Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3027507
Ik zou ook laten repareren. 150.000 is niks voor een diesel en voor de centen van de reparatie koop je vast geen Caddy of transit.

Ook een keer stilgestaan in het bos, zonder mob en nog steeds dankbaar dat er toen nog iemand in dat godvergeten afgelegen bos liep...met mob  :biggrin2: Maar toen waren de honden al uitgewoond, dat scheelde wel.
#3027521
Heb je niet een handige Harry in vriendenkring die een startmotor kan vervangen??
Wij hebben de startmotor ook al eens kapot gehad en dat geintje zou bij de garage rond de €1250,00 gaan kosten.
Mijn schoonvader is automonteur in het leger geweest en die heeft een startmotor bij een revisiebedrijf opgehaald en samen met ML de startmotor  vervangen. Schade was €250,00 ipv €1250,00

Qua ruimte zou ik kiezen voor de Transit Connect. Omdat die wat rechter is qua model, kun je er makkelijker kennels/ benches in (laten) bouwen. Qua comfort zal de Caddy wel wat beter zijn gok ik, al moet ik zeggen dat onze Ford Transit al weer een stuk beter rijdt dan de oudere Ford Transit die mijn vader had.
#3027523
Lizzy schreef: Oh, ik vind ze ZO mooi dat tegenwoordig spontaan de tranen over mijn wangen rollen! Ze zijn te prachtig gewoon :smitten:

Dat van mijn auto is wel heul ruk. We hadden afgesproken (Leo en ik) er nog een paar jaar mee te doen, met deze. En dan daarna of een Volkswagen Caddy of een Ford Transit Connect te kopen. Tweedehands. Punt is, we kunnen nog maar 1 keer een andere auto kopen in dit leven dus tja, wat is dan wijsheid he.....

Welke zouden jullie nemen trouwens, Volkswagen Caddy of Ford Transit Connect? Iemand ervaringen met een van de twee?
Is Leo handig genoeg om m er zelf onder te sleutelen? Dan heb je voor een €150 ofzo een nieuwe startmotor. Ga je naar een accu/dynamo/startmotorboer en laat je het doen, zal je ongeveer het dubbele kwijt zijn (mijn 307 toen uit mijn hoofd €320)


Startmotorboer in Den Haag:

http://www.dynamo-startmotorservice.nl/contact
Laatst gewijzigd door EliScooby op di 25 nov 2014, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#3027540
Sorry, ik moest enorm lachen om jouw droge verhaaltje!  ;D Maar ruk is het wel, ik ben altijd zo blij met manlief die zelf monteur is geweest! Wij halen onderdelen bij de sloop, of ook wel nieuw maar dan heb je die reparatiekosten tenminste niet. Pfoeh, die bedragen  :'(. Maar ik zou niet meteen een nieuwe auto gaan zoeken om zo'n startmotor. Inderdaad wat mini's 3-tal zegt, er zijn andere oplossingen  :).
Door Ruisje
#3027547
Dat ijsvogeltje was misschien een geluksmomentje en de vraag is of dat vogeltje er bij toeval ineens was... :o ;)
Een diesel met krap 150.000 op de teller zou ik ook laten repareren!

Wij hebben een ouwe (17 jaar!) peugeot partner. Anderhalve maand geleden lekte hij wat olie, laten onderzoeken en het waren versleten rubber kabeltjes ergens onder de motor en versnellingsbak. De kabels waren de kosten niet, maar de halve auto slopen en weer in elkaar zetten wel. We hebben het toch laten repareren omdat het dieselbusje nog geen 160.000 km heeft gelopen en verder nog helemaal goed is (op wat deukjes na.)
#3027556
Ja, we gaan 'm niet weg doen. Het is ook zo'n fijne auto en alles is aangepast aan de hondjes. Leo kan dit niet zelf maar gelukkig kennen wij iemand die dit wel heel goed kan 8). We gaan 'm vanavond proberen nog een keer te starten (die meneer van de anwb kreeg 'm aan de praat door er een klapje op te geven, op de startmotor) en hij zei "ik zou 'm NU naar de garage brengen" maar ja, dan sta ik daar in Nootdorp en dan weet ik niet hoe ik terug naar huis moet komen :biggrin2: dus we gaan 'm vanavond lekker weg brengen en dan komt er een andere startmotor in. En wij sparen nog even door voor de toekomst!

