Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#3036658
Kijk. Voor wifi moet je betalen. Voor het internet zelf he. Vroeger ging het met kabels. Nu zonder.

Dat jouw telefoon zegt een vreemd wifi gevonden te hebben betekent niet meer of minder dat je daar internet verbinding kunt maken. Je kunt er mee verbinden.
Maar als je ook gebruik  ervan wilt maken moet je wel even de rechten 'tekenen'. En dat is vaak iets van je mag maar 20 minuten gebruik maken, geen films downloaden of iets in die trant.
Om in de hotel sferen te blijven. Jouw telefoon zegt. Hee. Hier is een hotel (wifi) wil je naar binnen (verbinden) ja of nee. Als je dus Ja zegt prima. Wil je van de faciliteiten (internet) van het hotel (wifi) gebruik maken moet je je via een inschrijfformulier (algemeene voorwaarden) kenbaar maken dat je je zult gedragen naar hun gestelde regels.
Soms gaat dat via www.denaamvanwaarjebent.nl maar soms hebben ze er een speciale site voor.
Dat je dat bij sommige niet hoeft te doen kan. Dan hebben ze een open verbinding. Zie het als een speeltuin langs de weg. Telefoon zegt.. Hee ik zie een speeltuin (wifi) wil je er naar toe (verbinding) als jij zegt oké en je bent er kun je gelijk van de dienst gebruik maken. Van de glijbaan etc.
Door Suzanne
#3036662
Nynke schreef: En ik maar denken dat ik de enige ben die het allemaal niet snapt  :biggrin2: :P :biggrin2:  Het lijkt bij mij wel zo te zijn dat ik geen ruimte in mijn hoofd ben om het te begrijpen en op te slaan. Dan voel ik me ineens echt oud  :D :D
Dank voor je steunbetuiging! ;-)
Ik voel me ook hopeloos ouderwets op dit soort momenten, wetende dat het de allerjongste kinderen wel lukt maar mij niet ;-(

Suzanne
Door Suzanne
#3036664
Lizetta schreef: Ik snap dat je het eng vindt en dat niet alles wil lukken...
Is er niet ergens een buurjongen/meisje dat je hiermee kan helpen?
Die gewoon rustig met je kan gaan zitten en alles stap voor stap uitleggen?

Wat voor telefoon heb je? Dat maakt namelijk best wel uit in de uitleg die er gegeven wordt...
;-)
daar heb ik ook aan zitten denken... dingen met iemand samen doen; is misschien wel handig!

Ik heb een Samsung Galaxy trend Lite met android 4.x erop  (jaja, ik weet er nog WAT van! )
;-)

(En een ziggo "sim only")

Suzanne
Door Suzanne
#3036665
Nadia schreef: Kijk. Voor wifi moet je betalen. Voor het internet zelf he. Vroeger ging het met kabels. Nu zonder.

Dat jouw telefoon zegt een vreemd wifi gevonden te hebben betekent niet meer of minder dat je daar internet verbinding kunt maken. Je kunt er mee verbinden.
Maar als je ook gebruik  ervan wilt maken moet je wel even de rechten 'tekenen'. En dat is vaak iets van je mag maar 20 minuten gebruik maken, geen films downloaden of iets in die trant.
Om in de hotel sferen te blijven. Jouw telefoon zegt. Hee. Hier is een hotel (wifi) wil je naar binnen (verbinden) ja of nee. Als je dus Ja zegt prima. Wil je van de faciliteiten (internet) van het hotel (wifi) gebruik maken moet je je via een inschrijfformulier (algemeene voorwaarden) kenbaar maken dat je je zult gedragen naar hun gestelde regels.
Soms gaat dat via http://www.denaamvanwaarjebent.nl maar soms hebben ze er een speciale site voor.
Dat je dat bij sommige niet hoeft te doen kan. Dan hebben ze een open verbinding. Zie het als een speeltuin langs de weg. Telefoon zegt.. Hee ik zie een speeltuin (wifi) wil je er naar toe (verbinding) als jij zegt oké en je bent er kun je gelijk van de dienst gebruik maken. Van de glijbaan etc.
Kijk!
Dat snap ik ;-)

Zie je wel, Jip en Janneke gaan prima!!!

Bij de intratuin stond "Gratis wifi voor onze gasten" (of soortgelijk, maar in ieder geval was het mij heel duidelijk dat het gratis was en "openbaar voor gasten van het Intratuin-cafe".

