Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door WillyP
#3020071
Ik heb zin in morgen.

Ik ga naar een autootje kijken. Het moest zo klein mogelijk zijn, zo goedkoop mogelijk en technisch in orde.

Verhaal wat vooraf gaat: Ik heb tot nu toe gefietst naar naar mijn werk 8km verderop, goed te doen in de zomer, maar voor nu liever sneller vervoer. Ik werk nu maar halve dagen en heb als ik sneller vervoer heb geen oppas nodig, anders ben ik een uur kwijt aan reistijd met de fiets. Ik had een scooter die gemaakt moest worden, maar lang verhaal kort: er was steeds iets anders aan die scooter van 17 jaar oud wat kapot ging. Ik heb er welgeteld 3x op naar mijn werk gereden.... Nu is het echt einde verhaal. Jammer, dus wat nu? was de vraag.
Scooterrijden vind ik eigenlijk toch een beetje eng, zeker als het nat is op de weg of glad in de winter als het vriest. Ik reed dus ook niet hard  ::)

Dus was het of een andere scooter aanschaffen of toch een autootje. Ik heb gekozen voor een autootje. Ik mis door de weeks een auto, Peter heeft hem altijd mee naar zijn werk en ik moet alles uitstellen tot hij thuis is of in het weekend.

Ik ga dus morgen kijken naar een autootje, een Ford Ka, volgens mij spotgoedkoop en hopelijk technisch in orde. Dat laatste laat ik voordat ik hem koop controleren door een bevriende automonteur, want ik heb er de ballen verstand van. Ik ben zooo benieuwd!
Laatst gewijzigd door WillyP op vr 14 nov 2014, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3020084
Goudgeel of zoiets. Maar alvast was hij oranje of groen. Ik heb wat dat betreft geen eisen.

Ik nu net een klein kind en kan niet wachten tot morgen. Ik zal toch eerst nog op de fiets naar het werk moeten en weer terug.... tegenin de wind.

Gelukkig komt mijn moeder tussen de middag om samen met Thessa te eten, ik schuif later aan.
Door K&D
#3020094
8 Km fietsen is best een eind ja...zeker elke dag.
Let even goed op roest. De Ka's staan er wel een beetje om bekend als ze wat ouder zijn.  (dorpels, onder de bumper achter, rondom de tankdop) dus goed dat je hem vooraf laat controleren door een monteur.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3020137
en let op evt olie sporen in de motor,en even ruiken aan de olie,of je geen koelvloeistof ruikt (ruikt beetje zoetig) en inderdaad roest gevoelig,alle duitsers trouwens tenminste degene die ik ken,weet niet hoe oud hij is en hoeveel gelopen,
maar succes ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3020139
kiara schreef: en let op evt olie sporen in de motor,en even ruiken aan de olie,of je geen koelvloeistof ruikt (ruikt beetje zoetig) en inderdaad roest gevoelig,alle duitsers trouwens tenminste degene die ik ken,weet niet hoe oud hij is en hoeveel gelopen,
maar succes ;)
Ford.
Door Nadia
#3020147
;D ;D ;D ;D
Audi niet te vergeten koek :)

Willy, ik hoop dat het wat is :)
Ford heeft een hydraulische koppeling. Als deze stuk gaat kost dat goed geld.
Volgensmij hebben veel ka's problemen met  elektriciteit.
Als je iets kleins en betrouwbaars wilt zou ik ECHT voor een japanner gaan. Die zijn haast niet stuk te krijgen.
Door hannabelgje
#3020156
Porsche is ook Duits hoor.
Hier hele goede ervaring met citroen en peugeot qua betaalbaar en zeer zuinig rijden.
Jappen vind ik erg duur en mijn ouders hadden een micra die 1 op 10 reed.
Maar je ging de ka na laten kijken door iemand die iets van auto's kent toch?
Door El_Kato
#3020179
Ik heb zelf een paar jaar geleden over een Ka nagedacht maar weet niet zo goed meer waarom ik dat toen niet gedaan heb... Heb wel altijd geluk gehad met een auto dat er ergens eentje over was die niemand meer wilde hebben. Heb nu mijn derde Peugeot 205 die eerste 2 heb ik gekregen en voor deze heb ik 250,- betaald. Hij rijd niet heel zuinig maar weegt bijna niets, is goedkoop in de verzekering en voldoet prima voor wat ik er mee rijd  :) Toyota Starlet staat ook zeer goed bekend is een vergelijkbaar model als de 205 en als ik deze niet had kunnen kopen had ik voor zoiets gekeken.

Fijn dat je er iemand naar kan laten kijken die verstand van zaken heeft dat is eigenlijk nog het belangrijkste bij oudere auto's!

Succes! Hoop dat je een match hebt het geeft zoveel vrijheid een autootje  ;)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3020548
K&D schreef: 8 Km fietsen is best een eind ja...zeker elke dag.
Let even goed op roest. De Ka's staan er wel een beetje om bekend als ze wat ouder zijn.  (dorpels, onder de bumper achter, rondom de tankdop) dus goed dat je hem vooraf laat controleren door een monteur.
Precies daarom het dus niet door gegaan. Ik ben echt erg blij dat deze kennis zelf aanbood om langs de garage te komen en hem op de brug te zetten. Hij heeft er naar gekeken en vanonder was hij dusver verroest dat dit echt geld zou gaan kosten.

Verder reed hij echt lekker en was ik er zonder meer voor gegaan, maar mijn verstand zij echt dat ik op het advies van de kennis/monteur af zou gaan. En dat heb ik dus ook gedaan.

Zaterdag de volgende. Een Renault Clio uit 1991. Een oudje en weer mag ik langs de garage komen. Helemaal top!
Ze hebben bij de garage ook zeker autootjes staan die ik zou zoeken, behalve dan dat ze drie keer meer kosten dan dat ik kan betalen.

Het zal een uitdaging zijn om iets te vinden voor de prijs die ik kan betalen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door