Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#3015800
Pauline schreef: Net besloten om onze eiken keukendeurtjes ook te laten spuiten na diverse (mislukte) pogingen ze zelf weer fatsoenlijk te beitsen. Waarschuwing: neem nooit eikenhouten deurtjes af met Dasty..... onze hele keuken is verknald. :'( :-X
Misschien ben je er straks wel blij om als je alles keurig strak gespoten weer terug hebt!
Door inni
#3015878
Pauline schreef: Net besloten om onze eiken keukendeurtjes ook te laten spuiten na diverse (mislukte) pogingen ze zelf weer fatsoenlijk te beitsen. Waarschuwing: neem nooit eikenhouten deurtjes af met Dasty..... onze hele keuken is verknald. :'( :-X
...........oeps en ik had voor vandaag een dasty-afwasbeurt van mijn kapstok en halkoffer op 't programma staan. Ik wil ze schilderen met krijtverf. Maar laten zeker :(
#3015896
inni schreef: ...........oeps en ik had voor vandaag een dasty-afwasbeurt van mijn kapstok en halkoffer op 't programma staan. Ik wil ze schilderen met krijtverf. Maar laten zeker :(
Of dat spul wat (meer) verdunnen?
Door Lizzy
#3015901
Je kunt het wel gebruiken. Maar je moet het niet opspuiten en even laten intrekken want dan is je verf pleite :biggrin2:. Ik gebruik het ook wel om te ontvetten. Maar dan spuit ik het op een doek en maak ik het oppervlak schoon. Ik gebruik het overigens wel alleen in extreme omstandigheden want het kan nooit goed zijn voor het milieu. Ik heb mijn deur er dus mee verziekt tijdens de schoonmaak in dit huis toen we het kochten. Kende het spul ook niet, mijn vriendin had het mee genomen. Ik gebruik het nu om onze ouwe Piet Zwart mee schoon te maken.
Door Hanny
#3015970
Zou je niet beter een kilo pak ST Marc´s kunnen kopen en dat voor de schoonmaak gebruiken?
Schepje van dat spul in het water en soppen maar. Zeker weten, dat ik dat liever gebruik dan Dasty.
Dasty wordt hier ook wel spaarzaam gebruikt bij vette keukenspullen, maar niet op geverfd hout.
Waarschijnlijk is het ook milieu vriendelijker. Je zult nogal wat te soppen hebben schat ik zo in.
Werk ze,

Hanny
Door Lizzy
#3016118
Hanny schreef: Zou je niet beter een kilo pak ST Marc´s kunnen kopen en dat voor de schoonmaak gebruiken?
Schepje van dat spul in het water en soppen maar. Zeker weten, dat ik dat liever gebruik dan Dasty.
Dasty wordt hier ook wel spaarzaam gebruikt bij vette keukenspullen, maar niet op geverfd hout.
Waarschijnlijk is het ook milieu vriendelijker. Je zult nogal wat te soppen hebben schat ik zo in.
Werk ze,

Hanny
Ja, we hebben ook St Marc. Ik gebruik het zelfs in combi. Het punt is, er zit 70 jaar vet en rook op die keuken. En ik dacht ook dat het met St Marc eraf zou vliegen maar mooi niet! Ik vind de werking van St Marc zelfs een beetje tegenvallen :-\
Door Hanny
#3016124
Het zou maar zo kunnen dat het vet. enz er nog makkelijker afgaat, als je ammoniak gebruikt, maar ja, dat is ook weer zo iets.
Schuursponsje er bij en een flinke schep st. Marc's er in. Zul je al wel doen.
Is het dan nog niet schoon genoeg om te gaan schuren? Schuren in vuil gaat natuurlijk niet, maar een heel klein beetje vuil en wat grof schuurpapier zou toch moeten werken.
Succes. Stiekem denk ik steeds er over om onze keuken wat op te knappen, geen low budget maar eigenlijk nog minder dan low.
Eerst maar de gang en dan een kamer boven en dan zal het wel voorjaar zijn en zijn er andere dingen aan de orde.
Wat voor verf ga je gebruiken?

Hanny
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3016494
jammer dat de werking van st marc je tegenvalt. Hier heb ik het o.a. gebruikt voor de kozijnen en die werden er ineens wit van ipv geel wat ze waren, werkte hier dus wel als een tierelier om vuil te verwijderen.
Door K&D
#3016525
Hanny schreef:
Succes. Stiekem denk ik steeds er over om onze keuken wat op te knappen, geen low budget maar eigenlijk nog minder dan low.

Hanny
Dan kan ik de de FB pagina 'be creative with action' aanbevelen.
Daar beplakken ze alles tot en met keukens en trappen met de Action-decofolie en af en toe zitten er wel leuke ideetjes en resultaatjes bij.
Door Borke
#3017136
Met st Marc (de poeder) heb ik de doorrookte stenen binnenmuur in hun oude boerderij vele tinten lichter geschrobt, ging als een speer.
Daarna kon ik wel mijn uitgebeten oude leren schoenen afdanken, maar goed, alles was schoon  ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door