Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2997481
Cindy de Wolf schreef: Dat strookt wel met mijn ervaring van de afgelopen 2 dagen, echter mijn kuitspier is 3e graads gescheurd en is nog niet hersteld denk nu 70% dus ik kan en mag nog niet (veel) lopen. Het SI gewricht is gevolgschade de 3e op rij :'(
Bij Eddie is het SI-gewricht de oorzaak van alles. En als hij, zoals deze week met longontsteking, minder doen kan dan normaal heeft hij direct weer last van zijn rug en uitval in zijn benen. Duurt een dag of wat en dan begint hij ook weer over hoofdpijn (wat hij anders nooit heeft) te klagen. Blijft zo bizar dat een gewricht zoveel problemen in je lijf kan veroorzaken.
#2997577
Mijn hernia in een SI gewricht is geopereerd geweest en daarna voor 95% genezen. Dat ging om een dichtgegroeide tussenwervelschijf en is dus iets anders, maar levert wel soortgelijke klachten op. Ik zou iig iemand (fysio/osteopaat/iets anders) zoeken die (top)sporters begeleid. Omdat de lat van het herstel bij die mensen heel hoog ligt gaan de behandelaars anders te werk dan als het doel is boodschappen doen en weer gaan werken. Sterkte!
#2997579
Ja, ik kan je de therapie/revalidatie die ik heb gedaan aanraden. Anders had ik nooit moeder kunnen worden of weer te paard kunnen zitten. Zo simpel is het. Ik ben dat centrum eeuwig dankbaar. Het SI gewricht is verantwoordelijk voor vele functies. Zit in Rotterdam. Je zou eens kunnen vragen om een intake. Alles wordt volledig vergoed door je zorgverzekeraar, je hoeft niet aanvullend verzekerd te zijn ofzo. Maar het is wel een intensief traject. Als je de naam wilt moet je maar even PBen.
Door Lil
#2997590
Veel van de oefeningen die ik doe voor het si gewricht (dat van niet kunnen lopen herken ik dus helemaal. Gelukkig geen hoofdpijn ervan, maar wel dus pijn in het gehele been met tintelingen en zo) kun je rustig doen met een gescheurde spier. Werken op de onderrug, niet op je kuit. Ik kan alleen een heel stel niet doen, omdat het niet handig is met mijn hele gewicht op mijn kapotte knie te zitten.
#2997644
pfffff zojuist bij de huisarts geweest. Weer gecontroleerd op hernia, dat is het niet. De spierscheuring is 80% genezen. En inderdaad pijnlijk gevoelig rondom het SI gewricht. Optie 1; aankijken voor maximaal een week met pijnstillers (naproxen 2*500) en 3000mg paracetamol. Optie 2; fysio. Wbt de osteopaat wist ze het niet zo goed dus durfde daar niet in te adviseren. Dus tsja moet ik het nu zo laten of toch al een afspraak maken met de osteopaat. Ze dacht overigens wel dat de kans reeel was dat er te ruw omgegaan is met het gewricht afgelopen woensdag.

Wel is het advies zoveel mogelijk lopen. Die spier zou dat langzaamaan ook meer aan moeten kunnen. Vannacht heeft deze gebrand als de hel, de hele nacht door, heb de hele nacht een icepack erop gehad. Eenmaal opgestaan was het met 5 minuten over, heel raar.

Tav werk mocht ze niet adviseren. Dus tsja wat is nu wijsheid gewoon gaan werken en zien waar het schip strand of ziek melden en naar de bedrijfsarts :-\ :-\
Door sella
#2997650
Ik zou voor nu nog even ziek melden en door naar bedrijfsarts, als die realistisch is, ziet hij dat je alles doet om je herstel te bevorderen.
Je bent intensief aan het revalideren, als hij je nu nog een 1-2 weken geeft om door te zetten met herstel, even de druk eraf qua werk, dat je veel sneller herstelt, en korter niet inzetbaar bent.
#2997685
Ik zou toch echt op zoek gaan naar een geregistreerde otheopaat.
De h.a. kent alleen maar de fysio kant. Een goede osteo kan hier echt heel goedin helpen.
Een intake gesprek zal je vast meer duidelijkheid geven. Mocht het niks voor je zijn, dan kan je ook nog opzoek naar een shiatsu therapeut om je herstel te begeleiden.

