Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3032217
pike schreef: De vraag is dan wel of die gevaccineerde kippen dan nog wel geëxporteerd mogen worden (lees: of andere landen die kippen wel willen importeren).
En dat vernevelen lijkt me overigens een eng idee.  :-X
Ik las trouwens dat vaccineren van kippen je geen enkele garantie geeft dat ze niet geruimd moeten worden, zoals Jol ook al schreef. Nah, laat dan maar.....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3032257
pike schreef: De vraag is dan wel of die gevaccineerde kippen dan nog wel geëxporteerd mogen worden (lees: of andere landen die kippen wel willen importeren).
En dat vernevelen lijkt me overigens een eng idee.  :-X
Dat is altijd het "excuus"geweest om niet te vaccineren, ook met MKZ toendertijd. Het buitenland wil geen gevaccineerde dieren omdat je dan niet weet of dier besmet is met dees of gene.

Afgezien daarvan lijkt het me ook nog een slecht plan. Nog meer rommel in die kippen en als de dekking net zo is als bij kennelhoest of humane griepprik, dan weet je al dat het niet veel zal gaan schelen op het geheel. Rot gezegd denk ik niet dat je in zo'n kippenland als wij zijn dit soort dingen geheel kan voorkomen. Komt het voor, neem je je maatregelen om het risico van verspreiding te verkleinen, maar helemaal voorkomen gaat je niet lukken. Dat blijkt nu al. Je kan het wel willen, maar je kan als mens niet alles geregeld krijgen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3040578
En die vervoersborden dan? Hier in oa nieuw vennep staan ze nog
Mijn dochter had 1 zieke kip, wou niks meer eten van alles geprobeerd, afgelopen vrijdag belde ze haar da om te overleggen om in te slapen , maar dat mocht niet, ze mocht niet langs komen met de kip, ze is toen zelf langs geweest en kreeg alleen een spuitje mee vit en novacam dacht ik.
Maar toen ze terug kwam pakte ze de kip ( zat al langer apart) en is in der handen dood gegaan, dus vraag mij dan af nu wel los dan maar hoe zit het met vervoer dan?
Door Lizzy
#3040592
Voor hobbymatig pluimvee geldt nog steeds een ophok- of afschermplicht in de vier uitbraakgebieden (zie kaart in bijlage). Maar dat is van zeer tijdelijke aard. De tien-kilometerzone rond Hekendorp zal hoogstwaarschijnlijk op vrijdag 19 december worden vrijgegeven. Voor de gebieden rond de besmette bedrijven in Ter Aar en Kamperveen geldt dat deze op maandag 22 december worden vrijgegeven. Het gebied rond het besmette bedrijf in Zoeterwoude zal nadat de eindscreening heeft plaatsgevonden worden vrijgegeven op woensdag 31 december.

Voor kinderboerderijen zijn buiten de tien-kilometer gebieden de afschermplicht en bezoekersregeling komen te vervallen.

Dierenambulance mag ook nog steeds niks hoor, binnen dit gebied.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3040895
Doranto schreef: Is er weer een nieuwe besmetting dan?
Net over de grens in Doitsland. Gelukkig blijven de virusjes aan die kant van de grens, want Nederlandse bedrijven lopen geen gevaar ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door