Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3040033
Joep loopt niet meer met wieltjes. Verwacht nou niet dat hij weer loopt als Joep, nee hij waggelt nog steeds als een dronkenman. Maar goed, hij loopt wel zelf!

Vrij recent kwamen we erachter dat hij, in tegenstelling tot hetgeen wij dachten, totaal niet trainde met zijn wieltjes. Hij liet zich gewoon lekker met zijn achterpoten hangen en trok zich op zijn voorpoten voort. Waarom wij dachten dat hij trainde was, omdat zijn achterpootjes keurig mee bewogen. Het leek echt alsof hij prima liep met voor- en achterpoten. Hij bleef heel erg zwabberen in de rug en zonder wieltjes zag het er niet uit. Toen ik probeerde de wieltjes als een soort van spalk te gebruiken en de lusjes weg klapte en Joep tussen de stangen zette, liet hij zich direct door de poten zakken en zijn achterhand lag op de grond. En die kop......  :biggrin2: :biggrin2: Echt zo van: Shit...., wat is dit nu?? Ik kan helemaal niet hangen!!!

Was voor ons een eyeopener en we hebben de wieltjes zo laag gemaakt, dat als hij ze aan heeft hij zelf moet lopen. Maar Joep zou Joep niet zijn als hij ondanks de geringe bodemafstand geen kans ziet om dan nog zijn achterpoten mee te laten slepen. Daarom geen wieltjes meer. En dat gaat goed, moet ik eerlijk zeggen. Kon hij in eerste instantie niet vanuit stand lopen, dat lukt nu prima. Hij kan staan, lopen, stilstaan en weer lopen zonder op zijn gat te vallen. Vanochtend in het bos heeft hij een klein half uur heerlijk rond gescharreld. Sloot in en uit, extra steun door het dikke bladerdek, maar goede training voor balans en coördinatie. Geen kapotte voetjes meer, nagels slijten ook niet meer.

Joep gaat dus de goede kant weer op, we zijn er nog niet, gaat vast nog even duren, maar ik heb er inmiddels wel vertrouwen in dat het echt goed gaat komen. Wilde het toch even met jullie delen.

Wil best een filmpje maken van de week, maar dan moeten jullie niet schrikken. Zijn manier van lopen verdient nog steeds geen schoonheidsprijs.
Laatst gewijzigd door Pauline op do 18 dec 2014, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lida. S
#3040035
Dat is toch geweldig. Natuurlijk zijn zijn spieren nog slap, hij heeft ze amper gebruikt. Maar nu hij wel moet lopen, zullen zijn spieren wel snel aansterken
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3040038
Dan hoop ik dat zijn spieren zonder wieltjes snel aansterken..
En schoonheidsprijs, wie loopt er nu voor de mooi?? Zolang Joep nog lekker Joep kan zijn, met of zonder wieltjes, is alles al mooi  ;) :-*
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3040042
Wat een wil en wat en doorzettings vermogen, van Joep maar ook van jullie.
Slimme  joep, je hebt een rolls royce of niet, dus  rijden maar, beetje jammer dat hij betrapt is en vanaf nu weer zijn voetjes moet gaan gebruiken  :biggrin2:
Heerlijk toch als je ziet zoals hij vooruit gaat, en dat het de schoonheidsprijs niet verdient, het is weer een  stap verder, ookal zwalkt hij, nu kan hij weer verder gaan met trainen, misschien blijft het zwalken altijd wel aanwezig, maar hij is er en rent op zijn manier door de natuur heen.

* wel een beetje jammer dat de wieltjes in de wilgen zijn gehangen en niet in de kerstboom als versiering  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3040047
Erna schreef: De Boef! Heeft ie jullie toch een beetje voor de gek gehouden. Lui varken. :-)
Nou en hoe!!! Echt die hond kan zo acteur worden, hoe vaak hij mij wel niet bij de neus heeft genomen..... :-[

Van de week bij Tannetje nog een mooi staaltje van "Ik kan helemaal niets". Het was dat Tannetje Joep aan had zien komen lopen en ook zag dat hij keurig staat en zijn voetjes goed neerzet, dus dubbel treden gaat goed. Hij is bij haar in de kamer voor zijn acupunctuurbehandeling, zij wil zijn reflexen testen en meneertje blijft gewoon door zijn achterpoten gezakt en met dubbelgeklapte voetjes staan. En wat we ook probeerden, hij kon niets.  ::) :-X :biggrin2: Erger nog, hij liet zich ook nog eens met zijn borstkast op de grond zakken, stel je voor dat ze denken dat ik wat kan.  ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3040061
Lizzy schreef: Die ruwharige teckels zijn ook allemaal hetzelfde he :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Hee, maar GAAF Pauline :-*! Jullie zijn dat eigenwijze monster toch weer te slim af :biggrin2:
Ja ze zijn vast ruwharige vanwege de tegendraadsheid..... En soms is het best moeilijk om hem te slim af te zijn, hij is zo geslepen. Maar aan de andere kant is het een onvoorstelbare kanjer. Hij doet het toch maar mooi! Bijna een half jaar verder (waar ik al zei, zei Tannetje pas en dat heeft me echt wakker geschud) en dan vergeet je ook weleens van hoever hij gekomen is.
Door Anne in Zweden
#3040063
Lida. S schreef: Dat is toch geweldig. Natuurlijk zijn zijn spieren nog slap, hij heeft ze amper gebruikt. Maar nu hij wel moet lopen, zullen zijn spieren wel snel aansterken
Dat dus. Wat fijn dat het zo goed gaat!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door