Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3014353
Nadat we vorig jaar in een half jaar tijd 2 jonge pony's verloren, was onze mini shetlander dame alleen.
Ik vind dat een paard niet alleen hoort te zijn, en dus gingen we op zoek naar een pony voor erbij.
Dat bleek veel lastiger dan gedacht. Al die tijd kwam ik geen geschikte pony tegen, tot een week geleden. Dit was ze!!!
Een shetlander merrie van 1,5 jaar oud, iets groter dan de onze.

Gisteren hebben we haar opgehaald, en dat ging niet helemaal vlekkeloos  ::)
Ze heeft trailer-angst. Ze is sowieso wat angstig, maar toch ook wel heel nieuwsgierig, dus ik heb goede hoop dat dat goed komt. De trailer-angst ook, maar daarvoor hadden we gisteren natuurlijk veel te weinig tijd.
Gelukkig deed ze maar even gek en konden we haar al stuiterend de trailer in loodsen. Toen ze er eenmaal in stond ging ze rustig hooi eten. En eruit liep ze hier thuis alsof ze dat al jaren deed, heel rustig en beheerst.
Vanmorgen heeft ze (met stroomdraadje ertussen) kennis gemaakt met ons andere knollie, en na wat gesnuffel werd er rustig gras gegeten. So far so good!

Ze laat zich ook aanhalen in de wei, komt naar me toe, en ik heb een paar rondjes gewandeld met haar in de wei. Ging allemaal prima. De komende tijd wil ik rustig aan een band met haar opbouwen, en dan gaan we samen met onze natuurlijk bekapper werken aan haar hoefsmid-trauma. Ook daar is de verwachting dat het weer helemaal goed komt.

Ik ben heel blij dat we nu weer 2 pony's in de wei hebben  :)
Dit is ze:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kim_S op ma 03 nov 2014, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inni
#3014354
Fijn dat de klik voor jou er was en dat je antwoord krijgt van haar. Geniet van je dametje(s).
Door renate1985
#3014363
Wat is ze mooi! ze is een hele uitdaging zo te lezen maar volgens mij ook helemaal de moeite waard! Heel veel geluk met haar  :-*
Door Anne in Zweden
#3014395
Ooo, wat leuk! En wat fijn voor andere knollie dat ze nu weer gezelschap heeft (dat iets anders zegt dat blaaaah of woef :biggrin2:)!

Heel veel plezier van en met elkaar!
Door Nynke
#3014433
Leuk beestje, ik hoop dat het helemaal goed komt met haar en dat ze een goeie band gaat opbouwen met jou en het andere paardje !! 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door