Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door nova
#3001754
Els&Flow schreef:

Machine word weer schoon door leeg te draaien op 90 graden met soda. Daarna doekje door de machine en hij is weer klaar voor onze kleding.
Lil schreef: Ja, dat hebben we bij de oude machine ook gedaan. Een van de redenen dat er nu een nieuwe wasmachine staat: laagje van het aluminium af  :-X
Dit snap ik even niet.

Elke wasmachine en wasdroger heeft een trommel van RVS , die 'peddels''  die ervoor zorgen dat je was ronddraait met de trommel zijn van kunsstof.....
Waar zat bij die machine dan aluminium?
Door Nadia
#3001761
hannabelgje schreef: Ik heb allemaal dingen die niet in de droger mogen.
Wat heb je dan? Vaak 'mag' het niet maar kan het wel.
Door Lil
#3001783
nova schreef: Dit snap ik even niet.

Elke wasmachine en wasdroger heeft een trommel van RVS , die 'peddels''  die ervoor zorgen dat je was ronddraait met de trommel zijn van kunsstof.....
Waar zat bij die machine dan aluminium?
Aan de buitenkant van de trommel zat een beschermlaag. Geloof dat die nu van teflon is, maar dan moet ik eerst eens navragen. Die peddels waren in mijn vorige machine niet van kunststof.
Door Ruisje
#3001840
Nadia schreef: Maar dan blijven alle haren in de zak en dus ook op je kleden.
Dat valt reuze mee! Ik klop de was voordat het in zak gaat goed uit en als het uit de droger komt ook nog een keer. Wordt er buiten gedroogd, dan wapperen ze er zelf af, of wapper ik zelf als er weinig wind is. ;)

En ik heb liever de haren in de waszak dan heel vaak op m'n knieën het pluizenzeefje van de wasmachine van haren ontdoen.
Door Ruisje
#3001841
Lizzy schreef: Hier gaat alles eens in de week in de wasmachine. Daarna in de droger of (als het nog kan) aan de wasmolen. Als ik met alle hondenspullen klaar ben, doe ik een handdoeken was op op een ultra extra mega langdurig programma op 60 of 90 graden (meestal 90) en daarna is de machine weer brandschoon, de handdoeken ook. Die gaan daarna in de droger, zijn ze ook weer onthaard. Mijn hondenkleden zijn zo groot, die passen niet in een waszak (moet je ze echt op gaan frommelen en dan worden ze niet meer schoon).
Daarom heb ik zelf een mega waszak gemaakt.  ;)
Gebruikersavatar
Door S
#3002275
Gewoonlijk wekelijks, en anders om de 14 dagen.
Ik hang het gewoon binnen te drogen op een wasrekje. De ruimte is warm op was-dag, dus droogt alles snel!  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Jens
#3002482
Ik was ook 1x in de week vetkleden ed. Allemaal dalmaten-haardjes ... Ik stop het in witte slopen van de action, die ik met koordje en schuifkraal dichtbind. Ik droog de kleedjes en slopen (inmiddels los van elkaar) in de droger. Na honden-was handdoeken wassen, die vervolgens ook weer in droger gaan. Weg haartjes!
Laatst gewijzigd door Jens op wo 08 okt 2014, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3002775
hannabelgje schreef: En hoe krijgen jullie het wasmachien weer onthaard?
Ik borstel eerst de kussenhoezen af met een rubberen borstel, dat scheelt veel haar.
Dan gaan ze in de droger. Ja, eerst in de droger. Alle haren zitten dan namelijk in het filter van de droger en niet in de leiding van de wasmachine.
Na de droger gaan ze in de was. 40 graden, flink centrifugeren, en dan gewoon naar buiten om te drogen.
Door zurca
#3002795
Hier staat voor het honden-en kattenspul een aparte wasmachine, ideaal!
Droger heb ik ook maar is niet aangesloten en gebruik ik eigenlijk nooit. Alles gaat gewoon of aan de droogmolen buiten of op het wasrek binnen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3002809
zurca schreef: Hier staat voor het honden-en kattenspul een aparte wasmachine, ideaal!
Droger heb ik ook maar is niet aangesloten en gebruik ik eigenlijk nooit. Alles gaat gewoon of aan de droogmolen buiten of op het wasrek binnen.
Hier ook een aparte wasmachine voor de paarden- en hondenspullen. We hebben maar 1 aansluiting, dus de tweede staat gewoon in de garage. Ik doe er een slang aan en die leg ik gewoon naar buiten. Gaat prima! Voor veertig euro had ik op marktplaats een wasmachine, echt ideaal!
Door tt-tjes
#3003979
Ik heb kunstleren manden die ik elke week afsop. Kussens gemaakt van katoenen dekbed met een soort kussensloop. Gaat 1x in de week in de wasmachine en daarna op de draad buiten of in de droger.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door