Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3044694
Eerste kerstdag vieren we met vrienden hier thuis. Lekkere hapjes, stokbroodje, sateetje, dat soort dingen. Als toetje maak ik PPP.

Tweede kerstdag zijn we met zijn vieren en mogen we alle 4 kiezen wat we gaan eten. Tijs wilde tosti met tomatensoep, Tim wilde pizza, manlief wilde boontjes met pomduchesse en een rollade en ik ben nog na aan het denken over het toetje.

Tweede kerstdag houden we ook pyama dag op verzoek van de jongens. Héérlijk. Ik kijk er helemaal naar uit!
#3044700
eerste kerstdag:
vooraf: garnalen cocktail en voor degene die geen garnalen lusten (ik dus :P) met kipfilet
hoofd: ossenhaas, haricoverts met spek, stoofpeertjes en pommes duchess
na: iets met ferrero rocher, ben met een toetje bezig maar moet even kijken of dat m word anders maak ik wat anders

en tweee kerstdag lekker kippetje met witlof en aardappeltjes
Door fransbulletje
#3044707
Eerste kerstdag: Biologische kip uit de oven met een witlofsalade en zelfgemaakte Tiramisu
Tweede kerstdag: Gevulde pasta met tomaatjes, courgette, pesto, ham en mozzarella en nog een keertje de Tiramisu toe.
#3044710
1e kerstdag eten we bij mijn ouders, nog geen idee wat.

2e kerstdagen komen onze 2 beste vrienden eten:

Amuse: Sorbet van tomaat en Rundercarpacciobonbons
Voorgerecht: Zalmtartaar met rucolaolie en Tartaar van ossenhaas
Hoofdgerecht: Rosbief met basilicumdressing en Garnalen met avocadocrème
Bijgerechten: Aardappelknolselderijpuree met paddenstoelen, Aardappelwaaiers uit de oven en Sjalottenjus
Dessert: Smeltende chocoladecakejes, Aardbeientrifle met witte chocoladeroom en Sgroppino
Door Lil
#3044715
geflambeerde varkenshaas in Florida saus. rostirondjes met spek, ui. extra fijne erwten. haricot verts in spek. vooraf gevulde portabella (met paddenstoelen mix en kruidenkaas). toetje ijstaart van de Duitse bakker (die is waanzinnig jummie). vandaag doorgestuurd aan de sommelier dus weet morgen welke wijn we drinken. tweede kerstdag gourmetten, alcoholvrij.
#3044728
Wij eten één van de dagen gans, omdat we die toevallig gekregen hadden. De andere dagen doen we niets bijzonders, maar dat betekent hier eigenlijk dat het ook feestmaaltijden zijn. Vriendlief houdt van koken en van lekker eten. Het is hier iedere dag feest. Ik heb het altijd makkelijk, ik hoef alleen maar de vaatwasser te vullen, en heel af en toe een uitje schoonmaken. Oja ik doe natuurlijk wel de boodschappen, zodat alle benodigde ingredienten altijd aanwezig zijn.
#3044730
Lizzy schreef: Ik heb mazzel dit jaar :biggrin2:. Ik hoef alleen voor de wijn en het toetje te zorgen.

Ik ben vandaag aan het proefdraaien met "bosvruchten tiramisu met speculaas". Wel jammer dat er geen drank in dit recept gaat..... :-\ :biggrin2:

Mijn zus en schoonzus doen de rest!
Pas je het recept toch een beetje aan. Ik ga weer voor dit toetje.....

http://www.24kitchen.nl/recepten/mississippi-mud

Alleen nog een voorgerechtje bedenken  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door