Onzettend veel sterkte, tis niet niks hoor.xxx
Door Lil
#2997701
Cindy de Wolf schreef: pfffff zojuist bij de huisarts geweest. Weer gecontroleerd op hernia, dat is het niet. De spierscheuring is 80% genezen. En inderdaad pijnlijk gevoelig rondom het SI gewricht. Optie 1; aankijken voor maximaal een week met pijnstillers (naproxen 2*500) en 3000mg paracetamol. Optie 2; fysio. Wbt de osteopaat wist ze het niet zo goed dus durfde daar niet in te adviseren. Dus tsja moet ik het nu zo laten of toch al een afspraak maken met de osteopaat. Ze dacht overigens wel dat de kans reeel was dat er te ruw omgegaan is met het gewricht afgelopen woensdag.

Wel is het advies zoveel mogelijk lopen. Die spier zou dat langzaamaan ook meer aan moeten kunnen. Vannacht heeft deze gebrand als de hel, de hele nacht door, heb de hele nacht een icepack erop gehad. Eenmaal opgestaan was het met 5 minuten over, heel raar.

Tav werk mocht ze niet adviseren. Dus tsja wat is nu wijsheid gewoon gaan werken en zien waar het schip strand of ziek melden en naar de bedrijfsarts :-\ :-\
Wat een k*t situatie.

Denk zelf ook dat er veel te grof is omgesprongen. Ik heb toen tijdelijk diclofenac geslikt, zodat ik normaal kon lopen (verkeerd belasten lijdt tot veel andere ellende op andere plekken in je lichaam).

Je kunt altijd met de bedrijfsarts bellen voor advies als je je niet ziek durft te melden  ;)

Osteopaat voor mensen heb ik niet 1, 2, 3 ervaring mee, maar minimaal naar een andere fysio gaan zoeken.
#2997720
allereerst wat een klote situatie zeg!  Ten tweede ga op zoek naar een goede osteopathie praktijk .... tijdens mijn zwangerschap ontzettend last gehad van bekken instabiliteit, kon bijna niet meer lopen en fysio, huisarts en verloskundige vonden de osteophaat allemaal maar onzin  en was alternatief kon niks voor me doen...

Ging van strompelen door het huis naar weer waggelend lopend naar het eind vd straat!  Dus..... wat ikhiermee wil zeggen, het blijft voor vele een mysterieus zweverig iets... uit eigen ervaring weet ik dat osteopathie verder kijkt naar regulier. Het mooie ervan is ook nog is baat het niet schaden doet het ook niet.......  je laat doen waar jij je goed bij voelt..... Ik zit hier in de Meern, heb goede ervaringen met Eva Ottenhof en Jacomien...... verder info kan ik je geven indien gewenst....

Heel veel sterkte voor nu........
#2997722
ps  nog even heb je bij de Naproxen ook maagbeschermers mee gekregen??  gezien de hoeveelheid die je slikt nu misschien niet onverstandig!  En evt voor de nacht mag je er nog wat lekker bijvragen als het niet gaat...... ik ben er net een beetje van aan het afbouwen, vandaar dat ik het weet...... ;)
#2997748
Cindy je doet er echt verstandig aan om je ziek te melden, hoe moeilijk dat ook is.  :-* Je hebt maar één lijf, daar moet je echt voorzichtig mee zijn.

Tja bij Eddie heeft fysio echt afdoende geholpen, maar nu durf ik ook wel te beweren dat de onze echt geweldig is en zeker niet te beroerd om je door te verwijzen naar een osteopaat. Maar in zijn geval was dat echt niet nodig.

Sterkte en beterschap!  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door