Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3018423
Pauline schreef: Wat Sonja schrijft klopt bij Eddie dus. Hij kan prima kaas eten, zolang het belegen of ouder is. Yoghurt en melk ook niet, slagroom dan wel weer, maar het lijkt erop dat dat komt omdat je daar veel minder van eet. Af en toe chocolademousse (van mascarpone) lukt ook, maar nogmaals denken wij dat dat komt omdat hij verder geen lactose gebruikt. Toen hij nog gewoon melk dronk heeft hij gewoon anderhalf jaar buikpijn gehad en wij hebben nooit aan de melk gedacht. :-X Op het moment dat hij weer goed in het KH-beperkte regiem ( :biggrin2:) sprong en geen melk meer gebruikte was de buikpijn binnen 14 dagen volledig over.
En zelfgemaakte 24-uurs yoghurt? Verdraagt hij dat ook niet?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3018427
Sonja schreef: En zelfgemaakte 24-uurs yoghurt? Verdraagt hij dat ook niet?
Waarschijnlijk wel Sonja, maar dat hebben we nog niet geprobeerd. Hij mist de zuivel totaal niet.
Door Esther Q
#3018429
Sonja schreef: In de meeste harde kazen zit toch helemaal geen lactose? Als de lactose echt het probleem is (en niet koemelkeiwit) dan is er zat keus om een lekker stukje kaas te kunnen eten, hoor.
Oké, dat wist ik niet! En ik weet eigenlijk niet of het probleem koemelkeiwit of lactose is. Ik hoorde van lactose intolerantie en ben toen met alle melkproducten gestopt om te zien of daarvan mijn klachten overgingen. Die klachten kwamen ook overeen met wat ik lees over lactose intolerantie. En sindsdien geen klachten meer. Maar als er geen lactose in oude kaas zit dan kan ik die dus gewoon eten, lekker! Roomboter kan ik ook eten, doe ik dagelijks. Yoghurt dan weer niet en melk en slagroom zijn helemaal uit den boze. Maar hoewel ik het allemaal veel at, mis ik kaas eigenlijk het meest.
Door Martine-Tom
#3018430
Pauline schreef: Wat Sonja schrijft klopt bij Eddie dus. Hij kan prima kaas eten, zolang het belegen of ouder is. Yoghurt en melk ook niet, slagroom dan wel weer, maar het lijkt erop dat dat komt omdat je daar veel minder van eet. Af en toe chocolademousse (van mascarpone) lukt ook, maar nogmaals denken wij dat dat komt omdat hij verder geen lactose gebruikt. Toen hij nog gewoon melk dronk heeft hij gewoon anderhalf jaar buikpijn gehad en wij hebben nooit aan de melk gedacht. :-X Op het moment dat hij weer goed in het KH-beperkte regiem ( :biggrin2:) sprong en geen melk meer gebruikte was de buikpijn binnen 14 dagen volledig over.
Klinkt mij ook wel bekend, ik kan niet heel goed omgaan met lactose maar er lijkt een soort drempel te zijn. Ik kan geen glas melk drinken zoder last te krijgen, maar ik kan wel diezelfde hoeveelheid koken en chocomel van maken (wel goed doorkoken) zonder er erg veel last van te hebben, dingen als pannenkoeken ofzo gaan ook goed. Kaas zo uit het vuistje gaat fout, doe ik het op een stokbroodje en gooi ik het in de oven gaat het wel.
Maar als ik op 1 dag chocomelk en een stokbroodje met kaas uit de oven eet is het ook teveel.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3018432
Bijzonder om te lezen hoe het bij ieder persoon toch ook weer anders werkt.
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 09 nov 2014, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3018444
Kim_S schreef: Thanks!  :-*

Esther, misschien wil Anne een lijntje doen?  :biggrin2:
(En anders wil ik ook wel een lijntje zijn, maar ik weet nog niet wanneer we weer mogen van Anne  :P)
Herr Antje komt zaterdag deze kant op, ik kan hem nog opdracht geven een paar doosjes te halen, als je wilt, Esther. Ik stuur ze dan maandag per post aan je door.

@Kim: weet je al wanneer jullie vakantie hebben dan? :P
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3018448
Anne in Duitsland schreef: Herr Antje komt zaterdag deze kant op, ik kan hem nog opdracht geven een paar doosjes te halen, als je wilt, Esther. Ik stuur ze dan maandag per post aan je door.

