Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Neally
#3023259
Helemaal leuk om jullie te zien. Wat een geweldig mooie roedel, incluis de broer slechts op visite, hebben jullie.
Zo overduidelijk familie.  :smitten:
Vast mensen die ook helemaal niet weten dat het om zulke kleine percentages vlees gaat in brokken. Daar krab je, als denkend mens wel even
van aan je hoofd. Goed ook, dat de mevrouw uitlegt dat de vormpjes en kleurtjes niet voor de hond zijn, die maalt daar niet om.
Altijd jammer dat stukken verloren gaan, die kunnen net het verschil zijn.
Well done!
Door lianneke
#3023390
De spikkels zijn leuk!
En de mevrouw met de witte jas zei in ieder geval 1 juist zinnetje: de hond is van nature een vleeseter.
Nah, als ze dat nou meteen in het begin gezegd had, was ze toch uitgel.ld.
Door Martine-Tom
#3023393
lianneke schreef: De spikkels zijn leuk!
En de mevrouw met de witte jas zei in ieder geval 1 juist zinnetje: de hond is van nature een vleeseter.
Nah, als ze dat nou meteen in het begin gezegd had, was ze toch uitgel.ld.
In "rijk aan vlees" pepernoten zit toch zeker wel 14% vlees hoor!!
Door lianneke
#3023402
Beetje off topic maar..
Mn hubbie en ik werken bij een transportbedrijf en we kregen een nieuwe klant. Jawel, echte brokken van Hills. Pallets vol. Iedere week komen ze weer voorbij.
Er was een soort van kennismakings meeting met alle voordelen van De Geweldige Brok en wie een hond had mocht een zak brok mee. Dus mn hubbie kreeg een zak aangeboden van de meneer van Hills, neuh, zei ie , onze honden eten geen brokken. O, wat eten ze dan?? Oo, die Barfen.. Tja, uhh, zegt de Hills meneer, das eigenlijk wel het beste he....jammer dat het niet opgenomen is.
Door Lizzy
#3023408
lianneke schreef: Beetje off topic maar..
Mn hubbie en ik werken bij een transportbedrijf en we kregen een nieuwe klant. Jawel, echte brokken van Hills. Pallets vol. Iedere week komen ze weer voorbij.
Er was een soort van kennismakings meeting met alle voordelen van De Geweldige Brok en wie een hond had mocht een zak brok mee. Dus mn hubbie kreeg een zak aangeboden van de meneer van Hills, neuh, zei ie , onze honden eten geen brokken. O, wat eten ze dan?? Oo, die Barfen.. Tja, uhh, zegt de Hills meneer, das eigenlijk wel het beste he....jammer dat het niet opgenomen is.
Hahahaha, jaaaa, daar had je de wereld mee kunnen veroveren, met zo'n opname ;D ;D ;D ;D
Geweldig!!!!!!!!!
Door BlissSpirit
#3023454
Ik had het opgenomen, dus net even gekeken en hartstikke goed gedaan hoor Lizzy en Leo.
Vooral omdat je toch maar zo kort de tijd krijgt. Moest erg lachen om jou opmerking bij het percentage vlees in de lamsbrokken  :D
Erg leuk om jullie en de roedel in het echt te zien. Wat een heerlijke blije guppen  :-*

Wat betreft de opmerking dat brokken duurzamer zouden zijn, omdat het restproducten zijn. Volgens mij voeren wij juist datgene wat wij tweevoeters niet blieven en dan toch kwaliteit voeren en gaat er door brokkenmeuk de bagger die het daglicht niet kan verdragen  :-X
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3023497
Ik vind het een heel goed stuk!

Je kunt als kijker je eigen mening blijven houden, maar ook bijstellen. De brokkenvoerder zal horen wat hij wil horen, maar iemand die twijfelt hoort waarschijnlijk wel de juiste dingen en die pikt dat op.

Voor ons als Barfers is het een hele duidelijke boodschap die Lizzy verteld en een beetje lachwekkend vond ik het wel wat Mevrouw P. vertelde over de brokken.

offtopic: Erg leuk om de roedel van Lizzy te zien en vooral Lizzy en Leo. Ik had totaal geen beeld bij de namen Lizzy en Leo, nu wel!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3023531
Martine-Tom schreef: Ik vond het ook niet tegenvallen. Alles wat ze zegt klopt, alleen jammer dat er dan niks negatiefs over brok komt, maar goed zo is het nou eenmaal.
Overgens zou ik mijn baby ook niet laten likken door een brokkenhond...of konijn maar dat ter zijde  :P
Toen mijn jongens (nu 24 en 21)nog baby waren,werden ze regelmatig door Shabu gelikt,handjes,soms een lebber in het gezicht! Nooit iets aan over gehouden! Gezond als een vis!Soms kan je het niet tegen houden en ja zij was toen een brokken hond,maar Shabu zou het ook gedaan hebben als ze op Barf/kvv had gegeten. Ik zie het probleem ook niet zo,ze bouwen daar alleen maar meer weerstand van op!
Door Martine-Tom
#3023532
Radja schreef: Toen mijn jongens (nu 24 en 21)nog baby waren,werden ze regelmatig door Shabu gelikt,handjes,soms een lebber in het gezicht! Nooit iets aan over gehouden! Gezond als een vis!Soms kan je het niet tegen houden en ja zij was toen een brokken hond,maar Shabu zou het ook gedaan hebben als ze op Barf/kvv had gegeten. Ik zie het probleem ook niet zo,ze bouwen daar alleen maar meer weerstand van op!
Vind ik ook hoor  ;)
Wij kregen een hond toen ik 2 was, ook menig likje van gehad...en ik leef ook nog steeds ;)
Gebruikersavatar
Door Radja
#3023537
Martine-Tom schreef: Vind ik ook hoor  ;)
Wij kregen een hond toen ik 2 was, ook menig likje van gehad...en ik leef ook nog steeds ;)
;D ;D ;D

