Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3041234
[quote="Martine-Tom"]
Ik ben er zoeen die kerst om deze reden haat  :-[
Overal om je heen zie je de gezellige gezinnen en de reclames met gezinnen....en zelf zit ik beide dagen alleen, de familie die ik heb heb ik ook niks aan, en als ik ze al zie is het niet gezellig maar een plicht  :P
Nou vind ik het opzich prima hoor om alleen te zijn, maar met die dagen word je er zoooo met je neus op gewezen, en dat is moeilijk, ik had het ook liever anders gezien, dat ik wel een gezin had gehad, maar ja, life sucks soms en het is nou eenmaal niet zo, en 360 dagen per jaar vind ik het prima en die overige 5 vind ik dat gewoon even klote, en 2 daarvan zijn behouden aan kerst.

Ik kom de dagen wel door hoor, zit niet depressief in een hoekje, maar leuk, nee dat zijn ze niet.
[/quote]

[quote="Lil"]
kan ik mij zo goed voorstellen. nu kun jij wel langs komen, denk/weet dat dat wel goed gaat met de beestjes. Zou zelfs Tom nog mee kunnen. Voor nood gooi ik wel wat in tuin/bench.
[/quote]

Ik zie mogelijkheden!  :D
Gebruikersavatar
Door pike
#3041265
[quote="Nadia"]
*proest* ik lees iets anders ;D
Wat staat er nu werkelijk?
[/quote]

Trui hebt z' alns a vort-enomn,

ik lees het als

bij Trui hebben ze alles vort genomen
en als ik vort snel en met bepaalde intonatie lees dan klinkt het een beetje als het Limburgse foet wat weg betekent, dus bij Trui hebben ze alles weggenomen en dan komen we bij het kippenhok van Milyck: Trui is ontstokt  :biggrin2:

Maar dit vind ik pas echt een geweldige zin: Heftan tattat! Heftan tattat!
Het geheel klinkt zo ontzettend heftig, heerlijk gewoon. Het duurde even voor het muntje viel maar ook hier geldt snel hardop lezen en dan komt het als vanzelf: heeft een attack [gehad]...
Door keetje
#3041266
Hier 'alleen' met de kerst. Meneer Keetje zit dan ,geloof ik, ergens bij Korea. De afgelopen 20 jaar is hij 5 keer thuis geweest met de feestdagen. Schoonfamilie is al jaren uit beeld en mijn familie is ook niet erg into de feestdagen. Dus zit ik alleen met de pubers die helemaal niets met de kerst kunnen. En toch, ik vermaak me wel, lekker ongedwongen op de bank, kacheltje aan, fleecedekentje over de beentjes, drankje en hapje op mijn tijd, kerstfilmpje aan, ik heb nog een nieuwe Kerst-wasgij-puzzel liggen die ik wil gaan maken. Geen 8 gangen diner lang opgeprikt zitten. Nee, ik vind het geen straf om 'alleen' te zijn met de feestdagen. Als meneer Keetje thuis is dan is het gezellig maar als hij niet thuis is is het niet ongezellig. Het is anders maar ik vermaak me wel.
Door millyckk
#3041282
[quote="pike"]
Trui hebt z' alns a vort-enomn,

ik lees het als

bij Trui hebben ze alles vort genomen
en als ik vort snel en met bepaalde intonatie lees dan klinkt het een beetje als het Limburgse foet wat weg betekent, dus bij Trui hebben ze alles weggenomen en dan komen we bij het kippenhok van Milyck: Trui is ontstokt  :biggrin2:

Maar dit vind ik pas echt een geweldige zin: Heftan tattat! Heftan tattat!
Het geheel klinkt zo ontzettend heftig, heerlijk gewoon. Het duurde even voor het muntje viel maar ook hier geldt snel hardop lezen en dan komt het als vanzelf: heeft een attack [gehad]...
[/quote]
Je eerste conclusie klopt :biggrin2: maar de tweede moet zijn "hef het aan het hart ehad" 8)
Door Lil
#3041343
[quote="Ronald"]
Vroegâh... in de tijd van de houten gulden, toen Ronald nog jong en ongeduldig was, werd Kerstmis "gevierd" met een hele groep alleengaanden. 's Morgens koffie, thee en kerstkransjes. En 's middags een goede borrel. En daarna met z'n allen stamppot of macaroni. En ja. Dat was gezellig. Dat was leuk. Waarom? Omdat we allemaal alleengaand waren. En omdat we op een plekje zaten wat niet iemands thuis was.
[/quote]
Dat bedoel ik!!! Lijkt mij ontzettend leuk. Net als in de studenten tijd als je ging feesten.
Door Lil
#3041345
[quote="Kim_S"]
Ik zie mogelijkheden!  :D
[/quote]
Als ze niet om rommel geeft... hebbe logeerbed, maar ook verplichtingen met kerst. verplicht ergens anders gezellig gaan doen. OK, 1 dag is gezellig. gewoon naar pa en dan doen we alles wat we altijd doen behalve huishoudelijke klusjes. alleen de leuke dingen doen wij dan.
Gebruikersavatar
Door pike
#3041370
  [quote="*milyck*"]
Je eerste conclusie klopt :biggrin2: maar de tweede moet zijn "hef het aan het hart ehad" 8)
[/quote] 


Dat klinkt logisch, maar twee regels verder staat eenvoudig:
    en doo hef e t dus an t hart had.

Vandaar dat ik dacht dat er verschil in betekenis zou zijn  :)
#3041844
Wij zijn dan niet alleen, maar ik kan goed snappen dat dit voor alleenstaande lastig is.
Maar, samen zijn betekend wel meer verplichtingen voor de meeste mensen  :-X

Wij vieren 1e kerstdag bij mijn ouders, en 2e kerstdag met dierbare vrienden. Beide geen verplichting, maar beide omdat we er allemaal van genieten
Net als dat wij van een zaterdagavond samen zijn kunnen genieten bv

Oud en nieuw daarentegen vieren we lekker samen met onze doggies en katsels, maar ben dat commentaar van iedereen al helemaal zat "Waaaaaaaaaat, samen thuis zonder visite en/of feestje ??? Dat is lullig"
Alsof die feestdagen anders zijn dan andere dagen  ::)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3041866
Letterlijke vertaling:

Zondag weer verjaarsvisite
en je weet wel hoe dat gaat:
Herman is zo ziek geweest,
Graads moet ook weer geopereerd,
Bij Trui hebben ze alles al weggehaald, (baarmoeder en eierstokken)
Klaas is overleden,
Leida heeft zo'n buikpijn,
o, dat arme, arme mens.
En hoe is het nu met Bernard?
Hij heeft een hartaanval gehad! (2x)
Hij had veel te veel patat gegeten
En toen heeft hij dus een hartaanval gekregen.

Dat gezeur, o man, o man,
doodziek ga je weer naar huis.
Door Lil
#3041887
[quote="Pauline"]
Letterlijke vertaling:

Zondag weer verjaarsvisite
en je weet wel hoe dat gaat:
Herman is zo ziek geweest,
Graads moet ook weer geopereerd,
Bij Trui hebben ze alles al weggehaald, (baarmoeder en eierstokken)
Klaas is overleden,
Leida heeft zo'n buikpijn,
o, dat arme, arme mens.
En hoe is het nu met Bernard?
Hij heeft een hartaanval gehad! (2x)
Hij had veel te veel patat gegeten
En toen heeft hij dus een hartaanval gekregen.

Dat gezeur, o man, o man,
doodziek ga je weer naar huis.
[/quote]
dank.

erg leuk gedichtje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door