@Kim: weet je al wanneer jullie vakantie hebben dan? :P
We plannen de vakantie pas als we weten wanneer we er in kunnen daar  :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3018451
Kim_S schreef: We plannen de vakantie pas als we weten wanneer we er in kunnen daar  :biggrin2:
Ach so, ik dacht dat jullie rekening moesten houden met schoolvakanties en lastige werkgevers. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3018454
Anne in Duitsland schreef: Ach so, ik dacht dat jullie rekening moesten houden met schoolvakanties en lastige werkgevers. :biggrin2:
O dat  ::)
Mwoah, dat regelen we wel  :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3018459
Kim_S schreef: O dat ::)
Mwoah, dat regelen we wel  :biggrin2:
Ach ja, details. :biggrin2:

We weten zelf nog niet wanneer we hier volgend jaar naartoe gaan, maar ik wil er in ieder geval bij zijn tijdens het jachtseizoen, dus ik vermoed dat we midden-eind juli gaan. Pikken we ook nog een stukje zomer mee, en da's goed want we willen het huis schilderen. Of wacht, Sjaak hield toch van actieve vakanties? :whistle:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3018462
Chocola, de meeste koemelk producten, schaal en schelpdieren, vet en pittig eten.. er staat een flinke prijs op the next day. :-\ Maar soms is het zo lekker en dan neem ik die prijs maar voor lief. Alleen denk ik dan wel vaak o waarom heb ik dat nou gedaan want over de grond kronkelen van de pijn is geen pretje.
Van oesters en kreeft/ krab en garnalen kan ik gelijk naar het ziekenhuis, daar zwelt mn keel van op en dat eet is echt helemaal niet meer, daar heb ik wel van geleerd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3018464
Esther Q schreef: Oké, dat wist ik niet! En ik weet eigenlijk niet of het probleem koemelkeiwit of lactose is. Ik hoorde van lactose intolerantie en ben toen met alle melkproducten gestopt om te zien of daarvan mijn klachten overgingen. Die klachten kwamen ook overeen met wat ik lees over lactose intolerantie. En sindsdien geen klachten meer. Maar als er geen lactose in oude kaas zit dan kan ik die dus gewoon eten, lekker! Roomboter kan ik ook eten, doe ik dagelijks. Yoghurt dan weer niet en melk en slagroom zijn helemaal uit den boze. Maar hoewel ik het allemaal veel at, mis ik kaas eigenlijk het meest.
Het is een beetje afhankelijk van de soort kaas. Maar Goudse kaas, Emmentaler, Parmigiano en zelfs Gorgonzola en sommige briesoorten kun je gewoon eten. Edammer, Gruyere, feta of mozzarella dan weer niet. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe gevoelig je bent voor lactose. Veel mensen verdragen een beetje lactose wel, maar producten waar veel lactose in zit dan weer niet. Roomboter bevat ook lactose, tenzij je Franse roomboter weet te bemachtigen. Yoghurt bevat lactose, maar als je het zelf zou maken en dan langer (minimaal 24 uur) laat fermenteren dan heb je kans dat je het wel verdraagt.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3018472
Verboden eten voor mezelf zijn schaal- en weekdieren en daar smokkel ik echt niet in. OMG ik word dan zo onvoorstelbaar ziek :puke:, dat wil ik echt wel laten. :-X
Gebruikersavatar
Door Hope
#3018474
Esther Q schreef: Hebben jullie ook van die dingen die je niet kunt eten, maar soms toch eet en wat dan zo goddelijk lekker is :P Ik verdraag geen lactose, maar soms, een flinke lepel slagroom op een toetje, of een stukje kaas, oef oef, wat is dat genieten! Als ik toch een genie in een bottle had :P
Ja!
Ik ben ontzettend blij met de capsules van disolut. Ideaal voor als je een keer wil zondigen zonder een week op de wc te moeten zitten met een kruik tegen de krampen.
Ik verdraag geen lactose, ook niet een klein beetje. Alle zuivelproducten laat ik daarom staan. Kaas, boter, yoghurt, slagroom, alles. Dus ook koekjes, soep, sausjes etc, ik maak alles zelf.
Gebak, cake, alles maak ik zelf en 100% lactosevrij. Zo kan ik zelf ook een stukje gebak eten zonder problemen. De lactose-vrije chocoladetaart met vruchtenvulling is hier echt favoriet.
En als het niet anders kan, bijvoorbeeld met het jaarlijkse uit-eten met kerst, neem ik een capsule. Ze zijn sterk genoeg voor een hoofdgerecht en een klein ijsje. Smullen!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door