Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2996934
Esther Q schreef: Oef, praat me er niet van... gelukkig hebben we ze nu niet. Maar in de loop der jaren hebben we ze een paar keer in huis gehaald. Telkens idd door een dier van buitenaf. Wij zijn dan ook erg huiverig voor bezoek van mensen met honden. Want als onze honden besmet raken, dan kost het ons meteen honderden euro's om ze allemaal te laten behandelen. Een bezoek aan de dierenarts gaat bij ons ook niet zonder angst voor een besmetting. Als mensen hier komen met honden dan moeten ze ofwel in de auto blijven, ofwel willen we dat ze een paar dagen vooraf behandeld zijn tegen vlooien. Verder zoveel mogelijk opletten bij alles wat je naar binnen haalt en als je denkt dat het risico er is iig meteen kleren in de was.
Ja, jullie hebben natuurlijk heel wat honden die je moet behandelen! Gooien jullie de Botlek erop?

Bij ons is het probleem niet wat we in huis halen... Echt puur het werk dat Leo doet. Ik kan natuurlijk ook vragen of hij ontslag neemt :g:  :biggrin2:. Maar even zonder dollen, ik snap heel goed dat jullie heel waakzaam zijn geworden en geen mensen meer zomaar toe laten! Pfft, wat een geld zeg! Wij zijn ook al veel kwijt hoor, aan dit geintje :-X

Ik had eerst 2 bussen van dit spul gekocht: Sectolin Vlo & Mijt omgevingsspray a bijna 19 euro per bus! Dit is zonder gif. Nou ja, de hele vloer ingesprayed, die werd zo glad als spek! Blijkt er een soort siliconen-achtig spul in te zitten ::). Dus ik weer op de knieen, al die zooi van de vloer af gebikt (normaal hoeft dit spul ook niet op gladde vloeren maar ja, die ontbreekt hier, de gladde vloer). En tijd om 2 nieuwe bussen te halen, nu echte Botlek.

Ik had wel goedkope shampoo voor de honden :biggrin2:. Naar origineel recept van Lique :biggrin2:
#2996936
Ben bang dat het enige wat gaat werken is dat Leo zich omkleedt in de schuur( wel de schuur inspuiten met omgevingsspray)!

Heb ooit op katten gepast van vrienden waarvan het huis,idd ook met kieren, een vlooienplaag had! Ging met een overall van "papier" (21 stuks voor iedere dag 1)naar binnen (overall zat onder de vlooien brrr) en trok het daar in de schuur weer uit! Nooit iets meegenomen naar huis! Had zelf toen 2 katten en 1 hond.
Laatst gewijzigd door Radja op za 27 sep 2014, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#2996963
Egels zitten meestal onder de vlooien; ik denk dat daar de boosdoener(s) zit.
Ik vermoed dat er in je tuin ook wat rondscharrelt.
En het lijkt dat er  dit jaar opvallend veel egels zijn, althans bij ons om huis. Ik vind ze zo leuk, die spitse snoetjes...
Maar Sam vindt ze ook te gek en vangt ze het liefst en houdt ze dan lekker in zijn bek totdat we los zeggen. Dus hier ook vlooien  >:(

Ik behandel Sam helaas met seresto band en kat heb ik een pipet gif gegeven.
De kleden/ manden/vachten heb ik in de vriezer gedaan. Ik spuit geen omgevingsspray, maar zuig vaker,vooral alle vloerkleden/ slaapplekken
En kammen met vlooienkam werkt ook.
Op deze manier hou ik het goed onder controle en momenteel zijn ze vlovrij.
In onze boerderij stikt het van de naden/kieren, dus alles wegzuigen gaat 'm niet worden, dan doe ik niets anders dan stofzuigen.
#2997054
Lizzy schreef: Ja, jullie hebben natuurlijk heel wat honden die je moet behandelen! Gooien jullie de Botlek erop?

