Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3016084
In Zweden komen we langzamerhand in de fase dat de temperatuur niet meer boven het vriespunt stijgt. Dat betekent dat mijn vriezers niet echt meer hoeven te vriezen; dat doet de omgeving wel voor ze. :biggrin2: Ik heb ze nu allemaal op de minimale stand staan (dus dat ze maar heel weinig hoeven te werken), maar ze zijn dus nog wel aan. En ze staan in een onverwarmd schuurtje, waar het binnen misschien 1 graad warmer is dan buiten. Zou het verstandiger zijn de vriezers maar helemaal uit te zetten? Of is het beter voor de motor dat die af en toe aanspringt (als ze dat al doen, geen idee)? Het zijn vriezers van verschillende leeftijden, allemaal van die basisapparaten zonder veel schnickschnack; sommige hebben niet eens een lampje dat aanspringt als je de klep opent.

Iemand een tip over hoe je een vriezer het beste kunt laten overwinteren?
Door Anne in Zweden
#3016148
Esther Q schreef: Die van ons staan buiten en we zetten ze uit als het genoeg vriest.
Ja hè? Is waarschijnlijk beter voor ze. Wanneer vriest het genoeg volgens jullie? Vanaf welke temperatuur gaan ze uit?
Door Anne in Zweden
#3016185
Esther Q schreef: Als het overdag overtuigend blijft vriezen, met -5, zoiets.
Oké. Overtuigend is het nu nog niet, de komende dagen gaan we weer iets boven de nul (als de weersverwachtingen kloppen, maar die veranderen met het uur, en dan blijkt het alsnog ander weer te worden dan verwacht :biggrin2:). Dan laat ik ze nog even op minimaal staan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door