Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3007646
Lil schreef: ja en nee. je weet zelf toch wat jij zelf wilt. juist niet hoeven nadenken. ik wil dat zij doen wat zij prettig vinden. niemand hoeft te denken wat had ze gewild. ik vind alles best. ik heb nauwelijks nabestaanden dus die weten het. zal hoogst waarschijnlijk cremeren en verstrooien worden hun kennende. kerk willen ze niet en kan niet vanwege mijn uitschrijving. dus ze kiezen locatie en muziek en sprekers die zij leuk vinden. wat is er veel aan het hoofd aan? veel aan het hoofd heb ik meemaakt met proberen wensen na te komen wat niet lukt etc. wat een stress of mensen die wensen hebben waar de nabestaanden niet achter staan. dat is stress kan ik je zeggen. niet donor zijn weten ze en staat geregistreerd. nalatenschap ook. begrafenis of crematie mogen ze helemaal zelf invullen, ik vind alles prima. geloof niet dat ik ze daarmee veel last of regelen bezorg. o ja ben verzekerd voor de uitvaart, dus kost ze niets als ze geen gekke wensen hebben. zit ook hulp met regelen van uitvaart bij in.
Ik heb het vooral over mijn eigen situatie, je hoeft je ook niet aangesproken te voelen hoor ;)
Mijn moeder is mijn enige nabestaande, officieel dan, degene die het zou moeten gaan regelen, en die kan dat gewoon niet, dan zou het iets worden wat ik echt niet zou willen, wat echt niet mij is terwijl het voor haar geen meerwaarde heeft om het te regelen zeg maar. Dus heb een manier gezocht om haar niet de nabestaande te laten zijn die alles moet regelen, en dat is gelukt maar dan komt het op de schouders van iemand die verder van me af staat dus daar ligt gewoon een vrij compleet draaiboek voor, wat echt niks bijzonders bevat, wat heel simpel uit te voeren is, en waar geen Mieke Telkamp in voorkomt  :P
Door Lida. S
#3007670
Martine-Tom schreef: Ik heb het vooral over mijn eigen situatie, je hoeft je ook niet aangesproken te voelen hoor ;)
Mijn moeder is mijn enige nabestaande, officieel dan, degene die het zou moeten gaan regelen, en die kan dat gewoon niet, dan zou het iets worden wat ik echt niet zou willen, wat echt niet mij is terwijl het voor haar geen meerwaarde heeft om het te regelen zeg maar. Dus heb een manier gezocht om haar niet de nabestaande te laten zijn die alles moet regelen, en dat is gelukt maar dan komt het op de schouders van iemand die verder van me af staat dus daar ligt gewoon een vrij compleet draaiboek voor, wat echt niks bijzonders bevat, wat heel simpel uit te voeren is, en waar geen Mieke Telkamp in voorkomt  :P
Zo denk ik er ook over. Ik wil het de nabestaande zo makkelijk mogelijk maken. Dus ik heb op papier staan wat er moet gebeuren, zoals huisarts bellen, begrafenis ondernemerbellen enz met telefoonnummers erbij.. Ik heb op papier staan dat cremeren of begraven mij niet uitmaakt, zodat zij zich niet hoeven af te vragen wat ik gewild zou hebben. De muziek heb ik gedeeltelijk uitgezocht en staat op een cd die we in de kast hebben liggen. Ik heb eigenlijk ook een heel draaiboek, een handleiding voor de nabestaanden om het ze makkelijk te maken. Het is toch 100% zeker dat je dood gaat, dus waarom zou je daar moeilijk over doen. Ik heb wel een testament. Als ik als laatste kom te overlijden( het kan natuurlijk dat mijn naasten eerder gaan) dan gaat de erfenis naar de cliniclowns. Ik vind dat een goed doel en denk/hoop dat er dan weinig aan de strijkstok blijft hangen. De belasting krijgt dat in iedergeval niets.
Door Lil
#3007763
Martine-Tom schreef: Ik heb het vooral over mijn eigen situatie, je hoeft je ook niet aangesproken te voelen hoor ;)
Mijn moeder is mijn enige nabestaande, officieel dan, degene die het zou moeten gaan regelen, en die kan dat gewoon niet, dan zou het iets worden wat ik echt niet zou willen, wat echt niet mij is terwijl het voor haar geen meerwaarde heeft om het te regelen zeg maar. Dus heb een manier gezocht om haar niet de nabestaande te laten zijn die alles moet regelen, en dat is gelukt maar dan komt het op de schouders van iemand die verder van me af staat dus daar ligt gewoon een vrij compleet draaiboek voor, wat echt niks bijzonders bevat, wat heel simpel uit te voeren is, en waar geen Mieke Telkamp in voorkomt  :P
Dat is inderdaad heel handig als het toch maar 1 persoon is  ;)

Voor de mensen die zeggen geld is op. Hiero zelfde probleem en ik zeg ook altijd, mensen bedenk je heeeeel goed over de erfenis. Ik heb niets, het huis is van de hypotheekverstrekker (wel geregeld dat alles gedekt is als ik overlijd), auto is zeer goedkoop en dan heb ik een computer (een standaard) en tweedehands studie piano, poeh heb je een paar tientjes daar ga je niet alles mee aflossen bij lange lange na niet. Dus mijn erfenis kun je maar beter niet accepteren en dat weten ze inderdaad.

