Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3001300
TMG1961 schreef: Ik krijg het gevoel dat jij mij niet moet
Gelukkig "moet" ik alleen maar ademhalen. Anders houd het snel op met mij.

Maar dat we verschillend over veel zaken denken, is volgens mij inderdaad waar. Persoonlijk heb ik daar weinig last van, of moeite mee. Ieder zijn eigen mening. Heeft verder weinig te maken met of ik je als persoon aardig vind. Ik ken je immers alleen van je teksten hier.

En ik geef toe, deze was wat cynisch. Zo ben ik soms.  ;)
Door Lizzy
#3001306
-Saskia- schreef: Ik lees dan de openingspost kennelijk anders.

De medewerker om het internet weer aan de praat te krijgen, kan net zo goed naar de persoon toe gegaan zijn. Net als een loodgieter niet alles over de telefoon kan repareren.

Naar het ziekenhuis voor een pre op, gaat vast niet door de telefoon via een call center.

En als er een geleverd product (in mijn geval dienst) werd stopgezet, ging ik toch echt ook vragen naar de reden daarachter. Niet om diegene te overtuigen van zijn ongelijk, wel om te leren.


Ik snap heus wel dat je niet overal een enquete over wilt invullen, maar net zo goed als "je moet alles invullen", is "ik vul niets in" mij te kort door de bocht.
Dat is natuurlijk prima. Dat deden wij ook, alleen werden klanten dan gebeld door de marketing afdeling. En nee, niet om hen over te halen weer klant te worden, maar om er lering uit te trekken.

Maar een enquette invullen is verder toch vrijheid blijheid? Ik ken mensen die vinden het zo leuk om dit soort dingen in te vullen dat ze er zelfs een zakcentje mee verdienen. En ik ken mensen die er een schurfthekel aan hebben. Kan me voorstellen als je er een schurfthekel aan hebt, je er niet aan meewerkt. Zie niet in wat daar kort door de bocht aan is?
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3001309
Lizzy schreef: Dat is natuurlijk prima. Dat deden wij ook, alleen werden klanten dan gebeld door de marketing afdeling. En nee, niet om hen over te halen weer klant te worden, maar om er lering uit te trekken.

Maar een enquette invullen is verder toch vrijheid blijheid? Ik ken mensen die vinden het zo leuk om dit soort dingen in te vullen dat ze er zelfs een zakcentje mee verdienen. En ik ken mensen die er een schurfthekel aan hebben. Kan me voorstellen als je er een schurfthekel aan hebt, je er niet aan meewerkt. Zie niet in wat daar kort door de bocht aan is?
Blijkbaar niet, want er worden mensen op afgerekend lees ik.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3001312
Voor de leut even begonnen aan de Tmobile vragenlijst "waarom ik het abonnement heb opgezegd".

Bij vraag 6, waarbij ik nog lang niet op de helft was overigens afgehaakt. Wat was de voornaamste reden dat ik niet tevree was over Tmobile. slechts 1 keuzemogelijkheid, bij andere vragen meerdere. Afijn, hoofdirritatie "slechte en trage Inetverbinding aangevinkt. >>>Wilt u uw antwoord toelichten (uh nee, want die lijkt me overduidelijk). Volgende graag...ping, u heeft de vraag niet beantwoord.

DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG.
Door Lizzy
#3001313
Angelique schreef: Voor de leut even begonnen aan de Tmobile vragenlijst "waarom ik het abonnement heb opgezegd".

Bij vraag 6, waarbij ik nog lang niet op de helft was overigens afgehaakt. Wat was de voornaamste reden dat ik niet tevree was over Tmobile. slechts 1 keuzemogelijkheid, bij andere vragen meerdere. Afijn, hoofdirritatie "slechte en trage Inetverbinding aangevinkt. >>>Wilt u uw antwoord toelichten (uh nee, want die lijkt me overduidelijk). Volgende graag...ping, u heeft de vraag niet beantwoord.

DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG.
Whahaha, ja, hier zou ik ook van zeggen 'dikke doeiiiii' !

Kelere, wie heeft dit bedacht joh?!?! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3001316
-Saskia- schreef: Er staat dan ook: "Waar nuttig, redelijk en vriendelijk verzocht."
Ik neem aan dat een ieder daar zo zijn/haar eigen inschatting in maakt.

