Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3012793
Wat een ontzettend leuke reacties allemaal!
Bedankt voor jullie complimenten....
Nadia schreef: Je hebt de tijd! We moeten nog een paar duizend euro sparen 8)
Ik weet ook nog niet wat ik exact wil.
Alhoewel.. Meer plaatjes kijken is natuurlijk erg tof. Heb je niet nog meer uit deze serie?
Mooi heb ik nog ff de tijd... :biggrin2:
Ik heb nog wel wat foto's moet die alleen nog goed uitzoeken en "bewerken"
flodder en dwarrel schreef: MOOI!!!!!!

je hebt vast nog meer foto's gemaakt...................
Had in totaal zo'n 300 foto's, als ik er daar een stuk of 10/15 van overhoud dan is het een geslaagde dag geweest.
Moet alles nog goed uitzoeken maar als ik dat gedaan heb zal ik er nog een paar laten zien. (Mits er nog meer tussen zitten die de moeite waard zijn ;) )
Ricamylove schreef: wow gaaf!! met welke camera fotografeer je? ik moet me toch ook maar is gaan verdiepen in RAW  :biggrin2:
Ik heb een nikon D90 en gebruik een nikor 85mm, f3.5 macrolens en een sigma 150mm, f2.8  macro lens. Daarnaast een rijstzak of statief en een afstandsbediening om zoveel mogelijk trilling te voorkomen met het "klikken" van de foto.
En in RAW fotograferen is echt de moeite waard! Je hebt wel een goed programma nodig om je foto's na te bewerken. Zelf werk ik met Lightroom...
Gebruikersavatar
Door Jacqueline&Rica
#3013372
zurca schreef: Ik heb een nikon D90 en gebruik een nikor 85mm, f3.5 macrolens en een sigma 150mm, f2.8  macro lens. Daarnaast een rijstzak of statief en een afstandsbediening om zoveel mogelijk trilling te voorkomen met het "klikken" van de foto.
En in RAW fotograferen is echt de moeite waard! Je hebt wel een goed programma nodig om je foto's na te bewerken. Zelf werk ik met Lightroom...
ik heb een nikon D5100 met met een 18-55 en een 55-200 lens, ben nog aan het zoeken naar welke macrolens ik wil vind dat toch best wel moeilijk  :-\
Door zurca
#3013457
Leuk om jullie berichtjes te lezen en dat wat de een mooi vind de ander weer wat minder vind en andersom :) Ik vind de 2de serie mooi, ben ook zeker blij met die foto's maar echt blij word ik van die eerste serie. Juist omdat het anders is en omdat je moet kijken wat het nu eigenlijk is. Dat is wat ik vaak zoek in een foto en ik probeer vaak ook een andere draai aan mijn foto's te geven. Zoals ze bij de fotoclub zeggen "een echte liesbethfoto" :biggrin2:
Ricamylove schreef: ik heb een nikon D5100 met met een 18-55 en een 55-200 lens, ben nog aan het zoeken naar welke macrolens ik wil vind dat toch best wel moeilijk  :-\
Bedenk je wat je wilt fotograferen met een macrolens...
Qua merken zijn nikor, sigma en tamron goede lenzen. Met de 85mm die ik heb "moet" ik dicht op mijn onderwerp en dat is prima met een onderwerp als planten/bloemen maar insecten bijven meestel echt niet zitten als ik met mn lensje een paar cm bij ze kom. Vandaar de 150mm, daarmee kan ik wat verder van mijn onderwerp blijven.
Ik zou iig wel voor een echte macrolens gaan die dus een 1 op1 vergroting heeft. Er zijn ook lenzen met macrofunctie en lenzen die zeggen macro te zijn maar met zoombereik. Dat zijn geen echte macrolenzen. Een echte macrolens heeft altijd een vast brandpunt en dus geen zoomfunctie.
Door zurca
#3013583
Angelique schreef: Mooie bokeh  8)
Ja da's gaaf he... bokeh!! Vind dat vaak echt iets toevoegen aan een foto....
Kan je ook iets leuks mee doen... In een katonnetje een figuurtje knippen, dit op je lens fabriceren en dan krijg je geen rond bokeh maar je figuurtje als bokeh 8)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3013626
zurca schreef: Ja da's gaaf he... bokeh!! Vind dat vaak echt iets toevoegen aan een foto....
Kan je ook iets leuks mee doen... In een katonnetje een figuurtje knippen, dit op je lens fabriceren en dan krijg je geen rond bokeh maar je figuurtje als bokeh 8)
Haha, zo gek was ik nog niet. (nog) geen idee hoe het precies werkt, soms heb ik ineens per ongeluk een best mooi bokeh  :biggrin2:
Door zurca
#3013631
Angelique schreef: Haha, zo gek was ik nog niet. (nog) geen idee hoe het precies werkt, soms heb ik ineens per ongeluk een best mooi bokeh  :biggrin2:
Je krijgt een mooi bokeh als licht door bijv. de bomen(bladeren) valt en dan vooral als je van laag naar omhoog fotografeert. Of door een achtergrond die nat is, regen/dauwdruppels (is dit er niet dan is een plantenspuit je beste vriend :biggrin2: ). Dit in combinatie met een diafragma van zo'n f2.8 tot (ongeveer) f5.6 en voilla....bokeh in de foto :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door