Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3021388
MarijeEnBoomer schreef: Marjolein?
Engelse zijn zoveel leuker dan de Ieren  :D
ja..zo veel zijn er niet he in nederland  ;)
En Engelse leuker dan Ieren...mmmm daar ben ik nog niet uit. Ben al een paar verliefd op de Ieren van forumlid Brigitte. Dus......voorlopig twijfelen we verder  ;)
#3021449
Dit jaar is onze lieve poes overleden en nu nog 1 poes over, mn zoon wil heel graag een kitten van een schoolvriendje (gevonden nestje wordt daar groot gebracht) maar geen katten meer voor ons (al was het heel moeilijk om nee te zeggen na echt ALTIJD katten gehad te hebben)

We wilden 2 jaar geleden al een tweede hond erbij, maar zijn steeds opvangers geweest, nu dus toch een tweede dit jaar (volgende week al  :D)  en hoop volgend jaar (na de grootste opvoeding van puplief  ;)) weer een opvanger te mogen krijgen  :smitten:
Vind het ook leuk om te lezen dat er meer zijn die weer een opvanger krijgen/willen volgend jaar  :thumbup:
#3021729
Nadia schreef: welk ras is het geworden> weet nog dat jullie idd zoekende waren naar een ander ras :)
Wij gaan voor de volle 100% voor een Cane Corso !!
De Cane Corso staat bij mij al zolang op nr. 1, en gezien wij willen verhuizen naar een vrijstaande woning komt een waakhond ook wel van pas  ;)
Vorig jaar zaten wij trouwens enorm te twijfelen of een ander ras een Cane Corso of een Ridgeback zou worden, maar na het verdiepen van de Ridgeback en de verhalen toch besloten dat dit geen ras voor ons is
Laatst gewijzigd door Monique77 op za 15 nov 2014, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#3021734
Ik zie sommige reageren met de opmerking dat er geen nieuwe hond/kat bijkomt, maar dat jullie tussendoor wel honden opvangen

Wat ik me afvraag hé, met die opvanghonden ...
Zijn jullie nu ook verplicht om het diploma "vakbekwaamheid besluit houders van dieren" te hebben ?
#3021816
Monique77 schreef: Ik zie sommige reageren met de opmerking dat er geen nieuwe hond/kat bijkomt, maar dat jullie tussendoor wel honden opvangen

Wat ik me afvraag hé, met die opvanghonden ...
Zijn jullie nu ook verplicht om het diploma "vakbekwaamheid besluit houders van dieren" te hebben ?
Nee dat ben je niet verplicht als een hond opvangt. De stichting zal dit wel moeten hebben. Zij houden dan ook toezicht op de opvanggezinnen.

In ons geval kwam er eerst iemand praten en kijken of je als opvanggezin geschikt bent. En nu ik dit al meerdere keren gedaan heb weet de stichting ook wat ze aan ons hebben als opvanggezin.

Het gaat om één hond die wij als opvanggezin opvangen per keer. De stichting heeft er meerdere onder zijn/haar hoede en daar zal het verschil in zitten om juist wel of juist niet zo'n vakbekwaamheid te hebben.
Door Martine-Tom
#3021967
WillyP schreef: Nee dat ben je niet verplicht als een hond opvangt. De stichting zal dit wel moeten hebben. Zij houden dan ook toezicht op de opvanggezinnen.

In ons geval kwam er eerst iemand praten en kijken of je als opvanggezin geschikt bent. En nu ik dit al meerdere keren gedaan heb weet de stichting ook wat ze aan ons hebben als opvanggezin.

Het gaat om één hond die wij als opvanggezin opvangen per keer. De stichting heeft er meerdere onder zijn/haar hoede en daar zal het verschil in zitten om juist wel of juist niet zo'n vakbekwaamheid te hebben.
Maar het gaat toch over het aantal honden per jaar?
Dus als jij 1 hond per keer opvangt maar in totaal 10 per jaar, dan moet je toch ook zo'n cursus doen?
#3022166
Martine-Tom schreef: Maar het gaat toch over het aantal honden per jaar?
Dus als jij 1 hond per keer opvangt maar in totaal 10 per jaar, dan moet je toch ook zo'n cursus doen?
De toverwoorden bij die cursus zijn kan en bedrijfsmatig. ;)

Ze schrijven: Als er al één van de indicaties van toepassing is, dan kan er al sprake zijn van bedrijfsmatig bezig zijn.
En over opvang: U vangt de dieren op tegen een vergoeding en u plaatst hiervoor advertenties.

Dus als opvanggezinnen al een vergoeding krijgen, dan moeten ze advertenties plaatsen aan de stichting of vereniging overlaten. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door