Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3038395
Lizzy schreef: Ik moet zeggen dat ik bij de Action ook wel mensen zie die dingen van 0,32 eurocent kosten terug brengen. Dat moet dan aan de kassa. En ik sta (verdomd dat het niet waar is) altijd in zo'n rij achter de kassa te wachten tot de cassiere de chef heeft geroepen om te kunnen retourneren "Kassa 4 retour alstublieft" hoor ik ze dan roepen. En ja hoor, wie staat er bij 4 ? Ik.
Ik heb het hier gelukkig nog niet meegemaakt, ik nam even enkel het "miskopen bij de action" topic bij de hand. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3038396
Deels omdat het lekker veilig is om allerlei dingen te blaten vanaf een toetsenbord. En inderdaad, ook bij Action lopen mega zeikerds. Over een doekje dat rafelt, een gebroken potje wat de terugweg niet heeft overleeft en dus onmiddelijk van slechte kwaliteit is (maar wel onderin zo'n shopper word gepropt) of een artikel dat 98 cent kost maar wat ze dan toch nog voor 50 cent proberen te kopen. :-X In dit soort winkels komt echt het slechtste in mensen naar boven.

Ik heb vorige week een meneer terecht gewezen. Alle kassa's open. Lange rij, hij stond achter mij. De mevrouw voor me had een volle kar tubes en nog een aantal losse spullen en die moesten geteld worden. Klagen dat die vent deed. Zuchten, puffen en steunen, alsof ie al jaren in die rij stond. En het was schandalig, en dat moest maar in dat mens der eigen tijd, en hij had haast (70+) en hij had geen zin om te wachten. De cassiere was stom en traag. Ik was hem op een gegeven moment zo zat dat ik me heb omgedraaid en met vrij luide stem heb medegedeeld dat ie moest ophouden met mekken. Niemand stond daar voor zn lol en die arme cassiere al helemaal niet. Hij werd knalrood, werd na wat gesputter stil en ging in een andere rij staan. Zak hooi.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3038401
Els&Flow schreef: Deels omdat het lekker veilig is om allerlei dingen te blaten vanaf een toetsenbord. En inderdaad, ook bij Action lopen mega zeikerds. Over een doekje dat rafelt, een gebroken potje wat de terugweg niet heeft overleeft en dus onmiddelijk van slechte kwaliteit is (maar wel onderin zo'n shopper word gepropt) of een artikel dat 98 cent kost maar wat ze dan toch nog voor 50 cent proberen te kopen. :-X In dit soort winkels komt echt het slechtste in mensen naar boven.

Als je dit zo verteld, heb ik wellicht een verkeerd beeld gekregen wat betreft klagen over frutsels of wat dan ook. Maar dit soort winkels zijn daar niet voor nodig hoor, heel erg onbeschofte en onredelijke  klanten kom je overal tegen. Tenslotte is er ooit geroepen dat klant koning is en wordt diezelfde klant ook nog aan alle kanten door de wet beschermd en kun je dus ook lekker overal stampij gaan lopen maken.
Door Martine-Tom
#3038406
technisch gesproken val ik onder de doelgroep als minima zijnde om bij die prijsstunters te komen...echter kom ik er gewoon zelden tot nooit. Vrijwel alles wat ik er al kocht was categorie meuk. Dingen als schoonmaakmiddel, poetsdoeken of verzorgingsproducten durf ik er dan nog wel te halen, echter heb ik eigenlijk gewoon geen zin om een halve eeuw in de rij te moeten staan, dus doe het inderdaad met minder producten van een duurdere winkel, en dat bevalt prima.
Vrijwel mijn hele inrichting is tweedehands, mijn kleding zijn krijgertjes, schoenen idem, ik geef er ook niet zoveel om gelukkig  ;)
Eten word zelden weggegooid, maar om dat nou consuminderen te noemen, gewoon verstandig inkopen noem ik het.

De wagentjes die met kerst gevuld worden verbazen mij ook altijd...

En qua klagen, ik denk dat als ik iets van 1 euro koop, ongeacht of dat particulier, Action of webwinkel is ik niet eens de moeite neem om te klagen (tenzij het iets is wat onveilig is).
Door keetje
#3038407
Me and my boys! schreef: gos ik ga me bijna schuldig voelen dat ik spulletjes bij de action vandaan haal
Ik koop er mijn kattenkrabpalen.  :-[
Door smulpaap
#3038410
Me and my boys! schreef: gos ik ga me bijna schuldig voelen dat ik spulletjes bij de action vandaan haal


Ik koop bij de Action doelbewust , stickertjes die ik weleens gebruik voor barf . Erin en eruit , en op de meest rustige tijden . Ik vind de graai mentaliteit niet bepaald gezellig
Het is ook nog eens een erg kleine winkel en men heeft het oog alleen maar gericht op graaien , van beleefdheid is helemaal geen sprake
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3038411
Me and my boys! schreef: gos ik ga me bijna schuldig voelen dat ik spulletjes bij de action vandaan haal
Moet je niet doen, doe ik ook niet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3038412
lianneke schreef: Is niks weg kunnen gooien ook consuminderen?? :biggrin2:
Dat probleem heb ik tenminste..
Als je het blijft gebruiken wel ja. Als je ondertussen 5 broodroosters hebt staan ben je gewoon een milieudelinquent  :biggrin2:

Je gaat straks vanzelf balen van dat gebewaar als je moet verkassen  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3038413
Lizzy schreef: Als je het mij vraagt heb je het artikel niet begrepen.
Ik heb het artikel nu wel gelezen en ik moet eerlijk zeggen, ik begrijp het inderdaad niet. Wat wil deze schrijver nu? Dat we duurdere producten gaan kopen zodat er meer geld aan de strijkstok blijft hangen (en dan vooral boven aan de strijkstof, bij de westerse bazen zoals dat dan in de praktijk is), of wil hij dat we duurdere producten gaan kopen omdat dan de arme mensjes in bangladesh niet in een brandende fabriek hoeven te zitten? Want hij haalt precies dat voorbeeld aan.

