Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#3033950
Iedereen bedankt voor het duimen, het heeft geholpen. Al zal ik nooit wat van die man gaan begrijpen  :-\ Binnen 5 minuten had ik voor elkaar dat ik de verwijzing kreeg, hij wilde alleen weten welke arts, en waar, hij ging googlen om mij te checken. Het klopte (uiteraard)
Hij noemde nog wel dat het een hele verbetering voor me zou worden, i.v.m. met mijn verlamming en rugklachten (nu ineens wel?) , hij wilde weten hoe ze mij gingen corrigeren. Zoals ik al zei, ik zal die man nooit gaan begrijpen.
De vorige keer kreeg ik te horen, neem 100 euro mee ga naar het emmense ziekenhuis en maak een afspraak met de plastisch chirurg, dan kan je de operatie zelf betalen, dat waren zijn woorden.

Had niet verwacht dat het zo gemakkelijk ging. Wel nog even gewogen en ik weeg weer 79 kilo terwijl ik weer in omvang ben afgenomen, dus er zijn weer spieren bijgekomen. Ik zal nooit rond die 80 kilo vandaan komen geloof ik :) Behalve dan als ik ooit geopereerd wordt.
Door Ramses1
#3033953
Fijn voor je dat je geopereerd zal worden.
Het zal een berg verlichting (leuk woord in deze... ) geven als de losse huid eraf is.

Weet je al een beetje wanneer het gaat gebeuren?
Door charmed
#3033970
Eerst moeten de twee verwijsbrieven nog goedkeuring krijgen, de fysio werkt ook mee, zij vind dat ik de operatie verdiend heb. De verzekering moet nu gaan beoordelen en we weten dus niet of dat dan goedgekeurd wordt of afgekeurd. De zekerheid is er nog niet! Maar de eerste stap is binnen :) Op naar de fysio, dat is stap 2, dan beoordeling van operatie.. Ik weet dat die kliniek het wel vaak voor elkaar krijgt om een BWC goedgekeurd te krijgen, maar het is en blijft zoals ze zeggen, Russische roulette!
Door Aprilsnow
#3033974
Er is weer een hobbel genomen  :groupwave2: Afwachten is lastig want je hebt er zelf weinig invloed op. Positieve gedachten en op naar nog meer positief nieuws.
Je hebt zo'n weg afgelegt, met zo'n eigen kracht en positieve insteek (eetpatroon aanpassen en sporten ipv crashdieet) daar mag wel een mooi eind aan gebreidt worden.

Die foto is gewoon wow!!
Door charmed
#3034244
Dank je, ik hoop dat we idd een beetje doorhobbelen in het traject. Blijf het wel jammer vinden dat ik rond de 80 kilo blijf zitten met mijn gewicht, maar toch weer in omvang wat kwijt. Het is alleen het idee hoor ;)  Zou 75 wel een leuk getal gevonden hebben, maar ik kan van alles doen, val alleen maar op de verkeerde plekken af. IK blijf gewoon lekker sportief, en hopen dat mijn benen nog wat meer spieren krijgen :)
odradaatje schreef: Er is weer een hobbel genomen  :groupwave2: Afwachten is lastig want je hebt er zelf weinig invloed op. Positieve gedachten en op naar nog meer positief nieuws.
Je hebt zo'n weg afgelegt, met zo'n eigen kracht en positieve insteek (eetpatroon aanpassen en sporten ipv crashdieet) daar mag wel een mooi eind aan gebreidt worden.

Die foto is gewoon wow!!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3034312
Wie weet hoeveel kilo je met de correctie nog zal verliezen doordat je van het overbodige vel verlost bent ;-)

Belangrijkste is dat jij weer lekker in je vel zit :-) gewicht is dan maar cijfertje in mijn ogen.
Door charmed
#3034367
Dat klopt hoor, maar hik al een jaar tegen de 80 kilo aan (er net onder) en ik wordt smaller en smaller, maar dan is het steeds "vreemd" om de weegschaal weer bijna hetzelfde te zien zeggen :) Dan weer wat meer en dan weer wat minder, maar in omvang blijft het steeds minderen tot nu toe.

