Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Erna
#3007530
Ik ben toch wel heel blij met onze nieuwe Belgische dierenarts als ik dit allemaal zo lees. Consult 27,50, herhalingsconsult gratis. Standaard.
Vier uur durende operatie om mastceltumor te verwijderen inclusief voorafgaande echo en bloedbeeldbepaling EUR 429,00.

Edit: en 1000 maal excuses omdat het wat duur uitviel.
Door lianneke
#3007531
Ach, ik denk dat het is omdat ik natuurlijk nooit hypoalergene brokken, vlooienspul en wormkuren af neem en hij heeft ook vast gezien dat mn liefies al jaaaaren niet meer geent zijn >:(
Door hannabelgje
#3007587
Hier ook heel blij met mijn belgische da. Consult is iets van 24 euro en dan komen er eventueel nog medicijnen bij. Handelingen betaal ik niet extra voor. Hij heeft geen pin. Te weinig geld bij moet je dan maar even langs komen brengen nadien.
Gebruikersavatar
Door joel
#3007620
kom gelukkig weinig bij de da, maar wel even nieuwsgierig naar wat wij nou precies betaald hebben de keren dat we wel moesten,
concult 22,50 en herhalingcontrole 16,00 euro
En dan de medicijnen erbij....
Valt mee, als ik de voorgaande bedragen voorbij zie komen  :-\
Door rosmin
#3007633
Een vervolgconsult voor controle en nabehandeling is bij mijn da tegen lager tarief.
Alleen maar even iets checken, kost meestal niets
Door Kinnie
#3007659
Bij mij is consult €38.
Maar ik moet zeggen dat ik ook wel schrok van de laatste rekening. Het in laten slapen van Casper,  €170 ....
Oké, het was thuis, maar €52 voorrijdkosten voor max 1km us best heel veel  :-\
Door Sultan
#3007664
Wat een bedragen komen er voorbij :o
Consult is hier als ik het goed heb ca €29,00, vervolgconsult veel minder. Buiten consultkosten komen medicijnen, onderzoeken e.d. er uiteraard wel bij.
Komen wij onverhoopt in korte tijd met meerdere dieren (we hebben 2 honden en 6 katten) dan wordt daar rekening mee gehouden qua kosten. Is gelukkig zeldzaam, maar hebben we al wel ervaren.
Door lianneke
#3007666
Kinnie schreef: Bij mij is consult €38.
Maar ik moet zeggen dat ik ook wel schrok van de laatste rekening. Het in laten slapen van Casper,  €170 ....
Oké, het was thuis, maar €52 voorrijdkosten voor max 1km us best heel veel  :-\
Als ik die DA was , zou ik me kapot schamen!
Door irmaa
#3007683
van de week met  mijn oude hondje 5 kg:  ergens pijn pijn -> problemen maag darmstelsel,  eerste consult, bloed onderzoek en wat medicatie: 100 euro, 2 dagen verder, hondje spuugde wat bloed, dus opname, pas 24 uur later werd er een endoscopie gedaan: over de 600 euro, ( schrok me rot) biopten afgenomen. dag later  er weer heen 40 euro... en we zijn er nog niet.......
Ik hou ontzettend van mijn honden maar dit is echt een reden om er straks niet meer aan te beginnen.... Als je pech hebt.....
En inslapen hond,  ook zo iets van 150 euro of zelfs meer, weet het niet precies meer, weet wel dat ik  het een giga bedrag vond- bij de dierenarts dus niet thuis
Laatst gewijzigd door irmaa op zo 19 okt 2014, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#3007689
jeetje zeg, wat een bedragen komen hier voorbij, ik zal mijn DA eens extra in t zonnetje zetten met een grote bos bloemen of zo

Bij de geboorte van  het nest van Diva  werd het een KS, en door  te laat ingrijpen van  een nieuwbakken DA heeft slechts een pup het gered.    :'(

A: fouten zijn gemaakt én toegegeven...
B: toen het vervolgens slecht met ging Hope is ze behandeld, en heb ik hiervoor  GEEN kosten hoeven te betalen, ook niet voor  een nacht opname  terwijl een DA  zo ongeveer de hele  nacht  naast haar heeft gezeten.
Nog een paar keer in de praktijk geweest, en nooit consultkosten hoeven te betalen  voor Hope,  wel zijn  uiteraard de kosten voor de entingen  in rekening gebracht aan fokkerstarief.

Verder wordt ik echt wel eens gematzt....

Overigens heb ik door de jaren heen, in totaal ook wel een leuk centje achtergelaten in die praktijk  ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3007690
Mijn dierenarts is duur. En dat zegt ie zelf ook. Maar hij neemt altijd de tijd, heeft nooit haast, staat altijd voor ons klaar en is met Oscar ook bereid om buiten de normale kaders te denken. Een consult is 35 euro en ik heb dat ook elke keer betaald als ik kwam oefenen met Oscar. Dan kwam ik binnen, legde mijn kleedje neer, deed 5 minuten mijn ding, rekende af en ging weer naar huis. Ach ja, duur oefenen, maar wél bij een dierenarts die meedenkt en meewerkt, waardoor het resultaat goed geworden is.

Bij grotere duurdere dingen wordt bij ons van te voren verteld wat het kost. Dan kun je zelf kiezen en schrik je je achteraf niet de blubber.

Na een lange reeks dierenartsen waar ik negen van de tien keer het gevoel had dat ze vaak niet wisten waar ze mee bezig waren of zich er makkelijk vanaf maakte met symptoombestrijding, ben ik blij dat we nu iemand gevonden hebben waar we goede uitleg krijgen, goede plannen van aanpak en duidelijke keuzes. Het is wel een kliniek met meerdere artsen, maar ik ga gewoon altijd naar dezelfde, daar mag je ook naar vragen. Ik was ook heel tevreden over de vorige kliniek qua zorg, maar daar kreeg je elke keer een andere arts en na 4 jaar was er nog geen enkele "relatie" gegroeid. Ook al kwamen we er heel regelmatig en zat er bijna altijd hetzelfde meisje bij de balie, nog wist ze onze naam niet. Bij deze arts bel ik op en als ik mijn voornaam zeg, weten de dames alles al en dat vind ik wel wat waard!
Door lightning
#3007691
Ik had een dierenarts die voor voorrijkosten (thuis in laten slapen kat) 100 euro vroeg (afstand was 15 km). in totaal was ik 152 euro kwijt. :-\
Door irmaa
#3007692
O ja, ze zijn ook hartstikke goed mijn dierenartsen, en allemaal even aardig en meedenken en  nemen de tijd ervoor, dat is zeker zo....
Maar ja heb bijna een abonnement daar, ze kennen ons allemaal heel goed, al jaren en de laatste 2 jaar omdat we daar zoveel zijn  ;) vooral met die kleine... 
Laatst gewijzigd door irmaa op zo 19 okt 2014, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ashena
#3007702
Afgezien van dat ik verzekerd ben rekent mijn da geen extra consult voor herhaling na ingreep.  Toen Bella haar teen gebroken had op vakantie en we een dag later naar mijn eigen da gingen rekende ze alleen kort consult,  het verbinden en alle extra verbandmiddelen die ik mee kreeg werden ook niet berekend.  Heel aardig zijn ze op mijn praktijk,  er wordt ruim de tijd genomen en ivm mdr1 verhaal bij Aedan wordt ook alles 2 x gecheckt of hij het mag hebben of niet,  ze denken erg mee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door