Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3044310
pearlsofpassion schreef: Ik ben wel erg misselijk, en als ik geen suiker eet als ik opsta vb, kan ik de hele verder dag niets verteerd krijgen.  Suiker verteert heel snel, en dat heb ik eerst nodig.  Moet ook iets eten voor ik opsta, want als ik naar toilet durf gaan en daarna pas eten, krijg ik al last.  Als ik eerst durf douchen, is er kans dat ik kokhalzend over de gootsteen hang.  Als ik geen suiker eet, krijg ik dus vrijwel niets verteerd en voel me de hele dag slap, misselijk en echt ziek.  Als mijn bloedsuiker te laag is, kan ik ook appelflauwtjes krijgen en zelfs beetje wegdraaien.  Echt flauwvallen heb ik nooit gedaan, maar ik eet ook al een aantal weken toch maar suiker. Ik denk dat als ik het nu zou proberen, ik dat wel voor zou hebben. 
Zit nu op week 11.  Ik hoop dat het vanaf nu een beetje kan beginnen minderen, maar zeker ben ik niet...  :(

Hoe dat lichamelijk komt dat ik nu koolhydraten nodig heb, dat weet ik niet. Maar ik weet dat veel vet en groenten gewoon heel moeilijk verteren.  Van groenten wordt ik ook gewoon erg misselijk, de geur, het zicht, niets werkt mee...  :-[
Het voelt alsof de foetus gewoon mijn bloedsuiker constant omlaag haalt.  Voorheen kon ik perfect een halve dag niet eten en ik had niet echt meer honger. Ik at wanneer het mij uitkwam, en mijn lichaam maakte het weer vrij als ik het nodig had.  Vanaf ik zwanger was, zelfs voor ik over tijd was, had ik bijna de hele dag honger. Dus suikerspiegel omlaag...
Was heel vreemd...

Alles waar echt suiker in zit, klasseer ik onder snoepen.  En dat moet ik inderdaad wel doen nu.  Als ik wakker wordt, eet ik een frangipanetaartje of zoiets. En soms overdag nog eens iets als ik echt een wrak ben, of als ik iets te lang gewacht heb met iets te eten.  Dan wordt ik zo misselijk en kan ik iets dat langzamer verteerd echt niet binnenhouden.  Het lijkt alsof mijn maag ook gewoon niets meer wil verteren.  Enkel mijn speeksel al verteert of wat niet verteerd moet worden, gaat vrij vlot...
Ik vind het best wel lastig...

Ik werd voorheen ook merkbaar gelukkiger toen ik gezonder at en nu verbaast het me dus niet dat ik een wat zwaarder gemoed heb.  Komt ook wel omdat ik nu reeds 6 weken vrijwel aan een stuk misselijk ben, maar ik ben ervan overtuigd dat dat eten er ook voor iets tussen zit. 
Gelukkig kan ik wel nog fruit eten, daar wordt ik wel blij van. Zeker met wat yoghurt gaat dat wel goed, maar het verteert te traag om me echt te helpen tegen het misselijk zijn als mijn suikerspiegel te laag gaat zitten. Dus eet ik doorgaans snel een boterham na mijn fruit, anders heb ik een half uur later echt een probleem.
Oef, wat vervelend joh! Ik hoop echt voor je dat dit alleen nu in het begin van je zwangerschap zo is. Sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3044769
Esther Q schreef: Oef, wat vervelend joh! Ik hoop echt voor je dat dit alleen nu in het begin van je zwangerschap zo is. Sterkte ermee!
Dank je.
Vandaag gaat het heel erg goed. Ik voelde het al als ik opstond. 
Das ook eens een herademing.  :)
Door Esther Q
#3044805
pearlsofpassion schreef: Dank je.
Vandaag gaat het heel erg goed. Ik voelde het al als ik opstond. 
Das ook eens een herademing.  :)
Fijn! Ik heb vandaag de toffees laten staan en ze zijn nu op, dus liggen ook niet meer naar me te roepen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3044814
Ik heb suikervrije koekjes gebakken voor de kerst en ga me morgen wagen aan een suikervrije taart. Ben heel benieuwd. De dip van gisteren is gelukkig over, maar het blijft moeilijk om suiker te weerstaan en dan zeker in deze dagen met zoveel lekkere dingen die steeds voorbij schuiven.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3044958
Els&Flow schreef: Ik heb suikervrije koekjes gebakken voor de kerst en ga me morgen wagen aan een suikervrije taart. Ben heel benieuwd. De dip van gisteren is gelukkig over, maar het blijft moeilijk om suiker te weerstaan en dan zeker in deze dagen met zoveel lekkere dingen die steeds voorbij schuiven.
Dit is ook wel een heel moeilijke periode om te willen gaan afkicken.
Heel sterk als je dat kan. ;)

Ik weet niet of ik honing als iets anders dan suiker zou rekenen...
Het is gezonder dan gewoon suiker, maar je lichaam reageert er toch hetzelfde op?  Ale, tenminste als je rauwe honing neemt, lopende honing is net als glucosestroop...