en als ik me niet vergis,heeft een hond een schone tong! Vroeger en nu ook nog,likken honden wonden van mensen schoon ;) ::)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3023659
Charlie heeft een keer door prikkeldraad haar tong open gehaald en toen ik de dierenarts belde om te vragen wat te doen zei hij: "Niks! Gewoon laten genezen, hooguit spoelen door te laten drinken. Een hond heeft een hele schone bek....." 
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3023835
Radja schreef: Toen mijn jongens (nu 24 en 21)nog baby waren,werden ze regelmatig door Shabu gelikt,handjes,soms een lebber in het gezicht! Nooit iets aan over gehouden! Gezond als een vis!Soms kan je het niet tegen houden en ja zij was toen een brokken hond,maar Shabu zou het ook gedaan hebben als ze op Barf/kvv had gegeten. Ik zie het probleem ook niet zo,ze bouwen daar alleen maar meer weerstand van op!
Goh, dat weet ik niet. Ik zou die risico's niet om die reden afwimpelen. 
Ik ga nooit beweren dat salmonella (want daar gaat het toch over? ) geen kwaad kan, en dat ze daar maar weerstand van opbouwen.
Ik denk dat een jong kind dat in contact komt met salmonella, daar erg ziek van wordt en niet weerstand opbouwt.  Mijn kleine zusje is toen ze anderhalf was, ziek geweest van salmonella.  Dat is heeel erg bij zo'n jong kindje.  Maanden van darmproblemen, pijn enz... De arts zei toen dat het nog minstens een jaar zou duren nadat de symptomen weg waren voor haar darmen helemaal herstelt zouden zijn.  En dan heeft ze het eigenlijk nog heel goed doorstaan. 
Ze heeft er niets aan overgehouden, natuurlijk, maar het is was wel heel ernstig, niet iets waar ik licht zou over gaan.

Nu, ze heeft het wel zeker niet van een hond gehad, want die hadden we toen niet.
Kan van rauw vlees geweest zijn (wie beweert dat dat niet kan?) maar dan was het eigen bereiding, kan van onze eigen kippen of eieren geweest zijn, maar het is waarschijnlijk gewoon besmet water geweest. Vlak voor ze ziek werd, heeft mijn pa een put in de kelder gemaakt en een dompelpomp geinstalleerd.  Ze heeft toen op het water staat spletsen (je kan ze ook niet elke sec van de dag in het oog houden) en je weet hoe kindjes hun handen altijd in hun mond steken.
Voor mij is salmonella wel degelijk serieus, maar ik ga er mijn kippen niet voor wegdoen, of mijn katten niets anders te eten geven.  Je kan toch niet elk risico uitsluiten, een beetje met gezond verstand naar kijken, is een veel beter idee.

Ik ben wel voor het je kind blootstellen aan iet of wat ziektekiemen. Van je huis niet te ontsmetten en ze buiten in de aarde te laten woelen en desnoods hun handen in de mond, gaan ze inderdaad niet aan dood maar krijgen ze weerstand van.  Mijn zusje heeft waarschijnlijk gewoon pech gehad.
Ik geloof ook niet dat hondenlikken of kattenaaien gevaarlijk zou zijn, toch niet gevaarlijker dan met rauw vlees of rauwe eieren spelen. Dus een hond zou ik geen grenzen opleggen bij mijn kinderen, maar ik neem salmonella wel serieus.  Ik houdt wel een hygiëne in de keuken in acht en ik zou mijn kind niet in het kippenhok laten spelen.  Want naar mijn mening heeft dat gewoon een hoger risico dan hondenlikken...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 19 nov 2014, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Roef & Hidde
#3023978
lianneke schreef: Beetje off topic maar..
Mn hubbie en ik werken bij een transportbedrijf en we kregen een nieuwe klant. Jawel, echte brokken van Hills. Pallets vol. Iedere week komen ze weer voorbij.
Er was een soort van kennismakings meeting met alle voordelen van De Geweldige Brok en wie een hond had mocht een zak brok mee. Dus mn hubbie kreeg een zak aangeboden van de meneer van Hills, neuh, zei ie , onze honden eten geen brokken. O, wat eten ze dan?? Oo, die Barfen.. Tja, uhh, zegt de Hills meneer, das eigenlijk wel het beste he....jammer dat het niet opgenomen is.
wij stonden een paar jaar geleden in Frankrijk op een camping naast een vertegenwoordiger van Hills en die voerde zijn eigen hond KVV  :biggrin2: :P

prachtige honden hebben jullie trouwens Lizzy en Leo  :)
Laatst gewijzigd door Roef & Hidde op wo 19 nov 2014, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door