Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door monster
#2997361
[quote="BusKay"]
Appelwijn / Appelcider / Appelflappenfuif...

Webchef: http://www.webchef.nl/search.html?query=Appel
[/quoste]
Je bent geweldig, dank je. Na 20 potten appelmoes, 2 potten appeltaartmix, appel/kweeperenmoes, bakken gedroogde appeltjes en een paar appeltaarten wist ik niets meer te bedenken voor de overgebleven 40 appels. Allemaal van één boom.
Door Nadia
#2997362
Sap van persen.
Zowel koud. Maar ook warm heeeeel lekker. Verwarmen tot hij goed warm is. Maar niet laten koken
Beetje kaneel erbij. Heerlijk.
Door Lida. S
#2997399
Skyline schreef: Seschuan peper is meer citrus dan pittig
En werkt bij veel gebruik verdovend op de tong ;-)
Leuk, zo leer je nog eens wat, naast ideeen voor recepten.
We hebben ook 2 kg met chilipeper gedaan. Ben benieuwd naar het verschil.
Verse gember in de compote is overigens heerlijk.
Door orinake
#2997417
confituur maken van Appel x Banaan (wel minder suiker gebruiken dan normaal voor confituur anders word het te zoet door de bananen)
Ik herinner me nog dat die het beste verkocht op school :)
(We hadden dat jaar verschillende soorten gemaakt en die werden dan verkocht op oudercontacten)

Aardbei x banaan
Appel x banaan
Rabarbarber
Pompoen x sinaasappel
Door Lida. S
#2997419
Alle appels zijn verwerkt. Bedankt voor de ideeen en tips. Als we fut en zin hebben gaan we volgend weekend weer een lading verwerken.
Maar met wat we nu hebben komen we de winter wel door.
Door Lida. S
#2997563
bordie schreef: hoe maak ik appelsap van appels?
heb nog 7 kg in de tuin staan...
Ik doe de appels door de sapcentrifuge, daarna het sap verhitten, wat gemalen zoethout, verse gember en kaneel toevoegen en het sap in de flesjes doen. Jaren houdbaar. Het kan ook zonder sapcentrifuge, maar dat vind ik veel werk. Je moet de appels dan koken in ruim water, totdat t op  dunne appel moes lijkt, dan zeven door een theedoek, op smaak brengen en weer aan de kook brengen.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3000897
Lida. S schreef: Ik doe de appels door de sapcentrifuge, daarna het sap verhitten, wat gemalen zoethout, verse gember en kaneel toevoegen en het sap in de flesjes doen. Jaren houdbaar. Het kan ook zonder sapcentrifuge, maar dat vind ik veel werk. Je moet de appels dan koken in ruim water, totdat t op  dunne appel moes lijkt, dan zeven door een theedoek, op smaak brengen en weer aan de kook brengen.
Tot hoeveel graden verhit jij sap? En hoe lang?
Door Lida. S
#3000907
judith vd schreef: Tot hoeveel graden verhit jij sap? En hoe lang?
Het sap dat ik wil bewaren (ik heb nog sap van 3 jaar oud) dat laat ik even (paar seconde) koken, dan direct in gloeiend hete flesjes.
Sap dat ik binnen enkele dagen / 1 week opdrink laat ik net niet koken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door