Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door millyckk
#3024863
Mini's 3-tal schreef: Toen ik nog op plantaardige olie reed, gebruikten mede-stokers het wel als koudestartverbeteraar ::)
Aha, de kachel zou dus in de winter nog sneller aan moeten gaan met dit spul :D
Door millyckk
#3024868
hannabelgje schreef: De petroleum van een euro per liter is geen zuivere petroleum en stinkt in de kachel. Sommige mensen vinden dat niet erg, ik krijg er hoofdpijn van. Ook brandt het minder zuinig dan de gezuiverde petroleum.
Hier in be betaal je ongeveer 30 euro voor 20 liter gezuiverde petroleum.
Voor mijn duidelijkheid: zwavelarme petroleum is iets anders dan  zuivere petroleum?
Door inge58
#3025484
*milyck* schreef: Voor mijn duidelijkheid: zwavelarme petroleum is iets anders dan  zuivere petroleum?
Ja ik denk dat zuivere petroleum idd schoner is dan zwavelarme. Dat is de reden dat wij fors geinvesteerd hebben in de FF 55,een vrij grote zibro met de uitlaat naar buiten. Een gevelkachel dus!
Dan heb je echt geen geur binnen,omdat ie de verbrande lucht naar buiten afvoert en schone lucht ook van buiten pakt.
Daarom kunnen wij met die 1 euro petroleum stoken ;)
Door El_Kato
#3025501
Ik heb een halve jerrican brandstof bij mijn kacheltje gekregen/gekocht (tweedehands). Volgens de verkoper is het originele Zibro brandstof maar het etiket ontbreekt. De kachel stinkt bij het aan en uitzetten maar als hij eenmaal goed brand ruik je hem bijna niet mee. Heb wel gemerkt dat ventileren wel echt belangrijk is denk dat hij toch vrij veel verse zuurstof uit de ruimte pakt.

We gebruiken de kachel boven om de werkkamer bij te verwarmen. Deze kamer is iets van 4,5 bij 4 en als ik de kachel aan heb dan staat het raam water het dichts bij zit op een kier en de deur van de kamer staat op een kier. Dit is volgens mij niet voldoende dus nu zet ik de deur op een grotere kier.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door