Er zijn dus 2 dingen die ik moet doen.... :
1. Mijn telefoon moet zich ermee verbinden; dat kan soms door op zo'n gevonden netwerk te klikken en aan te geven "ja, gebruik deze gratis wifi". (Klopt?)
2. Ik moet nog iets anders doen om er gebruik van te kunnen maken. Ik snap dat er voorwaarden zijn (nooit erder over nagedacht maar klinkt uitermate logisch). Laten we zeggen.. ik moet mij ook "aanmelden als gebruiker".... goed.. helder...  maar.... dat is dus niet iets wat automatisch gaat? Blond moment: hoe kan/moet ik weten hoe dat dan moet? ;-)  Is dat basiskennis? ;-) Hoor ik te weten dat je bij de intratuin naar "www.intratuin.nl" moet en anders naar "www.daarwaarikben.nl"?  Dus, dan pak ik mijn telefoon, open de browser, tik in http://www.daarwaarikben.nl en dan merk ik vanzelf waar ik nog ja of nee op moet zeggen? ;-)

Ik had overigens de indruk dat ik bij eenopenbaar speelplaatsje eh.. wifispot was, omdat er stond dat het een "open verbinding" was. Het klinkt eigenlijk wel logisch dat ik ook dan akkoord moet gaan met de voorwaarden.... klimrek niet als glijbaan gebruiken en geen film downloaden ;-)

Zit ik in de richting??

Suzanne
Door eelke
#3036687
Ja.

Toen je verbinding had gemaakt, heb je daarna je internet (browser) geopenend? Dat waarmee je naar een website kunt gaan? En wat gebeurde er toen?
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3036695
Suzanne schreef: Kijk!
Dat snap ik ;-)

Zie je wel, Jip en Janneke gaan prima!!!

Bij de intratuin stond "Gratis wifi voor onze gasten" (of soortgelijk, maar in ieder geval was het mij heel duidelijk dat het gratis was en "openbaar voor gasten van het Intratuin-cafe".

Er zijn dus 2 dingen die ik moet doen.... :
1. Mijn telefoon moet zich ermee verbinden; dat kan soms door op zo'n gevonden netwerk te klikken en aan te geven "ja, gebruik deze gratis wifi". (Klopt?)
2. Ik moet nog iets anders doen om er gebruik van te kunnen maken. Ik snap dat er voorwaarden zijn (nooit erder over nagedacht maar klinkt uitermate logisch). Laten we zeggen.. ik moet mij ook "aanmelden als gebruiker".... goed.. helder...  maar.... dat is dus niet iets wat automatisch gaat? Blond moment: hoe kan/moet ik weten hoe dat dan moet? ;-)  Is dat basiskennis? ;-) Hoor ik te weten dat je bij de intratuin naar "www.intratuin.nl" moet en anders naar "www.daarwaarikben.nl"?  Dus, dan pak ik mijn telefoon, open de browser, tik in http://www.daarwaarikben.nl en dan merk ik vanzelf waar ik nog ja of nee op moet zeggen? ;-)

Ik had overigens de indruk dat ik bij eenopenbaar speelplaatsje eh.. wifispot was, omdat er stond dat het een "open verbinding" was. Het klinkt eigenlijk wel logisch dat ik ook dan akkoord moet gaan met de voorwaarden.... klimrek niet als glijbaan gebruiken en geen film downloaden ;-)

Zit ik in de richting??

Suzanne
Je zit voor zover ik kan beoordelen helemaal goed. Het enige is, dat daarwaarikben het zo heeft ingesteld dat je automatisch naar de juiste site word geleid om accoord te gaan met de voorwaarden. Meestal bevindt die zich op een wifizender binnen daarwaarikben.
Door Suzanne
#3036699
eelke schreef: Ja.

Toen je verbinding had gemaakt, heb je daarna je internet (browser) geopenend? Dat waarmee je naar een website kunt gaan? En wat gebeurde er toen?
Ik heb eerst geprobeerd een what'sappje te versturen maar dat "ging niet weg", werd dus niet bezorgd.
Toen heb ik geprobeerd om nu.nl te openen (via de app die ik gedownload heb). Die leek zich te openen maar vervolgens niets, nada niente ;-)

Ik heb niet letterlijk een browser opgestart... had ik DAT moeten doen??

Suzanne
Door Suzanne
#3036701
Mini's 3-tal schreef:
Je zit voor zover ik kan beoordelen helemaal goed. Het enige is, dat daarwaarikben het zo heeft ingesteld dat je automatisch naar de juiste site word geleid om accoord te gaan met de voorwaarden. Meestal bevindt die zich op een wifizender binnen daarwaarikben.
Dat gebeurde zeker niet. Daarwaarikwas kwam niet met een website oid; ik heb ook niets weggeklikt (dacht ik) ;-)

Gewoon nog een keer proberen; nu weet ik waar ik op kan/moet letten.

