Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door orinake
#3035721
pearlsofpassion schreef: Oei, zoveel kwijt!  :o
Kan dat geen kwaad?

Ik probeer wel zeker niet af te vallen. En dat lukt tot nu toe wel vrij goed.  Ik weeg nog gewoon evenveel als voor ik zwanger werd. 
Volgens internet zou er al een kg bij mogen zijn aan extra bloed en vocht, maar waarschijnlijk hoeft dat niet.

Ik heb genoeg reservekilo's natuurlijk he :)
Gyne zou eigenlijk liefst hebben dat er nu nog 1 a 2kg af gaat en dat dat mijn eindgewicht word voor men zwangerschap :)
Zowiso word ik extra opgevolgd naar gewicht/suiker omdat het 1. in de familie zit en 2. mijn kindjes steeds zwaarder zijn met alle risico's van dien...
Eneas woog 3.750kg bij geboorte - Éowynn: 4.080kg (KS wegens stuit) en  Éydis: 4.280kg (natuurlijke bevalling, maar wel met gebroken sleutelbeen).
Nu is het een kunst om een beebje te hebben dat zeker niet zwaarder is dan dat, want dan kan het uitdraaien op een spoedKS.
Dinsdag terug controle, ben eens benieuwd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3035838
orinake schreef:
Ik heb genoeg reservekilo's natuurlijk he :)
Gyne zou eigenlijk liefst hebben dat er nu nog 1 a 2kg af gaat en dat dat mijn eindgewicht word voor men zwangerschap :)
Zowiso word ik extra opgevolgd naar gewicht/suiker omdat het 1. in de familie zit en 2. mijn kindjes steeds zwaarder zijn met alle risico's van dien...
Eneas woog 3.750kg bij geboorte - Éowynn: 4.080kg (KS wegens stuit) en  Éydis: 4.280kg (natuurlijke bevalling, maar wel met gebroken sleutelbeen).
Nu is het een kunst om een beebje te hebben dat zeker niet zwaarder is dan dat, want dan kan het uitdraaien op een spoedKS.
Dinsdag terug controle, ben eens benieuwd.
Ah ok.
Ik dacht dat afvallen tijdens de zwangerschap wel erg afgeraden werd.
Iets met afvalstoffen in je bloed wanneer je aan vetverbranding doet...
Maar blijkbaar kan dat dan toch niet zoveel kwaad, als het je aangeraden wordt.

Ale, dan moet ik me niet te veel zorgen maken.
Ik heb inderdaad niet zoveel reserve als jij, maar ik heb nu toch ook wel 10kg hangen die ik niet zou missen  ;) 2 jaar geleden woog ik 10kg minder dan nu.
Maar goed, ik zie wel hoe het gaat.  Ik val niet echt af, maar ik merk wel dat mijn gewicht zich verplaatst. 
Mijn borsten zijn al een cup groter en mijn buik voelt ook groter rondomrond, maar misschien is dat gewoon opgeblazen darmen....  Mijn billen zijn blijkbaar ook dikker, dat merk ik toch in bad  ::)
Maar mijn heupbenen voel ik beter dan een paar weken terug en mijn ribben zijn hun speklaagje ook kwijt...

Ik probeer gewoon te eten zoals het lukt. 
Ik eet zowiezo al niet veel, en val niet zo snel af.  Dus nu krijg ik vrij eenvoudig toch ongeveer evenveel binnen als voorheen, alleen wel meer koolhydraten en minder groenten of olijfolie enzo...

@ Nadia, bedankt voor de tip. Ik wist van die bandjes, maar ik wist niet waar ik ze kon krijgen.  ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 08 dec 2014, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#3035850
De drogist of apotheek zou ze moeten hebben. Of anders bestellen via internet.
Mij hebben ze heel goed geholpen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3036071
pearlsofpassion schreef: Ah ok.
Ik dacht dat afvallen tijdens de zwangerschap wel erg afgeraden werd.
Iets met afvalstoffen in je bloed wanneer je aan vetverbranding doet...
Maar blijkbaar kan dat dan toch niet zoveel kwaad, als het je aangeraden wordt.