Wat ik zo jammer vind in dit soort artikelen is dat er wel geroepen wordt dat we de action en de primark links moeten laten liggen omdat ze zo slecht zijn, maar er niet gezegd wordt waar we dan wél kunnen kopen. Want zoals ik al eerder aangaf duurdere-tot aan achterlijk dure merken en ketens produceren ook über cheapy in arme landen met super slechte werkomstandigheden. Duurder kopen zegt mij als consument dus niets. En dan vind ik het vrij makkelijk om te gaan roepen dat we de hele goedkope ketens moeten mijden, maar waar koop je dan wel oké?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3038417
smulpaap schreef:

Ik koop bij de Action doelbewust , stickertjes die ik weleens gebruik voor barf . Erin en eruit , en op de meest rustige tijden . Ik vind de graai mentaliteit niet bepaald gezellig
Het is ook nog eens een erg kleine winkel en men heeft het oog alleen maar gericht op graaien , van beleefdheid is helemaal geen sprake
Zo is dat hier gelukkig niet want daar hou ik eerlijk gezegd ook niet van
Door eelke
#3038429
Ik snap het artikel ook niet zo.  :-\


Wbt de action, ik kom er ook altijd met meer vandaan dan gepland. Maar toch wel vaak dingen die ik nodig heb, meeste zijn huishoudelijke artikelen en die zijn gewoon oké om op voorraad te hebben, vind ik.
Mijn kerstspullen komen er ook vandaan. Niet dat dat zo giga veel is overigens hoor. Maar goed, 2 jaar geleden een stel kerst-kaarsen houdertjes gekocht, die bij de action 0,75 cent waren en bij de blokker 2,-. Waren echt precies dezelfde.
Zo zit er hier ook een soort van prijsstunter (weet niet zeker of ie zo heet) maar daar gaan alle overgebleven spul van de kruitvat en trekpleister heen. Scheelt toch wel veel, voor wat je anders voor de volle prijs bij die winkels zou kopen.

Verder koop ik vaak wel goedkoper spullen en meubels. Een bank is hier gewoon geen lang leven beschoren. Of je er nu een van 3000,- koopt die in een normaal huishouden misschien wel 15 jaar mee gaat, hier is het risico op een gat door een nagel nogal aanwezig natuurlijk. Dan liever een leenbakker bank die in de aanbieding 400,- kost. En ja dat is al onze tweede (eigenlijk derde want onze eerste bank was een tweede hands) in nog geen 6 jaar tijd.
Kleding idem, doordat mij gezondheid steeds erg wisselt ben ik de afgelopen jaren steeds behoorlijk uitgedijd en weer gekrompen. Dus ja, vooral broeken koop ik dan het liefst goedkoop. Hoewel ik nu bewust wel een aantal leggings en jurkjes gekocht heb omdat ik eerst nog een kilo of 5 wil afvallen voordat ik weer een goede spijkerbroek koop. Die jurkjes en leggings passen dan ook nog wel.

Maar ik vind het nogal ingewikkeld. Aan de ene kant moet je consuminderen, maar aan de andere kant wordt je ook opgeroepen meer geld uit te geven want goed voor de economie.

Er was vd week nog een lucky tv over;
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/330253
Door Borke
#3038439
Ik denk dat we met zijn allen een beetje koopziek zijn geworden.
Omdat het kan en als je een kleine beurs hebt, dan kan het nog steeds, maar dan bij de Primark of de Action.

Het maakt niet uit of je met een kar vol staat bij De Bijenkorf of bij de Action (qua prijs natuurlijk wel).
Het maakt uit of je gaat kopen om te kopen (zoals die jongen bij de Action) of zoals Lizzy die er *1* product koopt, namelijk alleen maar dat wat zij echt nodig heeft.

Is het 'kopen'  net zoiets geworden als het 'snoepen/snacken'?
Het bevredigt kortstondig een behoefte aan "iets" en daarna wil je weer meer?

En tegelijkertijd creëren we een enorme afvalberg, kopen we steeds meer, wat minder mag kosten en waarvoor in derdewereldlanden steeds meer mensen worden uitgebuit, terwijl hier mensen werkeloos zijn...?
Door Lizzy
#3038445
Borke schreef: Ik denk dat we met zijn allen een beetje koopziek zijn geworden.
Omdat het kan en als je een kleine beurs hebt, dan kan het nog steeds, maar dan bij de Primark of de Action.

Het maakt niet uit of je met een kar vol staat bij De Bijenkorf of bij de Action (qua prijs natuurlijk wel).
Het maakt uit of je gaat kopen om te kopen (zoals die jongen bij de Action) of zoals Lizzy die er *1* product koopt, namelijk alleen maar dat wat zij echt nodig heeft.

Is het 'kopen'  net zoiets geworden als het 'snoepen/snacken'?
Het bevredigt kortstondig een behoefte aan "iets" en daarna wil je weer meer?

En tegelijkertijd creëren we een enorme afvalberg, kopen we steeds meer, wat minder mag kosten en waarvoor in derdewereldlanden steeds meer mensen worden uitgebuit, terwijl hier mensen werkeloos zijn...?
Dit is een lekkere korte samenvatting van zoals ik het artikel lees. Waar 'm de kneep zit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door