Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door nova
#3002649
Zal s gaan kijken  wat ik  betaal per mnd. maar ik ga me nu een schup onder mn kont geven en op weg naar ND .
Doei en tot morgen  :wavetowel2:
Door Kinnie
#3002701
Ik betaal 122 per maand gas en licht. Ik moet nog 7 mnd tot de jaarafrekening en de teller zegt nu dat ik ruim te veel betaal, maargoed de winter komt er nog aan dus ik laat het staan. Hier ook een hoekhuis maar wel redelijk geïsoleerd met dubbel glas overal ed, dat scheelt. Ik ben wel iemand die echt geen kou ga lijden du in de winter als het echt koud is gaat de verwarming naar 22. Nu is hij nog meestal uit, soms even opwarmen en weer uit.
Door Lizzy
#3002733
Ik zie hier een bedragen voorbij komen :-X

Wij betalen 225 euro per maand. Maar OK, de voorschotmonitor zegt dat we dit jaar terug krijgen en zouden moeten verlagen naar 192 euro per maand. Ik wacht het even af. Maar dan nog, 192 euro..... :-X. We zijn met z'n tweetjes. Die 5 vriezers, die doen 'ut 'm. Het zit niet zo zeer in het gasverbruik als wel in teveel energie.
Door Nadia
#3002759
Zijn die 5 vriezers ook echt nodig Lizzy? Ik heb er 2 staan (oké 4 maar 1 is niet van mij die staat hier vol en aan in de opslag) en 1 van onszelf.
2  hobdenvriezers dus. Waarbij ik echt mijn best doe om 1 vriezer leeg en uit te krijgen. 1 super grote vriezer voor 2 honden is zat.
Door Lizzy
#3002762
Nadia schreef: Zijn die 5 vriezers ook echt nodig Lizzy? Ik heb er 2 staan (oké 4 maar 1 is niet van mij die staat hier vol en aan in de opslag) en 1 van onszelf.
2  hobdenvriezers dus. Waarbij ik echt mijn best doe om 1 vriezer leeg en uit te krijgen. 1 super grote vriezer voor 2 honden is zat.
Ja, die zijn echt nodig. Ik heb om te beginnen 2 keer zoveel honden als jij. En wij rijden van provincie Gelderland tot Zeeland voor ons (bio) vlees, waar we niet 10 of 20 kg van (kunnen) meenemen, maar eerder 50 a 100 kg (omdat wij bij onze bio-rund-boer de enige afnemer zijn). Ik zou wel zonnepanelen willen... Maar goed, eerst even uitrekenen hoeveel jaar het duurt voordat we de aanschaf eruit hebben. Moet ik nog steeds een keer voor gaan zitten.
Door Nadia
#3002778
Ja oké dan heb je veel opslag nodig. dat het dubbele aan hond hebt dat snap ik. Hier eten ze met zijn 2 best veel. Zo'n 3 kilo.
Daarom dacht ik dat je misschien met 3 vriezers ook uit de voeten kwam.
Als je zoveel bulkt dan red je dat niet nee.
Hier ga ik ook eens in de zoveel tijd een flinke berg verantwoord vlees halen. Niet bio maar wel zonder groei hormoon etc en van dieren die de ruimte hebben gehad. Maar dan spreek ik over 60 kilo wat ik haal en 40 kilo zelf hou omdat het me teveel is.

Zonnepanelen heb ik ook naar gekeken. Maar viel stijl achterover wat die kosten :o
Gebruikersavatar
Door choopy
#3002789
Wij hebben eind juli al de afrekening gehad.
We betaalden 165 per maand en kregen ruime 400 euro terug.
Het maandbedrag wilde ze verlagen naar 135 euro, maar dat heb ik op 165 euro laten staan.
Vorig jaar hadden we amper winter, wie weet wat dit jaar wordt. Liever wat terugkrijgen dan bijbetalen
Door zurca
#3002799
Toen wij in dit huis kwamen wonen was het maandbedrag ruim 200 euro. Dit is een oud, klein dijkhuisje maar er hing een enorme boiler voor warm (bad)water, boven enkel glas, oude cv.
Wij hebben nieuwe cv aan laten leggen, boiler eruit, boven dubbel glas en inmiddels hebben we een hout kachel. Verder eerst een trui aan voordat we de cv aan gaan doen.
Nu is ons maandbedrag 110 euro en meestal krijgen we zo tussen de 200 en 400 euro terug.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3002810
Gister werd ik nog gebeld door de NUON, of ik niet terug wilde komen. Dan konden ze mij een hele mooie aanbieding doen. 50% korting op hun tarief voor elektra. Nou bestaat het grootste deel van de energierekening al uit gas. Bovendien geldt dat hun deel van elektra maar een klein deel is omdat het grootste deel belastingen zijn. Uiteindelijk kwam die 50% korting uit op 18 cent per KwH ipv de 21 cent die ik bij nieuwe leverancier betaal. Heb die jongen toen uit laten rekenen of ik dan inderdaad goedkoper uit zou zijn maar dat bleek niet het geval (omdat ik bij nieuwe leverancier ook nog welkomstbonus van 162 euro krijg) ;D Hij begon zo enthousiast want ik hoefde dan ook geen opzegvergoeding te betalen om terug te komen. Einde van het gesprek kon hij mij alleen maar gelijk geven om op dit moment niet terug te gaan naar de nuon  ::)
Door die welkomstbonussen zou je eigenlijk elk jaar over moeten stappen omdat dat meer scheelt dan de verschillen in de tarieven zelf qua besparing ;)
Door Tibbies
#3002826
Dinky89 naar wie stap jij nu over?

Wij betalen 200 euro per maand. De afrekening is in februari en ik ben zeker van plan om weer over te gaan stappen. Ik heb nu een jaarcontract bij NEM met een welkomstbonus.
Door Lizzy
#3002827
zurca schreef: Toen wij in dit huis kwamen wonen was het maandbedrag ruim 200 euro. Dit is een oud, klein dijkhuisje maar er hing een enorme boiler voor warm (bad)water, boven enkel glas, oude cv.
Wij hebben nieuwe cv aan laten leggen, boiler eruit, boven dubbel glas en inmiddels hebben we een hout kachel. Verder eerst een trui aan voordat we de cv aan gaan doen.
Nu is ons maandbedrag 110 euro en meestal krijgen we zo tussen de 200 en 400 euro terug.
Hoe doe je dit? (ons huis is ook klein en oud en koud en vochtig :biggrin2:).
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3002831
Tibbies schreef: Dinky89 naar wie stap jij nu over?

Wij betalen 200 euro per maand. De afrekening is in februari en ik ben zeker van plan om weer over te gaan stappen. Ik heb nu een jaarcontract bij NEM met een welkomstbonus.
Ik zit nu sinds een week bij energiedirect via gaslicht.com ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door