Moraal van het verhaal: Niet mekkeren als de uitkomst je niet bevalt, wanneer je geen input geeft.

Maar ik mekker toch ook helemaal niets als ik iets van 5 euro op internet bestel en het gewoon bezorgd krijg. Klaar, dan is wat mij betreft alles prima. En ik snap best dat een bedrijf periodiek eens wil testen hoe of wat, maar bij sommige bedrijven bestel ik al best lang en best regelmatig en om élk lullig dingetje krijg je zo'n enquette. En als die enquette dan nog iets is in de trand van "was de levering naar uw zin" oke, maar dan krijg je 20 vragen over de klantvriendelijkheid, terwijl ik met 6 muisklikken iets besteld heb, meer niet.

Wij doen 1 keer in de 3 maanden een steekproef bij 20 klanten. En die steekproef behelst 1 vraag, namelijk dat wat wij op dat moment willen meten. Wat vindt u van X punt. Dat heeft zin, daar kun je wat mee, daardoor kunnen we verbeteren. Aan dingen waarbij ik het idee heb dat ik iets kan bijdragen wil ik ook best meehelpen en meedenken. Maar niet om alles, het is ook wel een keer leuk geweest en mekkeren doe ik sowieso al behoorlijk weinig als het gaat om producten en dienstverlening.
Door FLJTS
#3001330
Mowgli schreef: Volgens mij worden veel customer care medewerkers beoordeeld aan de hand van deze ingevulde enquettes en er dus ook op afgerekend.
Als wij hier naar de Deutsche Terrorkom bellen vanwege een probleem (als onze voip aanlsuiting weer eens problemen heeft) worden wij aansluitend altijd door de dienstdoende medewerker gevraagd na het gesprek niet op te hangen, maar nog even de enquette te beantwoorden...
Ja, dat is ook zo. Mijn zoon werkt in ieder geval bij een helpdesk, en hij wordt er wel op beoordeeld. En toen ik onlangs een heel aardig meisje in de Vodafonewinkel beloofde haar een uitstekende beoordeling te geven, was ze helemaal gelukkig.
Ik heb niet altijd zin om het in te vullen en soms krijg je het meerdere keren toegestuurd  :-\ (ja daaaag). En soms vind ik de keuzemogelijkheden ook niet echt aansluiten bij mijn ervaringen.
Door Ruisje
#3001332
En als je heel graag een vragenlijst zou willen, krijg je er geen...

Afgelopen september werd mijn schoonmoeder vanaf het bejaardenhuis per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Naar welke afdeling ze precies ging kon niemand ons vertellen. Wij via bejaardenhuis (ondergoed, ponnetjes en toiletartikelen ophalen) ook naar het ziekenhuis. Auto parkeren in garage, 15 minuten lopen en liften naar de informatiebalie. Nee, mevrouw is hier niet, ze zal wel bij de eerste hulp zijn. "Kunt u even informeren of ze daar nog wel is?" Helaas wilde de dame achter de balie dat niet, want de eerste hulp is zo druk die krijg je niet aan de telefoon. :o Dus wij naar de eerste hulp: 15 minuten lopen en liften naar parkeergarage, met de auto naar lokatie 2 straten verder, parkeren en naar de infobalie eerste hulp. Eén dame achter het loket (met computer en telefoon) kijkt in haar computer: "Nee, uw moeder is naar de eerste hulp hartafdeling gebracht, dat is in het ziekenhuis." Toen ze hoorde dat wij daar vandaan kwamen, vroeg ze "Waarom hebben die niet even gebeld?" Grrrrrrrr. Terug naar auto, 2 straten verder parkeergarage weer in, ons dichtbij de ingang plekje was weg, dus 20 minuten lopen en liften naar de juiste afdeling. En daar lag (schoon)moeder.

Dus hierbij een ijskoude douche voor het Orbis Medisch Centrum in Sittard! :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Ruisje op ma 06 okt 2014, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3001342
[quote="Lizzy"]
Whahaha, ja, hier zou ik ook van zeggen 'dikke doeiiiii' !