Ale, dan moet ik me niet te veel zorgen maken.
Ik heb inderdaad niet zoveel reserve als jij, maar ik heb nu toch ook wel 10kg hangen die ik niet zou missen  ;) 2 jaar geleden woog ik 10kg minder dan nu.
Maar goed, ik zie wel hoe het gaat.  Ik val niet echt af, maar ik merk wel dat mijn gewicht zich verplaatst. 
Mijn borsten zijn al een cup groter en mijn buik voelt ook groter rondomrond, maar misschien is dat gewoon opgeblazen darmen....  Mijn billen zijn blijkbaar ook dikker, dat merk ik toch in bad  ::)
Maar mijn heupbenen voel ik beter dan een paar weken terug en mijn ribben zijn hun speklaagje ook kwijt...

Ik probeer gewoon te eten zoals het lukt. 
Ik eet zowiezo al niet veel, en val niet zo snel af.  Dus nu krijg ik vrij eenvoudig toch ongeveer evenveel binnen als voorheen, alleen wel meer koolhydraten en minder groenten of olijfolie enzo...

@ Nadia, bedankt voor de tip. Ik wist van die bandjes, maar ik wist niet waar ik ze kon krijgen.  ;)
Als dit zo zou zijn (weet ik dus niet) dan moet je ook niet te weinig KH eten want dan heb je een vetverbranding. Misschien is het wel daarom dat je lichaam vraagt om KH en suikers.

Ik ben ooit 9 weken zwanger geweest en vanaf de conceptie (zou ik bijna beweren) had ik zin in eieren, die ik normaal niet lust. Toen ik een miskraam kreeg lustte ik ook direct geen eieren meer. Dat is nu een beetje bijgetrokken, maar ik ben er nog steeds niet heel erg dol op.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3036081
Pauline schreef: Als dit zo zou zijn (weet ik dus niet) dan moet je ook niet te weinig KH eten want dan heb je een vetverbranding. Misschien is het wel daarom dat je lichaam vraagt om KH en suikers.

Ik ben ooit 9 weken zwanger geweest en vanaf de conceptie (zou ik bijna beweren) had ik zin in eieren, die ik normaal niet lust. Toen ik een miskraam kreeg lustte ik ook direct geen eieren meer. Dat is nu een beetje bijgetrokken, maar ik ben er nog steeds niet heel erg dol op.
Ja, ik weet het niet juist.  Het zou niet an sich verkeerd zijn natuurlijk, enkel tijdens zwangerschap.  Maar ik kwam het maar ergens vluchtig tegen, ik weet er het fijne niet van.
Ik heb nog niets tegengekomen dat ik nu wel zou lusten, maar ik lust zowiezo zowat alles...
Jammer dat je een miskraam kreeg.  :-*
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3039880
Ik ben toen bij de eerste ook flink afgevallen doordat ik zo misselijk was. zo slank ben ik daarna nooit meer geweest...
Maar dat heeft voor de baby geen nadelig effect gehad... integedeel: ze woog bij geboorte 5010gram.

Ik heb toen op doktersadvies ook wat gekregen tegen de misselijkheid, maar dat hielp niet echt. welk middel het was weet ik nu niet meer na bijna 14 jaar.

Bij de tweede was de misselijkheid iets minder gelukkig. Ik heb toen gevraagd of ik op moest letten om niet weer zo'n hoog geboorte gewicht te krijgen voor de baby, maar volgens mijn dokter toen was het gewicht niet te beïnvloeden als je normaal eet. Het gewicht van de tweede was toen 4880gr. Ik at niet teveel suikers en kh, maar wel voldoende. Ook de gynaecoloog had dit hoge geboortegewicht niet verwacht een dag voor de geboorte. Alles was in proporties.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door