Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door S
#2999393
Ik heb toch besloten om zelf te gaan drogen. Maar nu begint het pas echt: welke droger?!
Er zijn zoveel verschillende soorten dat ik het echt wel moeilijk vind, voornamelijk omdat ze allemaal zo laag lijken te zijn.
Ik wil sowieso onder € 100,00 blijven, dus die grotere en hoger in te stellen toestellen zijn al uitgesloten.  :biggrin2:
Er moet absoluut oververhittingsbeveiling op staan.

Wie oh wie heeft de Gouden Tip?
#2999412
Ik heb een Severin. Die is te verhogen van 1cm droogruimte/hoogte naar 2cm hoogte. Of er een oververhittingsbeveiling op zit, weet ik niet. Maar oververhitting is mij in al die tijd(ruim 6 jaar, geloof ik) nog nooit overkomen....
#2999434
Tsja, ik kan je niet adviseren... Ik heb zelf een excalibur  ;)
Voor rond de 100 euro kan je volgens mij een stockli krijgen, die schijnen wel beter te zijn dan severin/bomann. Meer weet ik er ook niet van...

Succes met je zoektocht en pas op voor het droogvirus  :D
#2999721
Heb zelf een Rommelsbacher van iemand over genomen en ben er erg tevreden over. Mocht ie stuk gaan dan wordt het een Bielmeier, is hetzelfde maar goedkoper!
Zou je wel willen adviseren er extra schalen bij te kopen!
#2999959
Ik vond het ook heel moeilijk om te kiezen.
Uiteindelijk ben ik voor de Stockli gegaan (ca 250 euro). De reden was dat de temperatuur in te stellen is. Ik heb begrepen dat de Bohmann nog wel eens te warm kan worden.

Ik heb voor metalen roosters gekozen omdat die makkelijker schoon te maken zijn. Kunststof roosters zijn dikker, waardoor je er minder makkelijk tussen kan komen. Bovendien is het metaal minder breed dan het kunststof, waardoor er mijns inziens meer lucht doorheen kan stromen en je product (heel iets) eerder droog is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door