Fruit geeft een andere reactie in je lichaam dan glucose en sucrose, maar banaan zou daar een beetje een uitzondering op zijn.  Ik wil je enthousiasme niet meteen de kop in drukken hoor...  :-[
Het is zeker gezonder, maar als je nog echt moeite hebt met de zoetigheid te laten, is het jezelf waarschijnlijk net iets moeilijker maken dan gewoon doordrukken en in eerste instantie al die zaken ook even laten.  Hoeft maar een aantal dagen tot weken (max 3 weken) als je het meteen goed doet.  ;)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3044968
Wat is dan een beter alternatief om mee te bakken? Feestdagen zonder gebak zijn hier niet echt feestdagen.  :-\ Ik gebruik alleen rauwe honing. Stevia vind ik niet te knagen.

Alle witte suiker heb ik vorige week weg gegooid, dus veel alternatief is er niet meer. Koffie zwart ipv verkeerd, max. 1 kop per dag en verder veel groene en kruidenthee en water.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3045258
Els&Flow schreef: Wat is dan een beter alternatief om mee te bakken? Feestdagen zonder gebak zijn hier niet echt feestdagen.  :-\ Ik gebruik alleen rauwe honing. Stevia vind ik niet te knagen.

Alle witte suiker heb ik vorige week weg gegooid, dus veel alternatief is er niet meer. Koffie zwart ipv verkeerd, max. 1 kop per dag en verder veel groene en kruidenthee en water.
Nou gewoon, het is feest en dan mag je eens een keer goed zondigen. Als je maar heel soms dan suiker eet, is toch andrrs als dagelijks  ;)
Zelf ben ik geneigd aale zoetmakers als 'suiker' te zien.
Maar volgens mij gaan je gebakjes heekl lekker zijn  :dribble:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3045336
Gisteren bracht Odraatje me op het idee van de 80/20 regel. Als je in 80% goed eet dan kan je best eens (20%) wat minder gezond eten. Die heb ik nu maar ingezet, ik ben nou eenmaal nogal streng voor mezelf (alles of niets) en daar gaat het dan ook vaak mis. Met deze regel hoop ik dat ik het beter vol kan gaan houden, inderdaad af en toe toch zondigen of genieten van iets heel lekkers en de rest van de week streng.
Door fransbulletje
#3045354
Els&Flow schreef: Wat is dan een beter alternatief om mee te bakken? Feestdagen zonder gebak zijn hier niet echt feestdagen.  :-\ Ik gebruik alleen rauwe honing. Stevia vind ik niet te knagen.

Alle witte suiker heb ik vorige week weg gegooid, dus veel alternatief is er niet meer. Koffie zwart ipv verkeerd, max. 1 kop per dag en verder veel groene en kruidenthee en water.
Ik bak alles met kokosbloesemsuiker en neem meestal de helft van de hoeveelheid die in een recept staat.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3045713
Els&Flow schreef: Gisteren bracht Odraatje me op het idee van de 80/20 regel. Als je in 80% goed eet dan kan je best eens (20%) wat minder gezond eten. Die heb ik nu maar ingezet, ik ben nou eenmaal nogal streng voor mezelf (alles of niets) en daar gaat het dan ook vaak mis. Met deze regel hoop ik dat ik het beter vol kan gaan houden, inderdaad af en toe toch zondigen of genieten van iets heel lekkers en de rest van de week streng.
Lijkt me verstandig.  ;)
Door Borke
#3045759
Els&Flow schreef: Gisteren bracht Odraatje me op het idee van de 80/20 regel. Als je in 80% goed eet dan kan je best eens (20%) wat minder gezond eten. Die heb ik nu maar ingezet, ik ben nou eenmaal nogal streng voor mezelf (alles of niets) en daar gaat het dan ook vaak mis. Met deze regel hoop ik dat ik het beter vol kan gaan houden, inderdaad af en toe toch zondigen of genieten van iets heel lekkers en de rest van de week streng.
Uiteindelijk is dat voor mij de manier om het vol te houden, vermits je de discipline houdt om niet langzaam aan te vervallen in weer alles overboord gooien en er geen medische klachten van komen.
Door jasmijn
#3045783
Pauline schreef:
Crackers bak ik zelf van lijnzaad, sesamzaad, pompoenpitten en zonnebloempitten en broodjes van amandelmeel. Alleen nu even niet... nu ik eet ik desembrood (als ik brood eet).
Heb je misschien het recept van de broodjes van amandelmeel voor me?

Sinds ik er achter ben gekomen dat ik alergies ben voor graan, rijs en mais ben ik hard opzoek naar iets anders.
De crackers lijken me ook heel lekker maar heel eerlijk weet ik niet zeker of ik wel tegen lijnzaad kan, ergens in mijn hoofd zit dat ik daar ook een keer op heb gereageerd.
Heb nog niet de durf gehad om het weer te proberen :nerves:
Zelfde heb ik met pijnboompitten  :-\

Ooit ga ik ook stoppen met suiker eten, als ik eindelijk van de neiging af ben om met spullen te gaan gooien in de supermarkt ::)
Zo niet leuk als je denkt lekker een hamburger en er dan weer achter te komen dat ze ook in rauwe hamburgers graan in doen >:(
Of rijst zetmeel in ijs  >:(
En ga zo maar door  :-X
Als ik ook stop met suiker eten dan kan ik alleen maar aardappels, groeten, fruit, ei, vlees, vis, noten en zuivel eten.
En nee ik ga dus nooit stoppen met vlees of zuivel eten, anders kan net zo goed gaan leven van de lucht  :-\ ::) :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door