Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3008175
Pff, da's niet fijn hoor: in de overgang  :-\.

Ben gelukkig wel helemaal m'n leuke zelf, maar  heb wel regelmatig een behoorlijke opvlieger.
Ik zweet dan wel in mijn gezicht, maar verder niet zo heel erg.
Vervelend is wel dat ik er minder goed door slaap en het dan flink heet kan krijgen: deken eraf, brrrr . . . koud: deken erop, veeeeel te warm  :rant:.

Wat gebruiken jullie hiertegen?
#3008190
judith vd schreef: Pff, da's niet fijn hoor: in de overgang  :-\.

Ben gelukkig wel helemaal m'n leuke zelf, maar  heb wel regelmatig een behoorlijke opvlieger.
Ik zweet dan wel in mijn gezicht, maar verder niet zo heel erg.
Vervelend is wel dat ik er minder goed door slaap en het dan flink heet kan krijgen: deken eraf, brrrr . . . koud: deken erop, veeeeel te warm  :rant:.

Wat gebruiken jullie hiertegen?
Nou, als je alleen last van opvliegers hebt zou ik met je willen ruilen hoor!!
Ik heb van alles geprobeerd en mijn conclusie is HET gewoon uitzitten , en die van mn hubbie ook overigens. Dat uitzitten dan..
Ik probeer wel zo gezond mogelijk te eten, geen suiker want heb het idee dat dat opvliegers in de hand werkt, vind suiker zowieso slecht, veel bewegen, nog meer bewegen. (Hondjes krijgen steeds kortere pootjes).  En verder me er niet al te druk om maken in de wetenschap dat het ooooooit over gaat.
#3008218
Ik heb diverse homeopatische dingen geprobeerd,maar helpt bij mij allemaal niks,nada noppes.
In de avond laat ik nu wel de koffie staan en drink ik kruidenthee en soyamelk.
Dat lijkt de opvliegers s'nachts wel iets te temperen.

En verder idd gewoon ermee leven,handoekje overal mee naartoe,regelmatig een extra douche ( lauw) en hopen dat het ooit overgaat!

Ik doe met je mee!
Door cj
#3008222
lianneke schreef: Als het erg is in bed ga ik wel eens op het logeerbed, lekker koude lakens en het raam staat altijd open.
Als ik het dan koud krijg, ga ik gerust weer terug.
+1 en uitzitten
Saskia
#3008224
O, en je humor niet verliezen en open en eerlijk zijn.
Ik zeg het ook gewoon, ook op het werk , waar alleen maar mannen zijn.
Je staat versteld hoe ze soms reageren. O, heb jij daar ook last van, nou, mn vrouw ook hoor.
Is niet te genieten soms!  Alsof het altijd en alleen maar aan die vrouwen ligt.
Of als ik soms mn trui uit trek, want die Moet uit dan anders wor ik gek, o heb je weer opvliegers, nou dan ga ik even weg hoor. Mooi, ophoepelen dan.
#3008229
Bedankt alvast voor de reacties. Is er echt geen wonderpil  :crying:?

Nu valt het reuze mee bij mij hoor: niet enorme zweetbaden, maar gewoon vaak enorm heet. En geen wisselingen van mijn humeur.

