Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3036962
Beetje persoonlijke vraag. Ik post niet veel meer op BP maar het topic van Sonja van een aantal jaar geleden staat nog vers in t geheugen.
Een week of 1,5 geleden ontdekte ik een knobbeltje in mijn linker borst, vlak boven mijn tepel. Ik heb vaker twijfels gehad over die plek maar borsten zijn rare dingen. Iedere dag voel je wel iets nieuws of zijn ze juist meer of minder gevoelig. Dus ik wist niet goed of t nou wel of niet iets was. Maar vorige week twijfelde ik ineens niet mee. Het is een flinke bobbel. Hij is niet pijnlijk en zit ook echt vast. Vrijdag afspraak gemaakt bij de ha. Zij wist t niet zeker maar dacht aan een cyste. Voor alle zekerheid doorgestuurd naar MCA (ziekenhuis) morgen kan ik daar terecht voor een mammografie.
In eerste instantie maakte ik me niet zo heel druk maar gister voelde ik ook iets onder mijn oksel. Ook heel vaag... Twijfel twijfel. Morgen ook maar even noemen. :(

Ik heb er met mijn schoonmoeder over gesproken... Die heeft jaren geleden borstkanker gehad.
Bij haar werd er gezegd dat het een cyste was. Kom maar terug als je er last van krijgt. Twee jaar later kreeg ze ook een bukt in haar oksel en t was mis.
Haar advies: wat het ook is, laat t weghalen!

Wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door spreeuwtje op di 09 dec 2014, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3036968
Ik had mijn bericht nog niet af en floep!! Werd t ineens geplaatst.

Ik heb voor morgen dus een afspraak in t ziekenhuis. Hoe graag ik liever mijn kop in t zand zou steken, beter maar van niet.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3036984
Ik zou ook het zekere voor het onzekere willen, weg dus!
Maar of ze dat ook 'standaard' doen? Zal afhangen van de uitslag van de mammografie?  :-\
In ieder geval heel veel sterkte gewenst.  :bigarmhug:  :duimen:
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3036995
Weg laten halen !

Bij mij hebben ze ooit een foutje gemaakt met een plekje op mijn huid, huisarts vond het er totaal niet gek uitzien maar omdat het jeukte toch maar naar de dermatoloog
Dermatoloog vond het ook niet spannend, dacht aan een insectenbeet maar heeft het toch weggehaald.
Bij onderzoek van het bultje bleek het om de meest agressieve vorm van huidkanker te gaan

Andere plek, ander soort maar bij mij gaan dingen die er niet horen toch echt uit mijn lijf !
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3036996
T vreet zeker. Ik kan alleen maar aan Sano denken. Beetje dramatisch misschien. Maar goed. T moederbloed kruipt waar t niet gaan kan.

Ik vraag me ook af of ze het weghalen als ik daar om vraag.
Iemand in mijn omgeving zegt dat als ze twijfelen over het karakter van het knobbeltje, ze het niet zo maar weigeren.
Door bloemetje
#3036998
Gewoon een mooi drama van maken indien nodig.  Dan krijg je t wel voor elkaar.  Mijn moeder krijgt ze ook altijd zo ver dat ze direct naar haar foto's kijken. Zij heeft kalkspetters in haar borst,  ze vraagt dan of ze op t eerste oog veranderingen zien.
Doen hoor lieve lida, goed voor jezelf zorgen. Voor jou en voor sano en voor die leuke vent van je!
Sterkte, het komt goed  :-*
Gebruikersavatar
Door nova
#3037000
Op de eerste plaats,  sterkte, de onzekerheid is  vreselijk.

wellicht komt de arts zelf met het voorstel om  het knobbeltje weg te halen, ook al lijkt het een onschuldige cyste.
Ik zou ook    de oksel onder de aandacht brengen.

Sterkte Lyd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door