De begrafenisverzekering heeft een lijstje met telefoonnummers die je moet bellen als iemand overlijdt, dus die hoef ik niet op te stellen. Er komt dan ook iemand met je om tafel zitten die zegt: dat, dat, dat en dat moet geregeld worden. Tenminste als ze die hulp willen, het hoeft natuurlijk niet, maar is een service van de verzekering.
Door eelke
#3007788
Maar het niet accepteren van een erfenis is wel heel heftig he. Dan gaat je huis op slot en mogen nabestaanden nog niet eens een foto meenemen. Ik weet ook niet hoe het dan zit met honden bv... want voor de wet zijn die ook gewoon een ding en eigendom enzo.
Uitvaartverzekering is dan toch wel fijn...
Door orinake
#3007794
Martine-Tom schreef: Vond ik ook  :)
Komt vooral omdat mijn nabestaande mijn moeder is, en als ik alles aan haar over laat word het Mieke Telkamp en kleffe cake met koffie, dan regel ik het liever zelf maar  :biggrin2:

Wel raar hoor, om op je 30e met een begrafenisondernemer om tafel te gaan zitten en te kiezen wat voor soort kist je zou willen enzo  :-X

dat is de reden waarom ik die verzekering heb...
Wij waren nog geen 30 als we dit hebben vastgelegd.
Maar als er nu wat met ons gebeurt hebben men ouders of zussen maar gewoon te bellen en mijn dossier op te starten en word de rest voor hen geregeld...
Wat ook wel een extra is aan de verzekering is bvb
Ik steek hier de straat over terwijl de kindjes aan de deur staan te kijken. Er komt een auto aangevlogen en ik word aangereden voor hun ogen en laat er het leven bij.
Dan regelt de verzekering niet alleen de dienst, papierwerk, maar ook begeleiding voor de kindjes zodat zij dat trauma kunnen verwerken voor zolang dat ze het nodig hebben.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3007809
eelke schreef: Maar het niet accepteren van een erfenis is wel heel heftig he. Dan gaat je huis op slot en mogen nabestaanden nog niet eens een foto meenemen. Ik weet ook niet hoe het dan zit met honden bv... want voor de wet zijn die ook gewoon een ding en eigendom enzo.
Uitvaartverzekering is dan toch wel fijn...
Wij hebben keurig een uitvaartverzekering hoor! Eentje die ruim voldoende is en de verwachting is dat er aan het eind van de rit in ieder geval wel iets overblijft, maar dat weet je tenslotte nooit.
Door Borke
#3007860
Pauline schreef: Zorgen dat het op is. ;)
Na een zuinig en spaarzaam leven, wil ik graag van mijn oude dag genieten en ik heb geen idee of ik 67, 77, 87 of nog ouder word... dus ik geniet er graag rustig aan van en dan zien we wel.
Of alles dan op is?
Als we net als Leo's moeder 94 worden, dan misschien wel  8)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3007977
Borke schreef: Na een zuinig en spaarzaam leven, wil ik graag van mijn oude dag genieten en ik heb geen idee of ik 67, 77, 87 of nog ouder word... dus ik geniet er graag rustig aan van en dan zien we wel.
Of alles dan op is?
Als we net als Leo's moeder 94 worden, dan misschien wel  8)
Lekker genieten, net wat je zegt!  :-*

Ik heb uiteraard altijd in mijn achterhoofd, juist omdat het mijn voorbeeld was, dat je wel oud kunt worden maar dat dat niet altijd betekent dat je de kans krijgt om te genieten en dingen te doen die je graag wilt. Voor mij telt het heel zwaar om nu te genieten en nu de dingen te doen die ik wil, heb helaas thuis gezien dat alles zomaar ineens zo kan veranderen dat je nog heel weinig kunt.
Door Lil
#3008065
eelke schreef: Maar het niet accepteren van een erfenis is wel heel heftig he. Dan gaat je huis op slot en mogen nabestaanden nog niet eens een foto meenemen. Ik weet ook niet hoe het dan zit met honden bv... want voor de wet zijn die ook gewoon een ding en eigendom enzo.
Uitvaartverzekering is dan toch wel fijn...
staat toch meerdere keren dat ik verzekerd ben! ik kan het echt niet helpen dat studeren zonder schulden niet kan en dat ik mijn hypotheek niet in 6 jaar aflos. Hypotheek is geregeld, maar stel je voor de familie moet mijn studieschuld gaan betalen. yukkie.
Door Martine-Tom
#3008067
Lil schreef: staat toch meerdere keren dat ik verzekerd ben! ik kan het echt niet helpen dat studeren zonder schulden niet kan en dat ik mijn hypotheek niet in 6 jaar aflos. Hypotheek is geregeld, maar stel je voor de familie moet mijn studieschuld gaan betalen. yukkie.
Ik dacht dat die persoonsgebonden was en niet vererfde....idd jaiks!
Door Borke
#3008073
Lil schreef: staat toch meerdere keren dat ik verzekerd ben! ik kan het echt niet helpen dat studeren zonder schulden niet kan en dat ik mijn hypotheek niet in 6 jaar aflos. Hypotheek is geregeld, maar stel je voor de familie moet mijn studieschuld gaan betalen. yukkie.
Toch een goed punt om bij stil te staan dat je bij een erfenis alle financien erft, zowel de lusten als de lasten.
Daarbij moet je dan ook de volledige administratieve afhandeling regelen, dat begint al met de uitvaart, rouwkaarten e.d. en later rekeningen betalen, ontruimen van de woning en van alles en nog wat regelen, inclusief de belastingaangiften e.d.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door