Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3261310
Shit, wij wonen tussen meerdere mega-kippen-stallen en een enorm watervogel-trek-gebied in. De hele dag vliegen hier honderden/duizenden vogels over. Lekker dan.....
Fingers crossed dan maar en hopen dat de ophokplicht voor particulieren ons bespaard blijft.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3261385
En moet je dan zorgen dat er ook geen ontlasting in de ren kan vallen?
Ik dacht altijd dat een net voldoende was?

Want hoe doe je dat anders?
Mijn hok.is wel zo'n 4m2 maar dat is toch erg klein voor 5 kippen om op te leven.

En moet je enkel op watervogels letten, of moet je vb mussen ook buiten houden?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3261416
Ja, alle vogels tegenhouden is leuk, maar dat helpt natuurlijk geen zak.
Als er bij mij hier achter een pluimvee bedrijf geruimd wordt (stel dat) dan rennen alle muizen en ratten die daar gezellig mee-aten alle kanten op. En laten dat nou net uitstekende ziekteverspreiders zijn... Maar daar hoor je nooit iemand over.
Door Mandarijn
#3261417
pearlsofpassion schreef:En moet je dan zorgen dat er ook geen ontlasting in de ren kan vallen?
Ik dacht altijd dat een net voldoende was?

Want hoe doe je dat anders?
Mijn hok.is wel zo'n 4m2 maar dat is toch erg klein voor 5 kippen om op te leven.

En moet je enkel op watervogels letten, of moet je vb mussen ook buiten houden?
Tot nu toe is de ren zo prepareren dat er geen ontlasting invalt voldoende.
En de dragers/veroorzakers zouden wilde watervogels zijn. Voor mussen hoef je niet bang te zijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3261429
Mandarijn schreef:Tot nu toe is de ren zo prepareren dat er geen ontlasting invalt voldoende.
En de dragers/veroorzakers zouden wilde watervogels zijn. Voor mussen hoef je niet bang te zijn.
Maar hoe doe je dat?
Ik kan ze alleszinds niet helemaal gaan overdekken ze.
Dus moet ik ze dan opsluiten in het hok?
Door Mandarijn
#3261467
pearlsofpassion schreef:Maar hoe doe je dat?
Ik kan ze alleszinds niet helemaal gaan overdekken ze.
Dus moet ik ze dan opsluiten in het hok?
Ik heb aan de bovenkant vd ren een plastic zeil gelegd. Over het net heen. Ok. Het lukt mij ook niet om alles af te dekken, omdat ik een schuine zijde heb.
Door Mandarijn
#3279303
De ophokplicht is ook verlengd. Zijn de kippenboeren niet blij mee die vrije uitloop en scharrelkippen hebben. Want na 12 weken mogen ze de eieren niet meer zo verkopen en worden het "gewone" eieren en krijgen ze er minder geld voor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door