Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3018710
Ik heb heel even gekeken, maar kreeg het niet voor elkaar het af te zien. Radio aangezet en vlees gaan portioneren. En toen werden de namen voorgelezen, het post nog wat gespeeld, de 1 minuut stilte, en het Wilhelmus.

En nu heb ik een verschrikkelijke knoop in mijn maag. Ben ook echt even gestopt met m'n werkzaamheden om echt een minuut stil te zijn.
Door Mowgli
#3018718
eelke schreef: Ben ook echt even gestopt met m'n werkzaamheden om echt een minuut stil te zijn.
Ja, ik ook. Ik probeerde te werken en had de live stream op mijn 2e monitor. Maar toen alle namen werden opgenoemd ben ik gestopt en heb ook echt de minuut stilte in acht genomen.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#3018721
Mowgli schreef: Ja, ik ook. Ik probeerde te werken en had de live stream op mijn 2e monitor. Maar toen alle namen werden opgenoemd ben ik gestopt en heb ook echt de minuut stilte in acht genomen.
ja wij ook.
Door Hanny
#3018775
Uit mijn hoofd, vanavond om kwart voor, of over 7 uur is er een uitgebreide samenvatting
Ik heb Loes getrimd en ondertussen geluisterd, al die namen. Wat een verdriet.

Hanny
Door Lizzy
#3018797
Ik heb het in de auto op de radio gehoord. Indrukwekkend :'(
En ik heb het niet zo op Mark maar ik vond dat hij het heel goed deed.
Het voorlezen van de namen was erg  :'( :'(
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3018803
Ik heb niet gekeken, hoe vreselijk ook, op een gegeven moment is het wel klaar. Vind het misselijk makend dat het verdriet van de nabestaanden keer op keer opgerakeld moet worden, al is het maar voor de kijkcijfers.

What's next, als het een jaar geleden is nog een keer een drama-uitzending? En 2,5 jaar, 5, 10, 25? Dat doen we toch ook niet voor de slachtoffers die nog elke dag gemaakt worden door IS in het Midden-Oosten? Of de Tutsi's die door de Hutu's werden afgeslacht op brute wijze?

Laat me duidelijk zijn, ik vind het een vreselijke gebeurtenis om een vliegtuig met burgers uit de lucht te schieten en vind het hartverscheurend voor de nabestaanden, maar alle media-aandacht na de aankomst van de lichamen op Eindhoven vind ik teveel.
Door Borke
#3018890
Mini's 3-tal schreef: Ik heb niet gekeken, hoe vreselijk ook, op een gegeven moment is het wel klaar. Vind het misselijk makend dat het verdriet van de nabestaanden keer op keer opgerakeld moet worden, al is het maar voor de kijkcijfers.

What's next, als het een jaar geleden is nog een keer een drama-uitzending? En 2,5 jaar, 5, 10, 25? Dat doen we toch ook niet voor de slachtoffers die nog elke dag gemaakt worden door IS in het Midden-Oosten? Of de Tutsi's die door de Hutu's werden afgeslacht op brute wijze?

Laat me duidelijk zijn, ik vind het een vreselijke gebeurtenis om een vliegtuig met burgers uit de lucht te schieten en vind het hartverscheurend voor de nabestaanden, maar alle media-aandacht na de aankomst van de lichamen op Eindhoven vind ik teveel.
Ik heb ook niet gekeken, ik was aan het werk.
Maar als ik had kunnen kijken, dan had ik het niet gedaan, exact om de redenen die hier boven beschreven staan.

Mijn eerste gedachte was: alweer een herdenking... het voelde in eerste instantie als een harteloze gedachte en ik ken mijzelf niet als een harteloos mens.
Het doet mij dus goed om bovenstaande opinie te lezen van iemand die ik ook niet zie als een harteloos mens  :)
Door Martine-Tom
#3018899
Borke schreef: Ik heb ook niet gekeken, ik was aan het werk.
Maar als ik had kunnen kijken, dan had ik het niet gedaan, exact om de redenen die hier boven beschreven staan.

Mijn eerste gedachte was: alweer een herdenking... het voelde in eerste instantie als een harteloze gedachte en ik ken mijzelf niet als een harteloos mens.
Het doet mij dus goed om bovenstaande opinie te lezen van iemand die ik ook niet zie als een harteloos mens  :)
Hier nog 1 hoor  ;)
Ik kijk al maanden geen tv en radio heb ik niet...moet zeggen dat dit dus volledig langs me heen is gegaan...maar was dat niet zo geweest had ik idd ook niet gekeken om bovenstaande reden.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3018903
Borke schreef: Ik heb ook niet gekeken, ik was aan het werk.
Maar als ik had kunnen kijken, dan had ik het niet gedaan, exact om de redenen die hier boven beschreven staan.

Mijn eerste gedachte was: alweer een herdenking... het voelde in eerste instantie als een harteloze gedachte en ik ken mijzelf niet als een harteloos mens.
Het doet mij dus goed om bovenstaande opinie te lezen van iemand die ik ook niet zie als een harteloos mens  :)
Exact de goede woorden + 1 dus
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3018906
Wat mijn betreft is de herdenking voor de mensen die een geliefde verloren hebben. Om te rouwen en om te verwerken. En dat is goed, net zoals het goed is dat dit goed georganiseerd en "groots" gedaan wordt.

Ik heb wel een minuut stilte gehouden, gewoon zelf, aan mijn eigen bureau. En we hebben rond die tijd geen klanten gebeld. En verder laat ik de herdenking bij degenen die te herdenken hebben. Dus ik heb ook niet gekeken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door