Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2998716
Borke schreef: Ben benieuwd of het werkt.
Sofi kon prima lopen, maar toen haar voetkussentje kapot was, kreeg ze daar een schoentje omheen, omdat ze zo wild liep te rennen buiten. Dan ging het weer kapot.
Schoentje aan gedaan in huis en prompt 'kon ze niet meer lopen', ze mankte door de kamer.
Dat was ook mijn gedachte :-\ :-\  maar ik hoop dat Joep zo slim is om te snappen dat het goed kan helpen !!
#2999099
Ik heb voor 1 van mijn hondjes de Ruffwear Summit Trex.
Ze loopt er goed op. De schoentjes moet je wel heel strak vastmaken. Ze zijn niet waterdicht.
We hebben ze nu ca 1 maand en ik heb ze 1 keer met een handwasje gewassen. Zijn nog steeds goed.
Ik ben naar een dierenwinkel gegaan om ze te passen, wel vooraf gebeld of dit mocht.

Afbeelding
#2999253
Pauline schreef: Als het goed is komen die van Riek morgen en dan gaan we het beleven. Ik verwacht wel dat hij erop lopen wil.
Ik denk het ook! :)
Toen Buzzer incontinent werd kreeg hij 's nachts een bellyband met luier. Ik zei hem dat het in de mode was, hij vond het prima! Bij de schoentjes hetzelfde "Buzzer, jij krijgt de nieuwste trend schoentjes" en stappen erop deed ie.
Dus... gewoon vertellen dat het 'in' is. ;)
#2999594
Helaas passen de schoentjes niet.... dus kan ik ook niet zeggen dat Joep erop lopen wil, maar nogmaals Joep kennende is dat geen probleem. Ballonnen, da's ook een goeie! Helaas schuurt Joep behoorlijk met zijn nagels over de stenen als hij probeert op te staan en te lopen, dus of die ballonnen het gaan overleven weet ik niet.
#2999670
Leer naaien zou ook geen probleem zijn, heb een vriendin die marktparasols maakt dus heeft industriële machines, maar ik kreeg van iemand deze tip:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... jes/330024

Is altijd de moeite van het proberen waard. Ik zal morgen eens goed opmeten, want ik kom er niet goed achter welke maat hij nou echt nodig heeft.
#2999969
Pauline, zijn de schoentjes die Riek opgestuurd heeft te klein of te groot? Ik ga eens kijken of we die van Buzzer hebben bewaard... Ik weet het niet zeker. Je hebt er maar 2 nodig toch?

Gevonden! :D
Laat maar weten of ze kans maken te passen, dan stuur ik ze naar je op. Het zijn er wel maar 2.
De lengte staat op de centimeter ;) De breedte is 6cm.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ruisje op vr 03 okt 2014, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#2999970
Ik ben bang dat schoentjes voor een Teckel heel lastig wordt. Ik heb voor Lizzy ook meerdere soorten geprobeert (zij heeft altijd heel veel last van strooizout) maar past nergens in. Voor de breedte van de poot is de schoen te hoog voor een Teclepootje, je krijgt ze dan niet goed vast omdat je met het buig-gewrichtje zit. Dan zou je inderdaad iemand iets moeten laten maken.
#3000215
Pauline schreef: Ik snap wat je bedoeld Jantina, ik heb nu wat besteld bij zooplus en als dat niet past stuur ik het terug. Dan zit er niets anders op dan gewoon leer om zijn pootje binden en vastplakken met duct-tape. Heb al leer gezien in deze topic en de tape is hier voorhanden.
Buzzer's schoentjes niet gezien of niet goed?
#3000241
Bij Sofi hebben we, toen het glad was van sneeuw en ijs, haar poot gezwachteld met dat gekleurde rekverband. Daar overheen van een stroeve watervaste ribbelige brede leukoplast als antislipzooltje.

Was wel een gedoe elke keer, maar het werkte goed en we hebben het wekenlang gedaan, toen haar poot stuk was en al die schoentjes niet bleven zitten.

Ik moet er wel bij zeggen dat Sofi een oneindig geduld heeft en als iemand haar vast heeft, rustig blijft liggen als je het om doet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door