Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door S
#3003374
Wat zijn goede hapklare visjes om te drogen? Dus zonder gepruts, wat gewoon zo in de droger kan...

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3003379
Spiering kan, die zijn klein. Sprot is wat groter maar kan opzich ook wel.. die doen er alleen wel ff over om goed te drogen. Ik zou voor spiering gaan!
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3005272
Geen idee, dat is ongeveer hetzelfde formaat als sprot?
Tis ook maar net wat je er mee wilt, een spiering is 1 klein hapje en een sprot even wat groter. Maarja vis is vaak wat vettig dus ik vind het niet zo mooi drogen als je het niet in stukjes doet.
Door BlissSpirit
#3005387
Heb alleen ervaring met spiering wb hele visjes en die zijn super om te drogen. Kat en honden vinden ze heerlijk. Is idd wel hap slik weg.
Verder droog ik qua vis alleen kabeljauwhuiden en ga binnenkort scholfilet proberen.
Door BlissSpirit
#3008367
judith vd schreef: Bij de Makro hebben ze zakken van een kilo of 2 in de vriezer.
Yep, daar haal ik ze meestal. Zit trouwens een kilo in. Nu voor woensdag bulk besteld bij het vislijntje
Gebruikersavatar
Door Manonn
#3014744
Ashena schreef: Spiering is in verschillende maten te krijgen trouwens, zag ze 2 weken terug bij de viskraam op flinke sprot formaat.
Nooit geweten, ik ken ze niet anders als fijne kleine visjes om te drogen ;D weer wat geleerd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3016263
Wat bij visjes drogen wel belangrijk is is dat het magere visjes zijn. Want vet dat droogt niet. Gaat er wel uitdruipen maar een deel blijft altijd achter.
Ik heb spierinkjes gedroogd, hele kleine visjes, dat ging heel erg goed. Ik heb ook sprotjes gedroogd, maar die waren eigenlijk een beetje aan de grote kant en moesten daarom heel erg lang in de droger ligger. Dus die heb ik nooit meer gedaan. Maar als je ze toch zou willen drogen dan zou je het lijfje in kunnen kerven met een scherp mesje, net zoals je met je eigen vis doet als je hem in de oven gaart. Dan gaat het droogproces wat sneller. Sardellen heb ik ook geprobeerd, maar dat was geen succes, te vet.
Gebruikersavatar
Door choopy
#3023457
Heb hier 2 weken geleden ansjovisjes gedroogd. Katzel is er helemaal wild van.
het drogen duurde wel ff, volgens mij heb ik het zo'n 24 uur gedroogd in 2 etappes.
Gebruikersavatar
Door nova
#3024117
Ik heb  vishuiden gedroogd, op een  volle droger  lag  ong. 7 kilo huiden.

Veel water uitgekomen,  De eerste huiden waren na 14 uur ong. droog. Die lagen in t midden van de  droger. De  overige hebben een nadroogbeurt gehad van zeker 4 uur, toen waren die ook krokant.

Voordeel ervan vind ik dat het zich heel goed laat breken zonder problemen,  en  zo droog dat je het gewoon in de jaszak  kunt stoppen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door