But what shall it be, Volkswagen of Ford? Meer mensen met een mening?
Door BusKay
#3027568
Ik zou een Rolls nemen... heeft de Queen of England ook voor 16 Corgi's met aangepaste achterbank voor 16 boys
Afbeelding

Maar idd beter een nieuwe startmotor... dieseltje moet makkelijk 250.000 kunnen halen...
#3027572
Lizzy schreef: Ja, we gaan 'm niet weg doen. Het is ook zo'n fijne auto en alles is aangepast aan de hondjes. Leo kan dit niet zelf maar gelukkig kennen wij iemand die dit wel heel goed kan 8). We gaan 'm vanavond proberen nog een keer te starten (die meneer van de anwb kreeg 'm aan de praat door er een klapje op te geven, op de startmotor) en hij zei "ik zou 'm NU naar de garage brengen" maar ja, dan sta ik daar in Nootdorp en dan weet ik niet hoe ik terug naar huis moet komen :biggrin2: dus we gaan 'm vanavond lekker weg brengen en dan komt er een andere startmotor in. En wij sparen nog even door voor de toekomst!

But what shall it be, Volkswagen of Ford? Meer mensen met een mening?
Heb jij ook zo'n hekel aan die mensen van de ANWB? Wij hadden een vastgelopen contactslot, kregen de sleutel niet omgedraaid, ruim halfuur staan wachten, meneer van de ANWB, geef hem de sleutel, doet het niet, andere sleutel, en hij start  :o


Gelukkig was hij zo lief om mij wijs te maken dat er een speciale techniek/cursus voor nodig was..  :-[ ::)

Is door automonteur trouwens opgelost door een fles WD40 en papieren doeken achterin de auto te leggen  ;)
#3027573
Nou hopelijk valt de schade mee!

Wij hadden vanmorgen iets vergelijkbaars. Alleen was bij ons de auto niet stuk, maar mijn portemonnee kwijt. Met rijbewijs en alles erin natuurlijk. Dikke stress! Oscar weer uit de auto, binnen alles op zijn kop gezet en gelukkig gevonden! Oscar weer in de auto  :biggrin2:. Gelukkig raakt ie daar bij lange na niet meer zo van over de zeik als eerst, hij liet het vrij rustig over zich heen komen.
#3027597
Fenixjuh schreef: Heb jij ook zo'n hekel aan die mensen van de ANWB? Wij hadden een vastgelopen contactslot, kregen de sleutel niet omgedraaid, ruim halfuur staan wachten, meneer van de ANWB, geef hem de sleutel, doet het niet, andere sleutel, en hij start  :o


Gelukkig was hij zo lief om mij wijs te maken dat er een speciale techniek/cursus voor nodig was..  :-[ ::)

Is door automonteur trouwens opgelost door een fles WD40 en papieren doeken achterin de auto te leggen  ;)
Ja :biggrin2:

Hahaha, dit is ook een bak zeg, van die sleutel ;D ;D ;D

Ik moes trouwens wel lachen om hem. Hij zegt "ja, hoe minder tierelantijnen op zo'n auto, hoe minder er stuk kan gaan!". Dus ik zeg "ik overweeg ook om hierna een Dacia te kopen", waarop ie zegt " :o :o :o, nee nee, dat bedoel ik nou OOK weer niet"  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik kom trouwens al sinds jaren niet meer bij de Renault garage hoor. Nee, daar werd ik echt zo genaaid. En als ik genaaid wordt, wil ik zoenen ook. Dus wij komen al jaren bij "onze Arno" en sindsdien gaat er eigenlijk ook zelden wat stuk!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door