na eenmaal vastlopen dacht he dus als ik aan de andere kant van de lantaarnpaal loop en even hard ruk ben ik lekker los! ook gevaarlijk als de paniek haak het wel doet.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3049204
Hier liep Rakker direct naast de fiets, of hij niet anders gewend was,riem in de hand,zo had ik sturing. Laddy liep met een minuut of 5 naast de scoot. Als we naar het park gaan vind ik 2 riemen in de hand niet handig. Rakker heeft zich het voetenplankje maar toegeëigend, als Laddy maar iets aanstalten maakt om er bij op te willen snauwt Rakker hem er wel snel af........... hij zal wel denken, ik ben een ouwe bok van 10 jaar en jij bent amper 2 dus lopen maar :biggrin2:
#3049233
Lil schreef: En ook andersom: we hadden een Fox terriër die na eenmaal vastlopen dacht he dus als ik aan de andere kant van de lantaarnpaal loop en even hard ruk ben ik lekker los! ook gevaarlijk als de paniek haak het wel doet.
Dan is je riem te lang en met bv een slip ketting kan dat nooit gebeuren ;)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3049256
robbiekomvoor schreef: Dan is je riem te lang en met bv een slip ketting kan dat nooit gebeuren ;)
:o
Tijdens het fietsen  :o ???
Hier wordt bijna niet gefietst, Jacy wil GAAAAAAAN!!!! Dat wil ik niet, dus dan niet.. Als ik fiets, doe ik dat als het rustig is, en neem ik elk bochtje naar rechts, gewoon om hem te leren 'naast' mij te lopen ipv een halve meter voor me (dat vind ik eng).
Om paaltjes heen gebruik ik voor het gebeurt het commando 'let-op', dat kent hij, ook van het wandelen enzo...
Door Lil
#3049283
robbiekomvoor schreef: Dan is je riem te lang en met bv een slip ketting kan dat nooit gebeuren ;)
De riem was net lang genoeg om hem niet met 4 poten van de grond te tillen.

een SLIP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dan was hij morsdood geweest, echt waar. Dat had geen enkele hond overleefd  :-X :-X :-X :-X
Gebruikersavatar
Door Hope
#3049436
Een slipketting kent hij niet, hij loopt altijd aan de u-lead en dat gaat top.
Dankzij de cursussen trekt hij niet.
We zijn met de sneeuw niet met de scooter weggeweest maar hebben wel getraind dat hij de paaltjes alleen rechts mag passeren. Dat gaat ook al best goed moet ik zeggen.
#3049552
Lil schreef: De riem was net lang genoeg om hem niet met 4 poten van de grond te tillen.

een SLIP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dan was hij morsdood geweest, echt waar. Dat had geen enkele hond overleefd  :-X :-X :-X :-X
Eh,wat is er mis met een slip ketting?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3049568
robbiekomvoor schreef: Eh,wat is er mis met een slip ketting?
Hier zie ik het gewoon zoals ik het ook zie met bitten bij paarden: het is zo scherp als degene die het vast heeft.
Ik ben er geen fan van als het niet nodig is. Als het voor jou hond zorgt dat hij fijner, meer ontspannen en met meer controle kan lopen: prima.
Maar als ik denk dat je op de fiets met flinke snelheid een paaltje passeert en je hond gaat links en jij rechts, dan denk ik wel dat je een probleem hebt. Met een halsband of tuig is zo'n ruk ook niet goed voor het lijf, maar met een slipketting krijg je dan wel érg veel kracht op de nekwervels, slokdarm en luchtpijp.
Voor een slipketting zou ik met fietsen dus ook niet kiezen. Maar nogmaals, Nelson heeft het ook niet nodig en dat is natuurlijk ideaal.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door