Bij ons is het probleem niet wat we in huis halen... Echt puur het werk dat Leo doet. Ik kan natuurlijk ook vragen of hij ontslag neemt :g:  :biggrin2:. Maar even zonder dollen, ik snap heel goed dat jullie heel waakzaam zijn geworden en geen mensen meer zomaar toe laten! Pfft, wat een geld zeg! Wij zijn ook al veel kwijt hoor, aan dit geintje :-X

Ik had eerst 2 bussen van dit spul gekocht: Sectolin Vlo & Mijt omgevingsspray a bijna 19 euro per bus! Dit is zonder gif. Nou ja, de hele vloer ingesprayed, die werd zo glad als spek! Blijkt er een soort siliconen-achtig spul in te zitten ::). Dus ik weer op de knieen, al die zooi van de vloer af gebikt (normaal hoeft dit spul ook niet op gladde vloeren maar ja, die ontbreekt hier, de gladde vloer). En tijd om 2 nieuwe bussen te halen, nu echte Botlek.

Ik had wel goedkope shampoo voor de honden :biggrin2:. Naar origineel recept van Lique :biggrin2:
We hebben tot nu toe steeds een van de gebruikelijke merken pipetjes gebruikt (advantix, fronline etc) en een omgevingsspray, een of ander ests merk, of russisch, geen idee wat het was. Meteen het grove spul, want idd, als je iets gaat uitproberen wat milder is, maar het werkt niet, ben je alleen nog maar meer geld kwijt. Ik vind het niet leuk als ik de honden met gif moet behandelen, bah! Maar ja, met zoveel honden, op de een of andere manier is het net alsof er meteen een bom rotbeestjes ontploft en er dus meteen een plaag is...

Ontslag lijkt me een heel goede oplossing :biggrin2: Als jullie aan het omkleden gaan, dan zou ik een handige overall oid gaan dragen, heb ik hier ook, in de winter stap ik daar zo in als ik naar de honden ga en doe hem als ik naar binnen ga meteen weer uit.
#2997140
Het mooiste zou het denk ik zijn als de werkgever een goede oplossing had in de vorm van bedrijfskleding en kleed/doucheruimte op het werk.
Kleding daar laten en daar laten wassen.

Je kan immers wel een douche in de schuur maken en daar ook omkleden, maar als je met je eigen auto naar huis rijd, dan zitten die vlooien al in je auto  :-\
#2997152
Ik dacht altijd dat je man in de ICT zat, Lizzy. Kennelijk niet :P Voor jezelf kun je antivlooienshampoo gebruiken. Azijn, ammonia, zeep en bleek helpen je huis schoon te maken. Voor je honden zijn er tal van antivlooienmiddelen op de markt, maar ik weet niet of je eisen hebt qua natuurlijk oid :) Ik moet toegeven dat ik er geen ervaringen mee heb. Omgevingsspray schijnt inderdaad goed te werken ter voorkoming, misschien dat Leo het op zijn handschoenen kan doen? Succes!
Laatst gewijzigd door kakocavi op zo 28 sep 2014, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#2997168
kakocavi schreef: Ik dacht altijd dat je man in de ICT zat, Lizzy. Kennelijk niet :P Voor jezelf kun je antivlooienshampoo gebruiken. Azijn, ammonia, zeep en bleek helpen je huis schoon te maken. Voor je honden zijn er tal van antivlooienmiddelen op de markt, maar ik weet niet of je eisen hebt qua natuurlijk oid :) Ik moet toegeven dat ik er geen ervaringen mee heb. Omgevingsspray schijnt inderdaad goed te werken ter voorkoming, misschien dat Leo het op zijn handschoenen kan doen? Succes!
Ja, dat zat hij ook. Na 33 jaar is hij weggegaan bij IBM en werkt sinds 1 jaar voor de dierenambulance.

Ik zat ook al te denken, Leo inspuiten met omgevingsspray voordat hij binnen komt :biggrin2:. Het is jammer dat het zulke tinnuf is...

Heeft er nog iemand goede ervaring met een niet giftige omgevingsspray?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door