Suzanne
Door eelke
#3036702
Suzanne schreef: Ik heb eerst geprobeerd een what'sappje te versturen maar dat "ging niet weg", werd dus niet bezorgd.
Toen heb ik geprobeerd om nu.nl te openen (via de app die ik gedownload heb). Die leek zich te openen maar vervolgens niets, nada niente ;-)

Ik heb niet letterlijk een browser opgestart... had ik DAT moeten doen??

Suzanne
Juist, want dan kom je op de site waar je de voorwaarden kunt accepteren. Dat is de receptie zeg maar ;)
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3036703
Suzanne schreef: Ik heb eerst geprobeerd een what'sappje te versturen maar dat "ging niet weg", werd dus niet bezorgd.
Toen heb ik geprobeerd om nu.nl te openen (via de app die ik gedownload heb). Die leek zich te openen maar vervolgens niets, nada niente ;-)

Ik heb niet letterlijk een browser opgestart... had ik DAT moeten doen??

Suzanne
Aha, dat had dus wel gemoeten ja. Dan start je dus je browser, als je niet direct al een welkomstpagina krijgt, type je een willekeurige website in (http://www.google.nl ofzo) en dan krijg je m alsnog. Daar vink je aan dat je je netjes zal gedragen en dan akkoord. Dit moet je iedere keer doen ook al ben je ergens al eerder geweest.
Door Suzanne
#3036725
Kijk, aan jullie heb ik wat.

Blonde laatste vraag... waarom STAAT dat nergens, hoe dat moet??!! ;-)
Noch bij de Intratuin, nog bij de andere daarwaarikwas ;-)

Suzanne
Door Martine-Tom
#3036728
Geenidee, ik gebruikte het alleen in de trein en daar staat duidelijk aangegeven hoe het werkt, althans toen ik dat nog gebruikte wel. Ik vind het meestal te traag dus zit gewoon op 3G en gooi buitenshuis mijn WiFi uit om de batterij te sparen, ik heb 500Mb limiet en kom daar eigenlijk nooit overheen terwijl ik me echt niet inhoud.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3036735
Suzanne schreef: Het is wellicht heel gebruikelijk maar ik vind een verbruik van 20-30 mb per weekend gewoon schokkend veel ;-((
Maar het enige wat ik daarover probeer te zeggen, is dat ik dan een heel weekend echt idioot veel zit te surfen op mijn mobiel. Dan hou ik me dus in het geheel niet in en zit ik continu op oa facebook en BP te kijken. (mijn familie is vrij inspiratieloos als ik daar logeer  ;D, papa puzzelen, mama saaie tv kijken en ik surfen  :P)
Ik snap dan ook niet hoe jij met 1 keer op nu.nl al een MB verbruikt zou hebben. Waar zie je dat dan staan?
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3036741
Martine-Tom schreef: Geenidee, ik gebruikte het alleen in de trein en daar staat duidelijk aangegeven hoe het werkt, althans toen ik dat nog gebruikte wel. Ik vind het meestal te traag dus zit gewoon op 3G en gooi buitenshuis mijn WiFi uit om de batterij te sparen, ik heb 500Mb limiet en kom daar eigenlijk nooit overheen terwijl ik me echt niet inhoud.
Ik moet me dan weer inhouden om niet over de 1Gb heen te gaan :biggrin2: Maar ja, altijd onderweg, nergens wifi behalve thuis, allerlei apps die op gezette tijden op de achtergrond pollen, gmail in de push stand, noem maar op. Wifi staat gewoon aan, alleen meldingen van open netwerken uit, omdat ik er anders gek van word. Rij veel in en rond winkelcentra, woonwijken, benzinestation's, tuincentra, noem maar op.
Door Suzanne
#3036814
Kaela schreef: Maar het enige wat ik daarover probeer te zeggen, is dat ik dan een heel weekend echt idioot veel zit te surfen op mijn mobiel. Dan hou ik me dus in het geheel niet in en zit ik continu op oa facebook en BP te kijken. (mijn familie is vrij inspiratieloos als ik daar logeer  ;D, papa puzzelen, mama saaie tv kijken en ik surfen  :P)
Ik snap dan ook niet hoe jij met 1 keer op nu.nl al een MB verbruikt zou hebben. Waar zie je dat dan staan?
Dat kon ik zien bij de "verbruikgegevens".. op de telefoon. Die zullen niet zuiver zijn, maar totdat ik op NU.nl zat was het 0, daarna dus boven de 1. Dat controleerde ik "zo vaak" om te weten hoe of wat ;-)

Daarom ben ik er zo huiverig voor om 3G te gebruiken. Er alleen al naar kijken lijkt MB's te verbruiken ;-)

Suzanne
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door