Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door WillyP
#3040514
zurca schreef: Ohw zijn ze in Strijen ook weer bezig....  :-X :-X
Goed dat ik het weet dan loop ik een blokje om bij bepaalde stukken polder..

Sorry ik heb geen goed woord over voor deze "faunabeheerders". :-X
Dan hoop ik dat je het over de 'faunabeheerders van Strijen hebt'  ;)
Door zurca
#3040518
WillyP schreef: Dan hoop ik dat je het over de 'faunabeheerders van Strijen hebt'  ;)
Ja sorry... zoals ze bij ons te werk gaan stuit mij zeer tegen de borst!
Al geef ik eerlijk toe dat ik heel de jacht niets vind hoor al zal het soms nodig zijn.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3040527
Da's uiteraard een discussie apart, maar wildbeheer is nodig.  Ik heb dit ook moeten leren en gelukkig een man getroffen die in een combinatie jaagt die dit netjes doen en weten wat er leeft in hun jachtgebied en ook weten wat er moet blijven leven. En alles wat geschoten wordt moet zo snel mogelijk uit zijn lijden verlost zijn en daarvoor zijn de honden die het wild zo snel mogelijk binnen brengen. En dat brengt ons weer bij het hondenwerk wat erg leuk is om te doen. De training en dan daarna het in praktijk brengen.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3042550
Het is hier topdrukte. Alles wat de afgelopen weken niet gedaan is moet nu ingehaald worden.
Wat een luxe dat we twee honden hebben die allebei mee kunnen op jacht. Er wordt dus afgewisseld. De ene dag Baiko, de ander dag Charlie.

Baiko wacht altijd zijn beurt netjes af, die houdt het stilletjes op een strategische plek in de gaten of hij mee mag als de baas tussen de middag thuis komt van zijn werk (veel te vroeg, dus er gaat wat gebeuren!) . Charlie is dan niet meer te houden, die gooit alle registers open en begint haar charmeoffensief zodra de baas thuis komt en hoop elke keer weer dat zij mee mag..... En is dan ook zeer teleurgesteld als Baiko mee mag die dag.

Baiko was vandaag aan de beurt. Morgen Charlie weer. En hopelijk gaat er morgen een fotograaf mee. Vorig jaar ging diezelfde fotograaf ook mee op deze jacht en heeft hij prachtige foto's genomen van van Baiko. Morgen moet Charlie mee, Baiko hou ik thuis, die mag Peter niet meenemen...  ;)
#3042568
@WillyP Aah OK!! Ik dacht dat het enkel door de opwinding kwam, het was zo herkenbaar want Ale heeft dezelfde reactie als hij een haas of fazant in het vizier heeft.

@Zurca Het was het veld langs de Trambaan, Liesbet, tussen de Bonaventurase dijk (ofzoiets) en de Trambaan. Geen idee of men daar iedere keer weer terugkeert of naar andere plaatsen gaat...tegenwoordig ga ik trouwens vaak achter de Schuringsedijk bij Numansdorp wandelen, het is daar een stuk rustiger..en jagers ben ik er nog niet tegengekomen.

Ik begin er eerlijk gezegd anders tegenaan te kijken, vroeger was ik ook tegen de jacht...herinner mij nog goed de verschrikkelijke klopjachten in de bossen bij Amersfoort, en de herten die bij ons in de tuin kwamen schuilen....

Zoal luisterend naar de jagers, en de boeren, ga ik er toch wel de noodzaak van inzien eigenlijk, zo af en toe......en als zij de hazen niet afschieten, dan doet Ale het wel  :-X

Waar ik woon in Italie hebben we verschrikkelijk last van wilde zwijnen, ze denderen dwars door de omheiningen van je tuin, schoffelen alles om, racen de straat over waardoor al verschillende aanrijdingen zijn veroorzaakt, de maisvelden en wijnbouw in, de ravage die wordt aangericht is werkelijk ontzettend...er zijn er teveel, en de natuurlijke vijanden zijn er niet meer....helaas mag er officieel niet op zwijnen worden gejaagd :( dus gebeurt het onofficieel.
Gebruikersavatar
Door Berna
#3042632
Afbeelding
Onze vriend op jacht, woensdag. Gehuld in een goedzichtbaar hesje. Veiligheid voorop!