Ja na de correctie zal ik eindelijk iets verder onder de 80 gaan zitten, wellicht dat het dan 75 kilo wordt :) Wie weet!
dinky89 schreef: Wie weet hoeveel kilo je met de correctie nog zal verliezen doordat je van het overbodige vel verlost bent ;-)

Belangrijkste is dat jij weer lekker in je vel zit :-) gewicht is dan maar cijfertje in mijn ogen.
Door Borke
#3034383
Volgens mij zegt gewicht niet zoveel, omvang is interessanter.
Ik ken mensen die in getal 10 kg zwaarder zijn dan ik (ik weeg 67) maar beslist slanker zijn.
Het gaat er om wat je omvang, vet- en spierpercentage is.

Super dat je weer een stap hebt gezegd, weer een berg beklommen, op naar de volgende!
Door charmed
#3035100
Dat is ook veel interessanter. Maar ja. Soms wil je ook wat op de weegschaal zien. Toen ik dus 150 kilo woog, was mijn wens ooit weer 60 kg te worden. Maar naarmate de kilo's eraf gingen kreeg ik in de gaten dat dat het niet meer zou worden vanwege overtollig vel. Dus had ik mijn doel gesteld op 70 kg, maar nooit rekening gehouden met spieren :) Omdat ik nu veel meer doe als voorheen, zelfs vroeger toen ik jong was, bouw je vanzelfsprekend spieren op. Ach het is een gevoel en ik denk als ik de operatie vergoed krijg, en het eenmaal gedaan is, dat ik mij een stuk beter voel over mezelf, want dan is de grootst storende factor weggenomen. En ook alle jeuk rondom mijn middel, want die is vreselijk. Hopelijk straks verleden tijd :)
Borke schreef: Volgens mij zegt gewicht niet zoveel, omvang is interessanter.
Ik ken mensen die in getal 10 kg zwaarder zijn dan ik (ik weeg 67) maar beslist slanker zijn.
Het gaat er om wat je omvang, vet- en spierpercentage is.

Super dat je weer een stap hebt gezegd, weer een berg beklommen, op naar de volgende!
Door charmed
#3041813
Na een behoorlijk hectisch weekend gehad te hebben, 2 ouders in het ziekenhuis beland, 1 weer thuis, de ander vanmorgen net van de ic naar normale kamer. Maandag van de dierenkliniek direct door kunnen rijden naar het ZKH, dus was pas tegen 23.00 uur thuis en 's morgens om half 11 zat ik er weer. Vanmorgen al bij de fysio, moest ik vanmiddag zijn?  Zat ik even bij te komen, van diverse dagen ziekenhuis, helemaal geen zin nergens meer in, te moe om te wandelen of ook nog maar ergens aan te denken. Ging de telefoon, vreemd nummer, ken ik niet. Dus ik voorzichtig, hallo?? Aan de andere kant: Spreek ik met: ....  Ja, daar spreek u mee!? Oh goedemiddag U spreekt met .... van de Bergman kliniks, ik heb goed nieuws voor u. Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken, omdat ik uw verwijsbrief nog niet had ontvangen en dat duurde erg lang, heb ik de operatie zelf maar bij de verzekering ingediend. En ik heb vandaag bericht gekregen dat uw operatie helemaal vergoed wordt! Maar ik moet u wel erbij vertellen dat het heel bijzonder is dat dit direct zonder verwijsbrief goedgekeurd is.

Ik was helemaal verbaasd! Wist niet wat ik moest zeggen, had er niet eens op gerekend, omdat ik net vanmorgen de verwijsbrief van de fysio heb gekregen. Ik moet nog wel de verwijsbrieven nasturen, en nog wat lijsten invullen en die 23 januari meenemen als ik de anesthesist en de plastisch chirurg zal zien, om alles door te nemen voor de operatie en een datum vast te zetten voor de operatie!

Ik ben helemaal perplex.. De kers op de taart. Het harde werk is niet voor niets geweest! Mijn droom gaat werkelijkheid worden. Een hele homp vet zal ik kwijtraken waarvan ik dacht dat ik daar voor eeuwig mee rond moest lopen. Ik kan dan gewoon strakke truitjes aan, het zal zeker weer een hele hoop in omvang schelen!
Laatst gewijzigd door charmed op wo 17 dec 2014, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door