Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3024689
Martine-Tom schreef: Hihi ik bedoelde de oven  :)
Even voor de beeldvorming, ik heb een hetelucht oven, als ik verse aardappels in schijfjes snij en die in de oven doe gaan ze 25 tot 30 minuten op 225 graden.
Voorgebakken broodjes gaan 8 minuten op 200 graden.

Stel dat jij het 20 minuten op 180 graden zou doen zou je idd kunnen gaan denken dat de temp wat afwijkt  :)
Oh zo. Verschilt. Ik doe ze er ook wel in tijdens het voorverwarmen en dan moet het iets langer. Is de oven al helemaal voorverwarmd moet het korter.

Ovens zijn zo te lezen vrij ondoorgrondelijke wezens  ;D
Door Martine-Tom
#3024691
Kaela schreef: Oh zo. Verschilt. Ik doe ze er ook wel in tijdens het voorverwarmen en dan moet het iets langer. Is de oven al helemaal voorverwarmd moet het korter.

Ovens zijn zo te lezen vrij ondoorgrondelijke wezens ;D
Ja  :biggrin2:
De katten onder de apparaten, ze doen wat jij wilt...als ze er zelf zin in hebben  ;D

Maar met de mijne ben ik wel heel blij, die doet eigenlijk altijd wat ik vraag zonder te mokken, dus deze mag blijven  :D
Gebruikersavatar
Door Sher
#3024700
Bij mijn vorige oven was de thermostaat kapot, hierdoor bleef hij steeds warmer worden. Dan heb je ook al heel snel verkoolde randjes aan dingen, terwijl het midden nog koud is. Nu heb ik een nieuwe oven en alles werkt weer helemaal zoals het zou moeten.
Ik zou toch eens proberen de temperatuur te controleren.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3024717
Sher schreef: Bij mijn vorige oven was de thermostaat kapot, hierdoor bleef hij steeds warmer worden. Dan heb je ook al heel snel verkoolde randjes aan dingen, terwijl het midden nog koud is. Nu heb ik een nieuwe oven en alles werkt weer helemaal zoals het zou moeten.
Ik zou toch eens proberen de temperatuur te controleren.
Ik ga de temperatuur zeker controleren! Dat lijkt me in ieder geval een logische stap in het leren snappen van dat ding!
Door Ruisje
#3024728
Wij hebben een heteluchtoven en ik doe bijna alles er meteen in op 30-40 graden lager dan aangegeven, zonder eerst voor te verwarmen.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3025184
Misschien zinvolle info, misschien niet:
Wij hebben net een andere oven met magnetron functie. Er zit ook zo'n leuke tijdknop op.
Maar als ik de oven aan doe en de tijd instel, gaat dus de magnetron ook aan  ::) die tijd is dus alleen om de magnetron in te schakelen.. Maar dan krijg je ook van die rare broodjes waar je wel iemand mee dood kunt gooien. En de pizza was ineens ook in 8 min klaar  ;D

Kan dat zijn dat dit bij jou ook het geval is?
Door Mowgli
#3026238
Kaela schreef: Oh zo. Verschilt. Ik doe ze er ook wel in tijdens het voorverwarmen en dan moet het iets langer. Is de oven al helemaal voorverwarmd moet het korter.
Ik verwarm mijn oven helemaal niet voor, behalve als ik vers brood bak, cake, taart, koekjes e.d.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3026257
Sommige ovens hebben ook een grill functie. Zou je het op grill zetten gaat het ook veel harder. Kan me voorstellen als je enkel bovenwarmte doet dat het ook grill zou kunnen zijn. ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3026279
hebben net een nieuwe oven gekocht, met een nieuwe keuken eromheen  :biggrin2:
Eindelijk weer een fatsoenlijke oven (hoop ik toch wel, gewoon simpel, grill, bak, hete lucht, ontdooi en tijd en temp zoiets) Zonder amgnetron, heb toch altijd het idee dat die slechter functioneren, voor minder oven voor meer geld.
Nog een paar maandjes wachten voor mij dus nog
Gebruikersavatar
Door Ashena
#3026286
Heb je geen handleiding erbij?  En anders online zoeken naar handleiding van het typenummer (staat vaak op plaatje achter of onderop)  of vergelijkbare oven van zelfde fabrikant.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3026298
@ hylos: het is echt een oven, zonder magnetron functie. Dus niet zo zinvol  :P ;D :-*

Handleiding... Nee hebben we denk ik niet. Hij zat al in het huis toen we hem kochten. Ding zou zomaar ook wel eens al best oud kunnen zijn. Ik heb geen idee wat de levensduur van zoiets is. Alles doet het verder nog prima, het is een oven met 6 pits gasstel. Een plaatje erachter of eronder is heel leuk, maar hij zit vast, dus dat gaat hem niet worden.

Morgen moet ik boodschappen doen, dan zal ik even een oventhermometer kopen!
Door Lizzy
#3026386
Wij hadden ooit een oven, ik zweer je, alles moest minimaal 2 keer zo lang in de oven staan en dan was het soms nog niet goed :-X. Het zijn gewoon ruk-dingen, die elektrische jongens :biggrin2: (zei zij die binnenkort een oven heeft uit het jaar nul, op gas :biggrin2:).
Door monster
#3026428
Hier een sharp oventje. Zo perfect, dat we een nieuwe keuken hebben gekocht zonder oven erin. Hij kan bakken, grillen magnetronnen en dit ook combineren. En hij stoomt mijn groente perfect. Nog geen 300 euro en al zeker 3 jaar perfect op de temperatuur die ik instel.
Gebruikersavatar
Door Ashena
#3026544
Als het inbouw is dan zal dat plaatje idd aan de rand van de deur ofzo zitten,  kwestie van even zoeken.  Dan kun je iig een handleiding opzoeken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door