Kelere, wie heeft dit bedacht joh?!?! :biggrin2:
[/quote]

Geen idee, maar de vragenlijst was tot dan toe gericht op "waarom ik van hun naar youfone" verhuist was. De vorige keer toen mijn abo bijna afliep werd ik vantevoren gebeld "of ze iets voor me konden betekenen" Nou, toen heb ik gezegd...make me an offer i can't refuse. En dat deden ze en Lique was er weer 2 jaar bij. Nu laten ze de abo verlopen en reageren ze pas als ze zien dat je al overgestapt bent. Te laat dus. Nou had een aanbod toch al niet meer geholpen, want die Inetverbinding was traag en slecht en dat begrijp ik als ik in de middel of niks sta, maar als ik b.v. bij de da in emmen zit en ik heb daar gewoon geen verbinding terwijl meneer Lique het wel heeft met z'n cheapy simonly abootje, dan gaat de lamp bij mij wel uit.
Maar goed, moraal van het verhaal.....contacteer de klant voordat zijn abo afloopt, daarna heeft het geen zin meer.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3001373
[quote="Kaela"]

Maar ik mekker toch ook helemaal niets als ik iets van 5 euro op internet bestel en het gewoon bezorgd krijg. Klaar, dan is wat mij betreft alles prima. En ik snap best dat een bedrijf periodiek eens wil testen hoe of wat, maar bij sommige bedrijven bestel ik al best lang en best regelmatig en om élk lullig dingetje krijg je zo'n enquette. En als die enquette dan nog iets is in de trand van "was de levering naar uw zin" oke, maar dan krijg je 20 vragen over de klantvriendelijkheid, terwijl ik met 6 muisklikken iets besteld heb, meer niet.
[/quote]

Dus: eigen inschatting over nut, redelijkheid en wijze.
Qua mekkeren: je mist het punt. Je mekkert dus niet over de output, daar waar velen dat wel makkelijk doen, zonder input te geven.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3001384
[quote="-Saskia-"]
Dus: eigen inschatting over nut, redelijkheid en wijze.
Qua mekkeren: je mist het punt. Je mekkert dus niet over de output, daar waar velen dat wel makkelijk doen, zonder input te geven.
[/quote]

Ik mis het punt geloof ik nog steeds?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3001386
[quote="Kaela"]
Ik mis het punt geloof ik nog steeds?
[/quote]

Ik zit ook niet op mijn tactvolle, politiek correcte em geduldige stoel vandaag. Laat gaan.  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3001389
[quote="-Saskia-"]
Ik zit ook niet op mijn tactvolle, politiek correcte em geduldige stoel vandaag. Laat gaan.  ;)
[/quote]

Nee joh je zegt niets verkeerd, ik snap alleen niet wat je bedoeld.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3001447
[quote="Angelique"]
Voor de leut even begonnen aan de Tmobile vragenlijst "waarom ik het abonnement heb opgezegd".

Bij vraag 6, waarbij ik nog lang niet op de helft was overigens afgehaakt. Wat was de voornaamste reden dat ik niet tevree was over Tmobile. slechts 1 keuzemogelijkheid, bij andere vragen meerdere. Afijn, hoofdirritatie "slechte en trage Inetverbinding aangevinkt. >>>Wilt u uw antwoord toelichten (uh nee, want die lijkt me overduidelijk). Volgende graag...ping, u heeft de vraag niet beantwoord.

DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG.
[/quote]

Dat is inderdaad mijn grootste irritatie bij vragenlijsten ;-) Andere irritatie is een account aan moeten maken om vragenlijst in te kunnen vullen/beoordeling te kunnen geven.

Ook irritant: gebeld worden met aanbieding en aan het einde van gesprek medewerker die aan moet geven aan de lijn te blijven hangen voor het bel me niet register......
Sta daar al lang ingeschreven maar dat geldt niet voor bedrijven waar je diensten van afneemt.
Waarom moeten ze je daar dan wel naar doorverbinden?  ???
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3001457
Ik zou de supermarkt of het kruidvat wel eens een review willen geven. . Weten die directeuren bijvoorbeeld hoeveel moeite ik doe om zeep zonder plastic of vaatwastabletten zonder fosfaat te kopen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door