Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3028892
[quote="Laura2004"]
Ik vind het een stuk ethischer dan de plofkipkarkassen die ik mijn honden voer..
[/quote]Yep!
Door Martine-Tom
#3028894
[quote="Lazy Garfield"]
Gaat me veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te ver!
[/quote]En waarom? Waar denk je dat jouw gemalen lamsmix vandaan komt? Echt niet van een katoenboom hoor  ;) Is gewoon in wezen exact dit lammetje...maar dan gemalen.
Door Martine-Tom
#3028908
[quote="Laura2004"]
Het ziet er niet zo heel erg gezellig uit natuurlijk.  Zo'n dood lammetje.
[/quote]Nee dat niet, dat klopt, vind ik ook hoor, ben ook blij dat ik er niet over hoef te denken  :biggrin2: Maar verwerpelijk vind ik het ook niet, tever gaat het mij eigenlijk ook niet. Ik vind het gekker dat er dierentuinen zijn waar ze leeuwen enzo brokjes voeren omdat het publiek het mss wel eng zou vinden als ze een leeuw aan een schaap zien knagen, het is wel de natuur...
En zeker het idee vind ik prachting, circle of life!
Gebruikersavatar
Door winni
#3028925
En nu kan ik mij toch niet voorstellen dat deze honden geen levende lammetjes 'pakken'.
We weten allemaal dat Barf normaal gesproken geen invloed heeft op de omgang met levend voer, maar ik begin hierbij toch te twijfelen.
Dus ik ben benieuwd.....
Door Martine-Tom
#3028926
[quote="winni"]
En nu kan ik mij toch niet voorstellen dat deze honden geen levende lammetjes 'pakken'.
We weten allemaal dat Barf normaal gesproken geen invloed heeft op de omgang met levend voer, maar ik begin hierbij toch te twijfelen.
Dus ik ben benieuwd.....
[/quote]Zou je datzelfde ook denken als het hier om een konijn of kip in de jas ging?
(Zomaar nieuwsgierig  :))
Door Laura2004
#3028934
Mijn honden hebben nog nooit een heel lammetje gegeten en ik weet zeker dat als ze de kans krijgen dat ze een lammetje zouden pakken en doden.  Lijkt mij dat dit losstaat van wat ze eten.  Een leeuw die brinta eet verandert ook niet in een pacifist.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3029009
Precies, het is gewoon ongemalen barf. Te ver? Mwa, nee, wellicht lag dat lam anders bij één van ons in rolletjes van 500 gram in de vriezer.

Je moet er tegen kunnen, dat wel. En ik zou dat gewoon niet kunnen. Ik vind een lammetje toch een te hoog knuffelgehalte hebben.
Gebruikersavatar
Door corina
#3029203
[quote="winni"]
En nu kan ik mij toch niet voorstellen dat deze honden geen levende lammetjes 'pakken'.
We weten allemaal dat Barf normaal gesproken geen invloed heeft op de omgang met levend voer, maar ik begin hierbij toch te twijfelen.
Dus ik ben benieuwd.....

AfbeeldingAfbeelding

Het zijn in dit geval de zelfde honden,En weliswaar geen lammetjes maar kip krijgen ze toch ook wel eens.
Hoop met deze foto's  je twijfel enigszins weg te nemen over dat honden die barfen zomaar andere dieren pakken om die vervolgens op te eten.En de honden hebben niet net gegeten en zijn aan het uitbuiken.



[/quote]
[/quote][quote="Laura2004"]
Wauw! Dat is een lekkere maaltijd.  Hoeveel weegt zo'n lammetje? Prachtige honden trouwens!

Het zijn zeker mooie honden dankjewel.
Een lammetje weegt bij de geboorte ongeveer 3 KG,
Het lammetje die Balou aan het eten is woog volgens mij 4 1/2 KG.
Soms eten ze het niet helemaal op en dan krijgen ze de volgende dag de rest,
Als ze wel zo veel opeten dan krijgen ze  de volgende een vasten dag
 
[/quote][quote="eelke"]
Ik denk dat het lam dan geregistreerd is en officieel afgevoerd moet worden.

Stoere foto's! De verf zal vast geen ramp zijn, echt lekker is het natuurlijk niet, volgende keer beter daar de vacht wegknippen ofzo. Maar ik zou me er nu niet druk om maken. Zou dat ook geen 'diervriendelijke' verf zijn ivm likken aan elkaar enzo?
[/quote]

Klopt als een schaap een oormerk heeft dan staat het geregistreerd en dan kan de boer het niet zomaar wegeven
Laatst gewijzigd door corina op vr 28 nov 2014, 03:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door winni
#3029499
[quote="Martine-Tom"]
Zou je datzelfde ook denken als het hier om een konijn of kip in de jas ging?
(Zomaar nieuwsgierig  :))
[/quote]
Ja zeker ;) Die van mij eet nl niets waar nog de volledige kop of huid aan zit dus vandaar mijn nieuwsgierigheid. Tenzij....er een andere hond achteraan gaat en het jachtinstinct naar boven komt omdat de prooi gaat rennen. Een klein ongedierte wordt dan wél zó opgevreten.
Maar deze honden liggen lekker uit te buiken tussen de kippetjes ;) Goed opgevoed ;)
Door Aprilsnow
#3029527
Dit is toch wel Barf voor gevorderden. Weet niet of ik het zo zou kunnen... ligt denk ik aan het vachtje  ::)

Wij kregen vroeger nog wel eens een geschoten konijntje. Geen problemen mee zolang ik het zonder vachtje kreeg =eten Met vachtje (=knuffeldier slik  :-\)

En die foto's met die kippen  8) 8)
Gebruikersavatar
Door corina
#3029537
[quote
Maar deze honden liggen lekker uit te buiken tussen de kippetjes ;) Goed opgevoed ;)
[/quote]

Even voor de duidelijkheid de foto's bij de kippen zijn s morgens gemaakt op onze vakantie.
De honden krijgen s avonds pas eten.
Ze liggen daar gewoon en zijn niet aan het uitbuiken ;)
Door Anne in Zweden
#3029544
Prachtig Corina, hoe jouw honden rustig blijven liggen tussen de kippen! Daar zouden die van mij echt moeite mee hebben! Ze zouden ze misschien niet grijpen - zolang ik erbij ben tenminste - maar het gepiep (van de honden  :biggrin2: ) zou niet te harden zijn, en Max zou mij de hele tijd aankijken met een blik van: mag ik? Mag ik nu eindelijk?! ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door