Koffie drink ik sowieso niet 's avonds. Geen suiker mmmmmm, daar heb je een punt  ::). Daar wil ik me nog niet aan wagen.
Sonja schreef: Ik ben niet in de overgang, maar ik gebruik wel bio-identiek progesteroncreme vanwege een hormonale disbalans. Ik hoor veel vrouwen met overgangsklachten die daar ook baat bij hebben.
Dit klinkt wel heel heftig. Dan denk ik gelijk aan de hormonenzalf denken die ik weleens gebruik voor kleine eczeem plekjes. Bio-indentiek betekent vast niet biologisch?
#3008245
Als je veel last van opvliegers hebt : Kleed je in laagjes , een shirtje en een vestje . Geen sjaaltjes en dergelijke omdoen .
Ik heb mijn dekbed tegenwoordig niet meer in de dekbedhoed maar los erop . Dan smijt ik het dekbed er weer vanaf
Persoonlijk vind ik opvliegers het minst erg .
Maar wel de andere kwalen/klachten . Ik heb een periode gehad waarop ik slecht begon te zien , en het gevoel dat ik watten in mijn hoofd had .
Dus ik had zoiets van hm ogen maar weer eens laten controleren . Dat heeft een paar maanden geduurd en is nu weer over .
Momenteel heb ik al zo,n 2,5 maand enorme last van mijn li-enkel /voet . Ik had enige weken geleden een ochtend waarop ik kwalijk kon lopen .
Fietsen gaat bijna niet . Dan moet je je energie goed verdelen , en kom ik niet verder dan de dingen die echt moeten .
Moet ik op die dag s,avonds werken dan moet ik even gaan liggen . Dan voel je je dus 80  ::) Anders kan ik bijna niet meer lopen
En dat voor iemand die altijd fluitend en moeiteloos zo,n 25 , 30 km liep . Fietsen idem , op fietsvakantie , bergje op bergje af .
Ik was altijd een slangenmens , enorm lenig en soepel , ook dat is verandert . Bij mij zijn het momenteel de gewrichten dus .
In mijn li-middelvinger waar ik het minst last van heb , mijn schouder/nek en onderrug en dat li-poot
Ik heb ook al veel geprobeerd , maar niets slaat echt aan . Het is nu dus een kwestie van maar nemen zoals het die dag is , of komt
Heb ik een goede dag dan kunnen de ramen worden gelapt , ze zijn weleens schoner geweest , nou jammer dan het zij zo .
Verder neem ik voldoende rust, doe ademhalingsoefeningen en houd het stramme lijf dmv rustige oefeningen soepel , en benoem het ook als het gewoon niet gaat , thuis en op het werk . Concentratie is ook zoiets , of niet kunnen zeggen wat je (probeert) te bedenken . Ooit gaat het over  :biggrin2:
Wat ooit allemaal zo logisch was is het nu dus (soms ) niet
#3008267
smulpaap schreef: Als je veel last van opvliegers hebt : Kleed je in laagjes , een shirtje en een vestje . Geen sjaaltjes en dergelijke omdoen .
Ik heb mijn dekbed tegenwoordig niet meer in de dekbedhoed maar los erop . Dan smijt ik het dekbed er weer vanaf
Persoonlijk vind ik opvliegers het minst erg .
Maar wel de andere kwalen/klachten . Ik heb een periode gehad waarop ik slecht begon te zien , en het gevoel dat ik watten in mijn hoofd had .
Dus ik had zoiets van hm ogen maar weer eens laten controleren . Dat heeft een paar maanden geduurd en is nu weer over .
Momenteel heb ik al zo,n 2,5 maand enorme last van mijn li-enkel /voet . Ik had enige weken geleden een ochtend waarop ik kwalijk kon lopen .
Fietsen gaat bijna niet . Dan moet je je energie goed verdelen , en kom ik niet verder dan de dingen die echt moeten .
Moet ik op die dag s,avonds werken dan moet ik even gaan liggen . Dan voel je je dus 80  ::) Anders kan ik bijna niet meer lopen
En dat voor iemand die altijd fluitend en moeiteloos zo,n 25 , 30 km liep . Fietsen idem , op fietsvakantie , bergje op bergje af .
Ik was altijd een slangenmens , enorm lenig en soepel , ook dat is verandert . Bij mij zijn het momenteel de gewrichten dus .
In mijn li-middelvinger waar ik het minst last van heb , mijn schouder/nek en onderrug en dat li-poot
Ik heb ook al veel geprobeerd , maar niets slaat echt aan . Het is nu dus een kwestie van maar nemen zoals het die dag is , of komt
Heb ik een goede dag dan kunnen de ramen worden gelapt , ze zijn weleens schoner geweest , nou jammer dan het zij zo .
Verder neem ik voldoende rust, doe ademhalingsoefeningen en houd het stramme lijf dmv rustige oefeningen soepel , en benoem het ook als het gewoon niet gaat , thuis en op het werk . Concentratie is ook zoiets , of niet kunnen zeggen wat je (probeert) te bedenken . Ooit gaat het over  :biggrin2:
Wat ooit allemaal zo logisch was is het nu dus (soms ) niet
kijk wel uit dat je niet al je klachten op de overgang gooit. Dat deed ik ook. Maar uiteindelijk bleek dat ik de ziekte van Parkinson had
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door