Ik begrijp best dat mensen er soms moeite mee hebben. Aan de andere kant.. niemand heeft het over de kiloknallerkip en gehakt van de supermarkt om de hoek.
Als wij haas of eend eten dan is dat een eerlijk stuk vlees. Geen antibiotica gehad en maximale vrijheid genoten. Jacht in de vorm van goed beheer is mooi. 
Ook op reeen en zwijnen. Beter goed beheert dan willekeurig aangereden op de rijksweg...
#3042655
Schitterende foto, @Berna

''Aan de andere kant.. niemand heeft het over de kiloknallerkip en gehakt van de supermarkt om de hoek.
Als wij haas of eend eten dan is dat een eerlijk stuk vlees. Geen antibiotica gehad en maximale vrijheid genoten. Jacht in de vorm van goed beheer is mooi. 
Ook op reeen en zwijnen. Beter goed beheert dan willekeurig aangereden op de rijksweg...'' Hier ben ik het mee eens...per slot kopen wij ook haas, fazant, ree en hert bij Degomeat & Company, en waar komen die vandaan...?

Of in de Hoeksche Waard fout wordt gejaagd, weet ik niet...ik heb er nul verstand van...de jager vertelt mij dat een vergunning nodig is, en dat er x aantal dieren geschoten mogen worden, in het juiste seizoen enz enz, allemaal gebonden aan regels....ik ben geneigd hem te geloven...
Gebruikersavatar
Door Berna
#3042678
Annemarie Rijnveld schreef: Of in de Hoeksche Waard fout wordt gejaagd, weet ik niet...ik heb er nul verstand van...de jager vertelt mij dat een vergunning nodig is, en dat er x aantal dieren geschoten mogen worden, in het juiste seizoen enz enz, allemaal gebonden aan regels....ik ben geneigd hem te geloven...
Dat klopt ook. Jacht is aan hele strengen (soms rare) regels gebonden. Voor met een geweer door een veld mag moet je een half jaar theorie les volgen, schietenlessen volgen en examen doen. En dan beginnen de regels pas ;)
Het is gelukkig niet zo dat iedereen met een geweer maar kan gaan jagen.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3042706
Annemarie Rijnveld schreef: @WillyP Aah OK!! Ik dacht dat het enkel door de opwinding kwam, het was zo herkenbaar want Ale heeft dezelfde reactie als hij een haas of fazant in het vizier heeft.
Ik weet even niet waarop jij nu reageert.

Maar als ze tijdens de jacht een haas of fazant zien gaan zullen ze toch moeten wachten tot ze mogen van de baas. De fazanten zoeken ze vaak wel zelf (onder commando) op.

De opwinding waar ik het hierboven over had gaat over thuis. Als de baas eerder uit zijn werk komt om te gaan jagen. Dan weet Charlie genoeg en is ze niet te houden en gaat de baas niet vrijuit, ze blijft hem overal volgen en staat piepend achter de deur te wachten als hij zich is gaan omkleden.
Baiko wacht altijd rustig zijn beurt af.

Tijdens de jacht is er natuurlijk wel opwinding, maar die is onder controle  :)

Ik heb de jacht ook moeten leren waarderen. Gelukkig heb ik de jacht leren kennen zoals die bedoeld is. En het stukje vlees dat we daarvan eten is eerlijk en heerlijk.
Door hannabelgje
#3042721
Ik heb geen problemen met het feit dat er gejaagd wordt. In de huidige maatschappij is dat nu eenmaal nodig. Ik begrijp alleen het gejank niet zo over het slachten op de islam manier, zonder verdoving. Euh want tijdens de jacht wordt er wel verdoofd zeker? Rare wereld waar we in leven.
Door zurca
#3043069
Dieren (bij) voeren/lokvoer uitzetten omdat ze anders op een perceel zitten waar geen jachtvergunning voor is, aandringen/protest maken om te mogen jagen in natuurgebied, tellingen houden die kant nog wal raken omdat ze graag het jachtgebied uitwillen breiden van fazant/gans/haas naar ree. Zo zijn er hier die te werk gaan.En de manier waarop, zo'n drijfjacht...ik vind het gewoon geen eerlijke manier van jagen. Enja natuurlijk kunnen we de kiloknallers erbij halen maar daar gaat het niet om, het gaat om het jagen ansich en ik vind het gewoon raar dat iemand plezier kan halen uit het doodschieten van een dier :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door