Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dian
#2996906
Wie heeft er ervaring met de chuckit kick fetch? Ik bedoel deze bal:
Afbeelding

Is deze een beetje sloopbestendig, Laddy is redelijk goed in slopen en is ie ook gemaakt van zacht materiaal zodat er eventueel een keer mee gespeeld kan worde binnen?

Ik had deze bal in 4 kleuren:
Afbeelding

en ook nog 4 beestjes van het zelfde spul, De laatste is net vanmorgen in de de vuilnisbak verdwenen, op deze ballen was hij gek, anders moet ik er daar maar weer een voorraadje van aanleggen :P :P
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2996914
Wij hebben beide speeltjes. Bal van Kong met dat piepje erin en die fetch. De laatste heb ik pas geleden aan de golden buurman gedoneerd, want Flow vond hem te groot en te onhandig. En ik ook, want dit speeltje stop je niet even in je jaszak als je er zat van bent of als er even niet gespeeld kan worden. Buurmannen waren er blij mee. :)

Ik gebruik trouwens ipv die kong bal ook graag een orca bal, wel zelf verzwaard met een klein drijvertje erin.
Door Suzanne
#2996946
Die bovenste vind ik "eng' omdat de gleuven toch wel vrij diep zijn. Als een hond zo'n bal inderdaad vangt en die verkeert in zijn tanden terecht komt.... ik zou een gladde bal kiezen.. of nou ja, iets als die onderste.. ik heb zelf gekozen voor een 'gewone' chuckit.

Suzanne
Door M@rina
#2996964
Suzanne schreef: Die bovenste vind ik "eng' omdat de gleuven toch wel vrij diep zijn. Als een hond zo'n bal inderdaad vangt en die verkeert in zijn tanden terecht komt.... ik zou een gladde bal kiezen.. of nou ja, iets als die onderste.. ik heb zelf gekozen voor een 'gewone' chuckit.

Suzanne
Eng???  ??? 19 cm groot van nylon, rubber en memory foam... lijkt me niet echt schadelijk voor een hondengebitje.
ik heb zelf een ervarin met deze ballen maar ik weet dat een tijdje terug veel andere leden zo'n bal besteld hebben
Door Suzanne
#2996969
M@rina schreef: Eng???  ??? 19 cm groot van nylon, rubber en memory foam... lijkt me niet echt schadelijk voor een hondengebitje.
ik heb zelf een ervarin met deze ballen maar ik weet dat een tijdje terug veel andere leden zo'n bal besteld hebben
Ik had niet door dat de bal zo groot was ;-)
Ik heb "gewone chuckit-ballen" die dus zo groot zijn als een tennisbal. Ook kunststof, maar keihard. Ik had deze bal ingschat als ook zo groot en ook zo hard. Dan is het inderdaad een risico voor het gebit ;-)
Als de bal heel zacht is, zal dat niet aan de orde zijn ;-)

Maar op het oog vind ik hem dus in eerste instantie lijken op frisbees waar zo tegen gewaarschuwd wordt.. die dingen "lijkend op een stuurwiel van een auto"... dus met grote gaten. Als een hond die fout pakt (en die kans is groot) "draait" zo'n ding het hele gebit aan gort.

Vandaar mijn waarschuwing.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Manon
#2997016
Wij hebben de bovenste. Mijn border is geen sloper, maar wel nogal gedreven als het om bewegende objecten gaat waar ze achteraan mag. Wij hebben hem ergens begin dit jaar gewonnen bij een wedstrijd en na intensief gebruik de eerste paar maanden (laatste tijd eigenlijk nooit meer, we frisbeen nu) is hij best wel versleten. De tanden van Wifi gingen na een tijdje zo door dat blauwe rubber heen. Ze kauwde er natuurlijk niet op; alleen wegschoppen en zij mocht hem uit het water of van het strand/gras halen... Ik vind het voor het geld wat hij kost dus niet echt een aanrader....
Gebruikersavatar
Door doranto
#2997050
Wij hebben de bumi van zogoflex. Dit speeltje is tot nu toe het sterkste speeltje wat ik ooit gezien heb. Het is van west-paw.
Er zit zelf garantie op voor als de hond het tóch kapot krijgt (Krijg je een nieuwe). De honden spelen er heel graag mee.
Gebruikersavatar
Door Dian
#2997164
Doranto schreef: Wij hebben de bumi van zogoflex. Dit speeltje is tot nu toe het sterkste speeltje wat ik ooit gezien heb. Het is van west-paw.
Er zit zelf garantie op voor als de hond het tóch kapot krijgt (Krijg je een nieuwe). De honden spelen er heel graag mee.
Heb gegoogled het is toch een bal met inkepingen? Die verkopen ze hie bij de diebo. Even een keer naar toe van de week. Daar hebben ze die kongballen die ze eerst hadden ook.

@fransbulletje als ze er zo snel een gat in krijgen gaat het feest niet door. Voor die prijs heb ik bijna 4 van die andere ballen :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door