Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3013599
monster schreef: Glucosamine deed bij mij niets, maanden volgehouden. Bij kurkuma heb ik wel baat. Spuit in de knie gaf bij mij alleen maar meer ellende. Maar mijn nieuwe knieën zijn geweldig.
tja die nieuwe knieen zullen wel super tof zijn... kurkuma is geelwortel toch?  En hoe neem je dit dan in?
#3013600
Lil schreef: Twee weken is tamelijk (lees erg) kort voor goed resultaat  ;)

Ik zou lekker en en doen. Die injecties ga ik ook krijgen en ik blijf gewoon doorgaan met slikken van dat niet werkende spul.  :P :biggrin2:
ik had zelf gelijk zoiets van ok.... weer zo eentje.... zo afstandelijk tegen supplementen en of homeopathische toestanden.......
#3013602
lianneke schreef: Ik slik glucosamine voor mn artorse handjes, het begint meestal na een week of zes te werken.
Ik ben wel eens gestopt en na een poosje kwam de pijn terug. Weer gaan slikken en het gaat beduidend beter.
Ik slik daags 1200 mg elementaire glucosamine, chondroitinesulfaat 500 mg, msm 500 mg. Merk is
Glucon/Combi/MSM.
Dit is de onderhoudsdosering.
bestle je dat op internet of in een winkel te bestellen dat je wellicht kunt vertellen?
#3013603
dien schreef: Ik heb reumatische artritis en had altijd veel last van mijn versleten gewrichten. Ik gebruik sinds januari glucosamine van de hema, moet wel 1500mg per dag, en moet zeggen ik heb er ontzettend veel baat bij!
Veel minder pijn en soepeler en de gewrichten zijn gladder van binnen, gewoon proberen!
en dat is idd van de hema? Hoeveel tabletten slik je dan per dag en is dat dan meer dan de normale hoeveelheid?
#3013636
essie74 schreef: bestle je dat op internet of in een winkel te bestellen dat je wellicht kunt vertellen?
Deze heb ik gewoon bij de Trekpleister gehaald. Heb ook wel eens een ander merk als er maar een hoge dosering werkzame stof in zit, anders moet je meerdere tabletten per dag slikken en ben je nog duur uit. Lucovitaal heb ik ook wel eens. Net welke in de aanbieding is.
Deze twee bevallen mij het best maar dat zal persoonlijk zijn.
Vaak zijn ze twee voor de prijs van een, dan sla ik een paar potten in.
O, ook voor mn Duits Herder, die krijgt ze ook voor haar heupen.
#3013749
essie74 schreef: en dat is idd van de hema? Hoeveel tabletten slik je dan per dag en is dat dan meer dan de normale hoeveelheid?

De tabletten van de hema zijn 1500mg, dus je hoeft er maar 1 in te nemen, t is wel een grote.
Bij mij hielp het al na een paar dagen!
#3013778
dien schreef: Ps mijn reumatoloog vertelde mij dat het alleen werkt bij deze sterke 1500 mg per dag dus.
Dat weet ik nog van Boris. Die kreeg ook mensenvariant. 1500 mg is echt het minimum. Ik heb zelf wel moeten opbouwen, werd er in het begin misselijk van. Dus toen opgebouwd en inmiddels afgebouwd, omdat ik die hoeveelheden niet meer nodig heb.  :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door